Opel Astra Ultimate 1,2 Turbo 8AT | |
Cena od / verzia od (eur) | 19 990 / 30 990 |
Spotreba WLTP výrobca / test (l) | 5,6 - 5,8 / 6,2 |
Objem batožinového priestoru (l) | 422 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 675; 4 374; 1 860; 1 470 |
Občas od okolia dostávame otázky, ktoré z nových testovaných áut sa nám tento rok najviac páčilo. Buď celkovo alebo aspoň dizajnom. Jednoducho auto, ktoré by sme chceli mať nielen na týždňový test, ale aj na stálo.
Takých je, samozrejme, viac. V kategórii kompaktných hatchbackov je to však tento rok Opel Astra šiestej generácie. Zaujímalo nás, čo vie ponúknuť, ako jazdí na našich cestách a či trojvalcový motor nie je priveľkým kompromisom.
Pri výbere auta robí veľa prvý dojem, čo dizajnéri novej Astry dobre vedeli. Ako je dnes v móde, siahli po čistých líniách a hranatejšej karosérii. Aj keď ide o moderné auto, úzka obdĺžniková maska aj ukončenie línie bočných okien pripomína staré dobré časy.
S prižmúrením oka sa zadná časť trochu podobá na ôsmu generáciu Volkswagenu Golf, ale spredu je úplne jasné, že sa pozeráte na Opel. Mnohí tak ani netušia, že po technickej stránke auto vychádza z Peugeotu 308.
Už pri zatvorení dverí však cítiť, že francúzsky majiteľ značky spravil všetko pre to, aby Astra pôsobila ako solídne nemecké auto. Veď aj rodiskom Astry je Rüsselsheim.
Ako to už pri testovačkách býva, auto bolo v našom prípade v najvyššej výbave Ultimate a na slnku žiarilo vďaka žltej metalíze Amber, s ktorou sa Astra momentálne predáva bez príplatku.
Pre dve najvyššie výbavy je tiež v cene čierna strecha, ktorá auto opticky znižuje. Môžete v nej mať aj odsúvaciu presklenú strechu. Táto frajerina je už v cene, pri nižších výbavách stojí 950 eur.
Je to vo vnútri ešte Opel?
Výrazný dizajnový rozdiel oproti predošlej Astre cítiť aj v interiéri. Opel prišiel s koncepciou Pure Panel, teda súvislým čiernym panelom, ktorý má vodič pred sebou a sú v ňom dve 10-palcové obrazovky, ale aj ľavý výduch vetrania.