SME

Ford Focus kombi 1,6 Duratec Ti-VCT

Druhá generácia modelu Focus prišla na trh neskôr ako hlavní konkurenti VW Golf a Opel Astra. Výrobca však hneď pri uvedení modelu predstavil štyri verzie karosérie. Okrem troj- a päťdverového hatchbacku štvordverový sedan a priestranné rodinné kombi, kto

ré sme spolu s novým motorom 1,6 Ti-VCT podrobili redakčnému testu.

Zaoblený FocusOstré hrany a výrazné črty minulej generácie nahradili oblé tvary a jemnejšie prechody medzi jednotlivými časťami karosérie. Radikálnou zmenou prešiel interiér, v ktorom minulosť pripomínajú iba oválne výduchy ventilačnej sústavy. Tvar prístrojovej dosky i použité materiály si veľmi rýchlo získali našu priazeň. Navyše výrobca koncipoval interiér ako antialergické prostredie s ohľadom na stále stúpajúci počet ochorení spôsobených alergiami. Na nedostatok priestoru prípadne vnútorného vybavenia sme sa sťažovať nemohli. Vodičom s kratšími nohami budú prekážať príliš dlhé sedáky predných sedadiel. K vydarenej prístrojovej doske by pristali krajšie a kvalitnejšie výplne dverí. Pred vstupom do slnkom prehriateho interiéru sme neraz využili diaľkové otváranie všetkých okien, ktoré je súčasťou vybavenia spolu s funkciou "Follow me home", teda osvetlenia cesty po uzamknutí vozidla. Podobne k štandardu modelu Focus kombi 1,6 Ti-VCT patria štyri airbagy, ABS, manuálna klimatizácia, palubný počítač, tempomat, ovládanie autorádia pri volante, elektrické ovládanie všetkých okien a kožou potiahnutý volant. Do ceny 633 000 korún sa nezmestili hlavové airbagy ani stabilizačný systém ESP.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Rodinný miláčikCelková dĺžka kombi karosérie oproti predchodcovi vzrástla o dva centimetre, ale objem batožinového priestoru klesol takmer o 40 na 482 litrov. Prvoradý bol zrejme komfort sedenia a vnútorný priestor na zadných sedadlách. Batožinový priestor je široký, dobre prístupný a dno je v jednej rovine s nakladacou hranou. Pohodlie sedenia je skrátka nadradené objemu kufra. Pre prípady, keď je batožina alebo tovar naložený až po strechu, má kombi vyťahovaciu sieť oddeľujúcu kufor od priestoru pre cestujúcich.

 

Štandardne dobrý podvozok zaznamenal zlepšenie jazdných vlastností pri plnom zaťažení. Vďaka patentovanému viacprvkovému zaveseniu zadnej nápravy Control Blade vodič takmer necíti vplyv plne naloženého auta na ovládateľnosť vo vysokej rýchlosti. Za hranicou priľnavosti ide tradične do šmyku zadná časť auta.

SkryťVypnúť reklamu

 

 

 

Nový motor Agregát 1,6 Duratec Ti-VCT s variabilným časovaním nasávacích a výfukových ventilov, výkonom 85 kW (115 k) a krútiacim momentom 155 Nm jednoznačne oživil túto objemovú triedu a posunul latku o niečo vyššie. Vďaka použitej technike dobre ťahá v nízkych otáčkach, čo sme ocenili najmä v mestskej premávke. Variabilné časovanie ventilov pozitívne ovplyvnilo dynamické vlastnosti, ale nie spotrebu. Teda, aspoň v našich rukách sme sa vzdialili priemerným hodnotám výrobcu (6,4 l/100 km). Priemerná spotreba v teste sa totiž pohybovala od 6,9 do 8,8 l/100 km.

Objem batožinového priestoru (482 l) patrí medzi menšie v triede, najmä pokiaľ ide o dĺžku úložnej plochy 101 cm. Až po sklopení zadných sedadiel možno prevážať predmety dlhé 170 cm. Vnútorná šírka medzi blatníkmi (113 cm) zase patrí medzi lepšie hodnoty v porovnaní s konkurenciou. Pri plnom využití kufra dobre poslúži deliaca sieť, prípadne zásuvka na 12 V.

SkryťVypnúť reklamu

V priebehu testu nás zaujali prehľadné a veľké prístroje pomerne hlboko zapustené do prístrojovej dosky. K pohodliu, ale najmä bezpečnosti prispieva ovládanie autorádia pod volantom a štandardne dodávaný tempomat. Jedinou slabinou prístrojovky je v slnečnom počasí zle čitateľný displej autorádia.

Ford

Ford Capri

Aj najvýkonnejšia verzia je lacnejšia ako konkurenti.


15
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Hodnotenie profesionála: Aké sú rezorty na exotickom Mauríciu?
  2. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou
  3. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  4. Ľuboš Fellner otvorene
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  7. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  8. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  1. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou
  2. Hodnotenie profesionála: Aké sú rezorty na exotickom Mauríciu?
  3. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  4. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  5. Ľuboš Fellner otvorene
  6. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  7. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  8. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 23 552
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 18 795
  3. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 242
  4. Ľuboš Fellner otvorene 6 849
  5. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 066
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 5 966
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 895
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska 3 257
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Dobrá správa pre Fica a Uhríka.
  2. Marian Nanias: Čerenkovovo žiarenie v ľudskom tele.
  3. Martin Klein: Nemci budú mať 19. novembra sviatok POSTEĽ A CECKY (Bet- und Busen / Buß- und Bettag). Slováci si to zajtra rozdajú so Sedembolestnou pannou Máriou!
  4. Jakub Cipko: Zachraňuje Bittó Cigániková liberálnu pravicu na Slovensku?
  5. Radoslav Medzihradský: KST a výber chatárov
  6. Miroslav Daniš: Beránka vlku se zachtělo
  7. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli...
  8. Dávid Polák: Izrael, Západný breh a medzinárodné právo. Časť 3.
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 883
  2. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 64 332
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 15 005
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 204
  5. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 9 059
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 525
  7. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 461
  8. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 400
  1. Radko Mačuha: Dobrá správa pre Fica a Uhríka.
  2. Marian Nanias: Čerenkovovo žiarenie v ľudskom tele.
  3. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli...
  4. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  5. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  6. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  7. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  8. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
SkryťZatvoriť reklamu