Spomínate si na školské časy, keď ste pred celou triedou museli prezentovať projekt? Kto sa odvážil ísť prvý, mal jednu veľkú výhodu. Nemali ho s kým porovnávať, zato ten posledný to mal vždy najťažšie.
Takýmto posledným žiakom s projektom plug-in hybridu je dnes Mazda. Prvýkrát s ním prichádza až teraz, v novom modeli CX-60.
Prvou dobrou správou je, že nejde o jediný dôvod, prečo by sme mali japonskej značke venovať chvíľku pozornosti. Či sa ich však nájde viac, sme zisťovali na prvých jazdách v okolí nemeckého Leverkusenu, kde má Mazda európsku centrálu.
Ešte väčšie SUV
Mazda CX-60 sa rozmermi zaradila nad CX-5, ale stále ide o rovnaký segment stredne veľkých SUV. Priestorové zlepšenia sa prejavili všade tam, kde CX-5 zaostávala za konkurentmi.
Napríklad šesťdesiatka je vpredu citeľne širšia a má o 40 milimetrov (mm) viac miesta v oblastí ramien pasažierov. Ani na zadných sedadlách sa už kolená nebudú dotýkať predných sedadiel, pribudlo 50 milimetrov. A, samozrejme, aj kufor je väčší, má objem 570 litrov, teda o 64 litrov viac, ako nájdeme v CX-5.

Dĺžka auta 4745 mm a rázvor kolies 2870 mm radí Mazdu CX-60 už ku konkurentom, akými sú Volvo XC60, BMW X3, Mercedes GLC či Audi Q5. Porovnanie s prémiou nám zo strany samotného výrobcu prišlo pred jazdami trochu prehnané, ale je namieste.
Pri CX-60 už nejde len o snahu ponúknuť prémiové spracovanie interiéru s dobre zvládnutým odhlučnením, ale aj o technológiu na rovnakej úrovni.