SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Ford Focus kombi 1,6 Duratec Ti-VCT

Druhá generácia modelu Focus prišla na trh neskôr ako hlavní konkurenti VW Golf a Opel Astra. Výrobca však hneď pri uvedení modelu predstavil štyri verzie karosérie. Okrem troj- a päťdverového hatchbacku štvordverový sedan a priestranné rodinné kombi, kto

ré sme spolu s novým motorom 1,6 Ti-VCT podrobili redakčnému testu.

Zaoblený FocusOstré hrany a výrazné črty minulej generácie nahradili oblé tvary a jemnejšie prechody medzi jednotlivými časťami karosérie. Radikálnou zmenou prešiel interiér, v ktorom minulosť pripomínajú iba oválne výduchy ventilačnej sústavy. Tvar prístrojovej dosky i použité materiály si veľmi rýchlo získali našu priazeň. Navyše výrobca koncipoval interiér ako antialergické prostredie s ohľadom na stále stúpajúci počet ochorení spôsobených alergiami. Na nedostatok priestoru prípadne vnútorného vybavenia sme sa sťažovať nemohli. Vodičom s kratšími nohami budú prekážať príliš dlhé sedáky predných sedadiel. K vydarenej prístrojovej doske by pristali krajšie a kvalitnejšie výplne dverí. Pred vstupom do slnkom prehriateho interiéru sme neraz využili diaľkové otváranie všetkých okien, ktoré je súčasťou vybavenia spolu s funkciou "Follow me home", teda osvetlenia cesty po uzamknutí vozidla. Podobne k štandardu modelu Focus kombi 1,6 Ti-VCT patria štyri airbagy, ABS, manuálna klimatizácia, palubný počítač, tempomat, ovládanie autorádia pri volante, elektrické ovládanie všetkých okien a kožou potiahnutý volant. Do ceny 633 000 korún sa nezmestili hlavové airbagy ani stabilizačný systém ESP.


Rodinný miláčikCelková dĺžka kombi karosérie oproti predchodcovi vzrástla o dva centimetre, ale objem batožinového priestoru klesol takmer o 40 na 482 litrov. Prvoradý bol zrejme komfort sedenia a vnútorný priestor na zadných sedadlách. Batožinový priestor je široký, dobre prístupný a dno je v jednej rovine s nakladacou hranou. Pohodlie sedenia je skrátka nadradené objemu kufra. Pre prípady, keď je batožina alebo tovar naložený až po strechu, má kombi vyťahovaciu sieť oddeľujúcu kufor od priestoru pre cestujúcich.

 

Štandardne dobrý podvozok zaznamenal zlepšenie jazdných vlastností pri plnom zaťažení. Vďaka patentovanému viacprvkovému zaveseniu zadnej nápravy Control Blade vodič takmer necíti vplyv plne naloženého auta na ovládateľnosť vo vysokej rýchlosti. Za hranicou priľnavosti ide tradične do šmyku zadná časť auta.

 

 

 

Nový motor Agregát 1,6 Duratec Ti-VCT s variabilným časovaním nasávacích a výfukových ventilov, výkonom 85 kW (115 k) a krútiacim momentom 155 Nm jednoznačne oživil túto objemovú triedu a posunul latku o niečo vyššie. Vďaka použitej technike dobre ťahá v nízkych otáčkach, čo sme ocenili najmä v mestskej premávke. Variabilné časovanie ventilov pozitívne ovplyvnilo dynamické vlastnosti, ale nie spotrebu. Teda, aspoň v našich rukách sme sa vzdialili priemerným hodnotám výrobcu (6,4 l/100 km). Priemerná spotreba v teste sa totiž pohybovala od 6,9 do 8,8 l/100 km.


Objem batožinového priestoru (482 l) patrí medzi menšie v triede, najmä pokiaľ ide o dĺžku úložnej plochy 101 cm. Až po sklopení zadných sedadiel možno prevážať predmety dlhé 170 cm. Vnútorná šírka medzi blatníkmi (113 cm) zase patrí medzi lepšie hodnoty v porovnaní s konkurenciou. Pri plnom využití kufra dobre poslúži deliaca sieť, prípadne zásuvka na 12 V.

V priebehu testu nás zaujali prehľadné a veľké prístroje pomerne hlboko zapustené do prístrojovej dosky. K pohodliu, ale najmä bezpečnosti prispieva ovládanie autorádia pod volantom a štandardne dodávaný tempomat. Jedinou slabinou prístrojovky je v slnečnom počasí zle čitateľný displej autorádia.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 903
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 15 047
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 259
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 614
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 404
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 6 553
  7. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 348
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 338
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 227
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 175
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Ford
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: Počet úmrtí stúpol o 57, PCR testy odhalili 573 nakazených (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 223-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 474 obetí. V okrese Nitra platí sprísnený lockdown.

Ilustračné foto.
Petra Vlhová počas 1. kola v slovinskej Kranjskej Gore.
Daniel Lipšic.
Turisti v ochranných rúškach sa fotografujú pri vodopádoch Studeného potoka vo Vysokých Tatrách.