Prehľad základných parametrov: | Nissan Qashqai 1,3 DIG-T Tekna 6MT | Škoda Karoq 1,5 TSI Ambition 7DSG |
Cena od / verzia od (eur) | 26 690 / 36 990 | 22 510 / 28 230 |
Spotreba výrobca / test (l) | 6,3 – 6,5 / 6,8 | 6,2 – 6,7 / 6,7 |
Objem batožinového priestoru (l) | 461 | 521 |
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2665; 4425; 1835; 1625 | 2638; 4390; 1841; 1603 |
Nissan Qashqai prvej generácie prišiel na trh v skvelom čase. Objavil sa v roku 2006, keď kompaktné SUV prudko stúpali na popularite, ponúkol skvelý pomer hodnoty a ceny a stal sa okamžitým hitom.
Škoda v tom čase ani nemala v ponuke SUV, prvým modelom bol Yeti, ktorý prišiel až o tri roky neskôr. Dnes je však situácia úplne iná a česká automobilka v náročnom segmente boduje s modelom Karoq.
Toho sa na Slovensku vlani predalo 1688 kusov a medzičasom prešiel modernizáciou. Nissanu sa za rovnaké obdobie predalo iba 662 kusov, no nedávno prišla na trh úplne nová, dlho očakávaná tretia generácia. Dokáže prekonať starnúcu Škodu a obhájiť si predajné úspechy predchodcu?
Na pohľad zaujímavejším z testovanej dvojice je jednoznačne Nissan. To je však sčasti spôsobené aj špecifikáciami testovaných áut.
Qashqai sme totiž skúšali v takmer najvyššej výbave Tekna v kombinácii s atraktívnou červenou metalízou. Karoq sme si tentoraz vyskúšali v dostupnejšej výbave Ambition a v nenápadnej sivej metalíze.
Doteraz bol skôr Nissan tým nenápadnejším autom, no nová generácia prišla s omnoho odvážnejším dizajnom s modernými úzkymi svetlami v tvare písmena C, ktoré dávajú autu špecifický vzhľad.
V porovnaní s ním to Karoq hral skôr na istotu, dizajn bol iba mierne omladený pomocou robustnejšej masky a užších zadných svetiel. Nenápadnejšia Škoda však aj v tejto verzii vyzerá dobre, dojem trochu kazili iba nie práve najkrajšie kolesá s aerodynamickými krytmi.
Pri pohľade dnu sa v oboch prípadoch stretávame s príjemne jednoduchou kabínou, v ktorej nenájdeme žiadne prehnané dizajnové experimenty na úkor funkčnosti. Obe autá sa tiež stále držia tradičného riešenia klimatizácie s otočnými ovládačmi.
Hodnotnejší iba naoko

Hodnotnejší dojem z Nissanu sa však vytratí v momente, keď potiahnete kľučku a otvoríte papierové dvere. V karosérii sú použité hliníkové panely či kompozitné dvere batožinového priestoru, vďaka čomu je oproti predchodcovi ľahšia o 60 kilogramov, no napríklad spomínané dvere sú jednoducho príliš ľahké a pôsobia lacno.