SME
Pondelok, 4. júl, 2022 | Meniny má Prokop

Ford Explorer si robí z ekológie tak trochu žarty (test)

V Európe sa predáva len s plug-in hybridným šesťvalcom.

Ford Explorer (Zdroj: Marek Čepa)
Ford Explorer Platinum 3,0 V6 EcoBoost AWD
Cena od / verzia od (eur)84 490 / 85 490
Spotreba WLTP výrobca (l ; kWh)3,1 l ; 24 kWh
Objem batožinového priestoru (l)635
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)3025; 5049; 2004; 1778

Spoza jeho volantu vyzerá väčšina veľkých SUV až smiešne malá. Dozadu vpracete posteľ a ešte ostane miesta nazvyš. No aj tak najviac fascinuje výkonom.

Ford Explorer šiestej generácie je v našich končinách veľkým exotom. Vyrába sa v USA a je tu s celkom jasným poslaním. Snaha o ekológiu to však nie je.

Súčasnosť je zvláštna aj v tom, že, paradoxne, praje rôznym okrajovým modelom áut v ponuke, ideálne s čo najvyššou cenou. Čím väčšie a drahšie auto, tým vyššie sú aj marže pre výrobcu.

Nemôžeme mať preto Fordu za zlé, že už dlho sme nemali na test kedysi populárnu Fiestu alebo Focusa. Áno, tieto modely sú stále v ponuke po nedávnom facelifte, ale éra, keď sa automobilky snažili predať čo najväčší objem cenovo dostupnejších áut sa už skončila. Karty zamiešal nedostatok dielov a nároky na ekológiu.

Z tej si však Explorer robí v Európe tak trochu žarty.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Až priveľa výkonu

Začnime hneď pohonným ústrojenstvom, pretože je na tomto sedemmiestnom americkom SUV rozhodne najzaujímavejšie. Parametrami sa mu na starom kontinente môže vyrovnať len prémia.

Pod dlhou prednou kapotou je totiž uložený benzínový trojlitrový šesťvalec EcoBoost s dvojitým prepĺňaním. Má výkon 261 kW (355 koní), ale ešte je tu jeho zelenšia časť. Dopĺňa ho totiž 75 kW (102-koňový) elektromotor zakomponovaný do 10-stupňovej automatickej prevodovky a napájaný z 13,6 kWh batérie.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún
SkryťZatvoriť reklamu