ré sme spolu s novým motorom 1,6 Ti-VCT podrobili redakčnému testu.
Zaoblený FocusOstré hrany a výrazné črty minulej generácie nahradili oblé tvary a jemnejšie prechody medzi jednotlivými časťami karosérie. Radikálnou zmenou prešiel interiér, v ktorom minulosť pripomínajú iba oválne výduchy ventilačnej sústavy. Tvar prístrojovej dosky i použité materiály si veľmi rýchlo získali našu priazeň. Navyše výrobca koncipoval interiér ako antialergické prostredie s ohľadom na stále stúpajúci počet ochorení spôsobených alergiami. Na nedostatok priestoru prípadne vnútorného vybavenia sme sa sťažovať nemohli. Vodičom s kratšími nohami budú prekážať príliš dlhé sedáky predných sedadiel. K vydarenej prístrojovej doske by pristali krajšie a kvalitnejšie výplne dverí. Pred vstupom do slnkom prehriateho interiéru sme neraz využili diaľkové otváranie všetkých okien, ktoré je súčasťou vybavenia spolu s funkciou "Follow me home", teda osvetlenia cesty po uzamknutí vozidla. Podobne k štandardu modelu Focus kombi 1,6 Ti-VCT patria štyri airbagy, ABS, manuálna klimatizácia, palubný počítač, tempomat, ovládanie autorádia pri volante, elektrické ovládanie všetkých okien a kožou potiahnutý volant. Do ceny 633 000 korún sa nezmestili hlavové airbagy ani stabilizačný systém ESP.
Rodinný miláčikCelková dĺžka kombi karosérie oproti predchodcovi vzrástla o dva centimetre, ale objem batožinového priestoru klesol takmer o 40 na 482 litrov. Prvoradý bol zrejme komfort sedenia a vnútorný priestor na zadných sedadlách. Batožinový priestor je široký, dobre prístupný a dno je v jednej rovine s nakladacou hranou. Pohodlie sedenia je skrátka nadradené objemu kufra. Pre prípady, keď je batožina alebo tovar naložený až po strechu, má kombi vyťahovaciu sieť oddeľujúcu kufor od priestoru pre cestujúcich.
Štandardne dobrý podvozok zaznamenal zlepšenie jazdných vlastností pri plnom zaťažení. Vďaka patentovanému viacprvkovému zaveseniu zadnej nápravy Control Blade vodič takmer necíti vplyv plne naloženého auta na ovládateľnosť vo vysokej rýchlosti. Za hranicou priľnavosti ide tradične do šmyku zadná časť auta.
Nový motor Agregát 1,6 Duratec Ti-VCT s variabilným časovaním nasávacích a výfukových ventilov, výkonom 85 kW (115 k) a krútiacim momentom 155 Nm jednoznačne oživil túto objemovú triedu a posunul latku o niečo vyššie. Vďaka použitej technike dobre ťahá v nízkych otáčkach, čo sme ocenili najmä v mestskej premávke. Variabilné časovanie ventilov pozitívne ovplyvnilo dynamické vlastnosti, ale nie spotrebu. Teda, aspoň v našich rukách sme sa vzdialili priemerným hodnotám výrobcu (6,4 l/100 km). Priemerná spotreba v teste sa totiž pohybovala od 6,9 do 8,8 l/100 km.
Objem batožinového priestoru (482 l) patrí medzi menšie v triede, najmä pokiaľ ide o dĺžku úložnej plochy 101 cm. Až po sklopení zadných sedadiel možno prevážať predmety dlhé 170 cm. Vnútorná šírka medzi blatníkmi (113 cm) zase patrí medzi lepšie hodnoty v porovnaní s konkurenciou. Pri plnom využití kufra dobre poslúži deliaca sieť, prípadne zásuvka na 12 V.
V priebehu testu nás zaujali prehľadné a veľké prístroje pomerne hlboko zapustené do prístrojovej dosky. K pohodliu, ale najmä bezpečnosti prispieva ovládanie autorádia pod volantom a štandardne dodávaný tempomat. Jedinou slabinou prístrojovky je v slnečnom počasí zle čitateľný displej autorádia.