SME
Štvrtok, 23. september, 2021 | Meniny má ZdenkaKrížovkyKrížovky

Ford Focus kombi 1,6 Duratec Ti-VCT

Druhá generácia modelu Focus prišla na trh neskôr ako hlavní konkurenti VW Golf a Opel Astra. Výrobca však hneď pri uvedení modelu predstavil štyri verzie karosérie. Okrem troj- a päťdverového hatchbacku štvordverový sedan a priestranné rodinné kombi, kto

ré sme spolu s novým motorom 1,6 Ti-VCT podrobili redakčnému testu.

Zaoblený FocusOstré hrany a výrazné črty minulej generácie nahradili oblé tvary a jemnejšie prechody medzi jednotlivými časťami karosérie. Radikálnou zmenou prešiel interiér, v ktorom minulosť pripomínajú iba oválne výduchy ventilačnej sústavy. Tvar prístrojovej dosky i použité materiály si veľmi rýchlo získali našu priazeň. Navyše výrobca koncipoval interiér ako antialergické prostredie s ohľadom na stále stúpajúci počet ochorení spôsobených alergiami. Na nedostatok priestoru prípadne vnútorného vybavenia sme sa sťažovať nemohli. Vodičom s kratšími nohami budú prekážať príliš dlhé sedáky predných sedadiel. K vydarenej prístrojovej doske by pristali krajšie a kvalitnejšie výplne dverí. Pred vstupom do slnkom prehriateho interiéru sme neraz využili diaľkové otváranie všetkých okien, ktoré je súčasťou vybavenia spolu s funkciou "Follow me home", teda osvetlenia cesty po uzamknutí vozidla. Podobne k štandardu modelu Focus kombi 1,6 Ti-VCT patria štyri airbagy, ABS, manuálna klimatizácia, palubný počítač, tempomat, ovládanie autorádia pri volante, elektrické ovládanie všetkých okien a kožou potiahnutý volant. Do ceny 633 000 korún sa nezmestili hlavové airbagy ani stabilizačný systém ESP.


Rodinný miláčikCelková dĺžka kombi karosérie oproti predchodcovi vzrástla o dva centimetre, ale objem batožinového priestoru klesol takmer o 40 na 482 litrov. Prvoradý bol zrejme komfort sedenia a vnútorný priestor na zadných sedadlách. Batožinový priestor je široký, dobre prístupný a dno je v jednej rovine s nakladacou hranou. Pohodlie sedenia je skrátka nadradené objemu kufra. Pre prípady, keď je batožina alebo tovar naložený až po strechu, má kombi vyťahovaciu sieť oddeľujúcu kufor od priestoru pre cestujúcich.

 

Štandardne dobrý podvozok zaznamenal zlepšenie jazdných vlastností pri plnom zaťažení. Vďaka patentovanému viacprvkovému zaveseniu zadnej nápravy Control Blade vodič takmer necíti vplyv plne naloženého auta na ovládateľnosť vo vysokej rýchlosti. Za hranicou priľnavosti ide tradične do šmyku zadná časť auta.

 

 

 

Nový motor Agregát 1,6 Duratec Ti-VCT s variabilným časovaním nasávacích a výfukových ventilov, výkonom 85 kW (115 k) a krútiacim momentom 155 Nm jednoznačne oživil túto objemovú triedu a posunul latku o niečo vyššie. Vďaka použitej technike dobre ťahá v nízkych otáčkach, čo sme ocenili najmä v mestskej premávke. Variabilné časovanie ventilov pozitívne ovplyvnilo dynamické vlastnosti, ale nie spotrebu. Teda, aspoň v našich rukách sme sa vzdialili priemerným hodnotám výrobcu (6,4 l/100 km). Priemerná spotreba v teste sa totiž pohybovala od 6,9 do 8,8 l/100 km.


Objem batožinového priestoru (482 l) patrí medzi menšie v triede, najmä pokiaľ ide o dĺžku úložnej plochy 101 cm. Až po sklopení zadných sedadiel možno prevážať predmety dlhé 170 cm. Vnútorná šírka medzi blatníkmi (113 cm) zase patrí medzi lepšie hodnoty v porovnaní s konkurenciou. Pri plnom využití kufra dobre poslúži deliaca sieť, prípadne zásuvka na 12 V.

V priebehu testu nás zaujali prehľadné a veľké prístroje pomerne hlboko zapustené do prístrojovej dosky. K pohodliu, ale najmä bezpečnosti prispieva ovládanie autorádia pod volantom a štandardne dodávaný tempomat. Jedinou slabinou prístrojovky je v slnečnom počasí zle čitateľný displej autorádia.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  2. Odpady nad zlato
  3. Môžu byť kancelárie pripravené na budúcnosť?
  4. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  5. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  6. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  7. Nová udržateľná značka kávy, ktorá dodá energiu na cesty
  8. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  9. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  10. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  1. Na ropnej plošine sa len pracuje a spí
  2. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  4. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  5. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  6. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  7. SodaStream má viac ako 700 predajcov, očakáva ďalší rast
  8. Nová udržateľná značka kávy, ktorá dodá energiu na cesty
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 179
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 5 939
  3. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 305
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 4 171
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 569
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 069
  7. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 2 564
  8. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 435
  9. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 323
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 273
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Učiteľka s deťmi počas dištančného vyučovania v Košiciach.

Návšteva pápeža sa na číslach neukáže.


20. sep

Blogy SME

  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
  1. Jan Pražák: Nenávidím tě, sestřičko rozmazlená!
  2. Vladimír Bohm: Podporovať migráciu a utečencov? - Áno, ale inak ako doteraz
  3. Jozef Sitko: Dilema dnes: Zákonnosť či spravodlivosť?
  4. Vladimír Troják: Trojdňový cyklovýlet na Moravu
  5. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #16 - Prvý beh vonku a mnoho iného
  6. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope
  7. Roland Vizner: Krach Evergrande je vážny, dlhy dosahujú 3-násobok HDP Slovenska. No nie je to Lehman. Pripomína skôr Arca či Váhostav po Čínsky, teda krát 300 :)
  8. Robert Škerko: Moja cesta na vidiek
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 25 287
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 17 284
  3. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 8 925
  4. Peter Chudý: Vyšetrovateľov NAKA treba umlčať a naordinovať im leopoldovskú diétu alebo ako nevinný človek môže skončiť za mrežami 6 654
  5. Stanislav Martinčko: Zatýkanie za spevu pápežskej hymny !! 6 055
  6. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 5 488
  7. Tomáš Mihalík: Ľuboš Blaha nechcene priznal, že vakcíny chránia pred covidom 4 501
  8. Marek Mačuha: Boris Kollár preráža dno 3 742
Skryť Zatvoriť reklamu