SME
Streda, 17. august, 2022 | Meniny má Milica

Test Nissan Qashqai vs. Škoda Karoq: Súboj o kráľa kompaktných SUV

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.

Nissan Qashqai a Škoda Karoq (Zdroj: Marek Čepa)
Prehľad základných parametrov:Nissan Qashqai 1,3 DIG-T Tekna 6MTŠkoda Karoq 1,5 TSI Ambition 7DSG
Cena od / verzia od (eur)26 690 / 36 990

22 510 / 28 230

Spotreba výrobca / test (l)6,3 – 6,5 / 6,86,2 – 6,7 / 6,7
Objem batožinového priestoru (l)461521
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2665; 4425; 1835; 16252638; 4390; 1841; 1603

Nissan Qashqai prvej generácie prišiel na trh v skvelom čase. Objavil sa v roku 2006, keď kompaktné SUV prudko stúpali na popularite, ponúkol skvelý pomer hodnoty a ceny a stal sa okamžitým hitom.

Škoda v tom čase ani nemala v ponuke SUV, prvým modelom bol Yeti, ktorý prišiel až o tri roky neskôr. Dnes je však situácia úplne iná a česká automobilka v náročnom segmente boduje s modelom Karoq.

Toho sa na Slovensku vlani predalo 1688 kusov a medzičasom prešiel modernizáciou. Nissanu sa za rovnaké obdobie predalo iba 662 kusov, no nedávno prišla na trh úplne nová, dlho očakávaná tretia generácia. Dokáže prekonať starnúcu Škodu a obhájiť si predajné úspechy predchodcu?

Na pohľad zaujímavejším z testovanej dvojice je jednoznačne Nissan. To je však sčasti spôsobené aj špecifikáciami testovaných áut.

Qashqai sme totiž skúšali v takmer najvyššej výbave Tekna v kombinácii s atraktívnou červenou metalízou. Karoq sme si tentoraz vyskúšali v dostupnejšej výbave Ambition a v nenápadnej sivej metalíze.

Doteraz bol skôr Nissan tým nenápadnejším autom, no nová generácia prišla s omnoho odvážnejším dizajnom s modernými úzkymi svetlami v tvare písmena C, ktoré dávajú autu špecifický vzhľad.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

V porovnaní s ním to Karoq hral skôr na istotu, dizajn bol iba mierne omladený pomocou robustnejšej masky a užších zadných svetiel. Nenápadnejšia Škoda však aj v tejto verzii vyzerá dobre, dojem trochu kazili iba nie práve najkrajšie kolesá s aerodynamickými krytmi.

Pri pohľade dnu sa v oboch prípadoch stretávame s príjemne jednoduchou kabínou, v ktorej nenájdeme žiadne prehnané dizajnové experimenty na úkor funkčnosti. Obe autá sa tiež stále držia tradičného riešenia klimatizácie s otočnými ovládačmi.

Hodnotnejší iba naoko

Hodnotnejší dojem z Nissanu sa však vytratí v momente, keď potiahnete kľučku a otvoríte papierové dvere. V karosérii sú použité hliníkové panely či kompozitné dvere batožinového priestoru, vďaka čomu je oproti predchodcovi ľahšia o 60 kilogramov, no napríklad spomínané dvere sú jednoducho príliš ľahké a pôsobia lacno.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu