SME
Streda, 17. august, 2022 | Meniny má Milica

Lexus NX 350h vs. 450h+: oplatí sa priplatiť za plug-in hybrid? (test)

Plug-in hybrid je zaujímavejší, no výbava skromnejšia.

Lexus NX (Zdroj: Marek Čepa)
Prehľad základných parametrov:Lexus NX 350h 4x4 E-Four F Sport TopLexus NX 450h+ 4x4 E-Four Luxury Top
Cena od / verzia od (eur)54 400 / 74 400

69 400 / 82 200

Spotreba výrobca / test (l)5,9 - 6,4 / 6,70,9 - 1,1 / 7,2
Objem batožinového priestoru (l)554554
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2690; 4660; 1865; 16402690; 4660; 1865; 1640

Lexus mal vždy trochu iný prístup k prémii, než na aký sme zvyknutí od európskych značiek. Vynikal skvelou kvalitou spracovania a luxusnými materiálmi, zaostával však v oblasti multimédií či v niektorých iných technológiách.

Zmeniť by to mohol nový Lexus NX, ktorý má ambície ukrojiť si z mimoriadne populárneho segmentu prémiových SUV. Aby sme sa s ním mohli poriadne zoznámiť, vyskúšali sme ho hneď v dvoch odlišných verziách.

Novú druhú generáciu Lexusu NX na Slovensku ponúkajú s dvoma rôznymi motorizáciami. Slabšou z nich je plne hybridná verzia 350h, ktorá je dostupná s predným pohonom aj so štvorkolkou. A potom je tu výkonnejší plug-in hybrid 450h+, dostupný iba s pohonom všetkých kolies.

Hoci prvý full-hybridný Lexus sa objavil už pred 18 rokmi, s prvým plug-in hybridom nabíjateľným zo zásuvky prišiel výrobca len vlani. Autá sa k nám dostali v najvyšších výbavách, s pohonom všetkých kolies a nás zaujímalo, aký veľký je medzi nimi rozdiel.

Komfortne alebo športovo

Oranžový plug-in hybrid bol vo výbave Luxury Top, ktorá sa sústredí najmä na luxus a komfort posádky. Biele auto sme zase vyskúšali vo verzii F Sport Top, ktorá je ladená o niečo športovejšie.

Pri pohľade spredu mohutná mriežka, typická pre vozidlá tejto značky, okamžite prezrádza, že ide o Lexus. Zaujali nás malé svetlá v nárazníku, ktoré slúžia na prisvietenie do zákrut a fungujú omnoho efektívnejšie než systémy využívajúce klasické hmlovky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

O niečo neobvyklejšia pre Lexus je zadná časť auta, ktorá sa drží súčasných dizajnových trendov, takže tu nájdeme svetlo tiahnuce sa po celej šírke auta a logo výrobcu nahradil široký nápis.

Navonok sa testované autá odlišujú nárazníkmi, ale aj iným dizajnom mriežky chladiča. F Sport pôsobí agresívnejšie, zmeny sú však decentné a dizajnéri to zbytočne nepreháňali.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu