Ešte donedávna nebol v Európe záujem o čínske autá. Situácia sa však mení. Už sa nemusia prosiť veľkým dílerským sieťam, ale samy si vyberajú, cez ktorú na trh vstúpia.
Môže za to klesajúci objem predajov nových áut v Európe. Dôvodom nie je len dodávateľská kríza, ale aj obmedzovanie výroby áut so spaľovacím motorom a prechod na drahšie elektromobily. Záujem o ne síce rastie, ale v podstatne menších počtoch.
Predajcovia takpovediac hladujú a zároveň hľadajú spôsob, ako zabezpečiť zákazníkom prísun nových áut. Ako sa zdá, riešenie našli v čínskych elektromobiloch.
Z 1,2 milióna nových elektromobilov v Európe za minulý rok bolo už 16 percent dovezených práve z Číny. Odhaduje sa, že v tomto roku sa podiel zdvojnásobí.
Spojenie dvoch veľkých hráčov
Pred pár dňami oznámil príchod do Európy čínsky automobilový gigant Great Wall Motor.
Uzavrel spoluprácu s najväčším európskym dílerom, švajčiarskou skupinou Emil Frey, ktorá od roku 2016 pôsobí aj na Slovensku a zastrešuje predaj áut koncernu Stellantis. Informáciu priniesol nemecký týždenník Automobilwoche.