SME

Ford Focus kombi 1,6 Duratec Ti-VCT

Druhá generácia modelu Focus prišla na trh neskôr ako hlavní konkurenti VW Golf a Opel Astra. Výrobca však hneď pri uvedení modelu predstavil štyri verzie karosérie. Okrem troj- a päťdverového hatchbacku štvordverový sedan a priestranné rodinné kombi, kto

ré sme spolu s novým motorom 1,6 Ti-VCT podrobili redakčnému testu.

Zaoblený FocusOstré hrany a výrazné črty minulej generácie nahradili oblé tvary a jemnejšie prechody medzi jednotlivými časťami karosérie. Radikálnou zmenou prešiel interiér, v ktorom minulosť pripomínajú iba oválne výduchy ventilačnej sústavy. Tvar prístrojovej dosky i použité materiály si veľmi rýchlo získali našu priazeň. Navyše výrobca koncipoval interiér ako antialergické prostredie s ohľadom na stále stúpajúci počet ochorení spôsobených alergiami. Na nedostatok priestoru prípadne vnútorného vybavenia sme sa sťažovať nemohli. Vodičom s kratšími nohami budú prekážať príliš dlhé sedáky predných sedadiel. K vydarenej prístrojovej doske by pristali krajšie a kvalitnejšie výplne dverí. Pred vstupom do slnkom prehriateho interiéru sme neraz využili diaľkové otváranie všetkých okien, ktoré je súčasťou vybavenia spolu s funkciou "Follow me home", teda osvetlenia cesty po uzamknutí vozidla. Podobne k štandardu modelu Focus kombi 1,6 Ti-VCT patria štyri airbagy, ABS, manuálna klimatizácia, palubný počítač, tempomat, ovládanie autorádia pri volante, elektrické ovládanie všetkých okien a kožou potiahnutý volant. Do ceny 633 000 korún sa nezmestili hlavové airbagy ani stabilizačný systém ESP.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Rodinný miláčikCelková dĺžka kombi karosérie oproti predchodcovi vzrástla o dva centimetre, ale objem batožinového priestoru klesol takmer o 40 na 482 litrov. Prvoradý bol zrejme komfort sedenia a vnútorný priestor na zadných sedadlách. Batožinový priestor je široký, dobre prístupný a dno je v jednej rovine s nakladacou hranou. Pohodlie sedenia je skrátka nadradené objemu kufra. Pre prípady, keď je batožina alebo tovar naložený až po strechu, má kombi vyťahovaciu sieť oddeľujúcu kufor od priestoru pre cestujúcich.

 

Štandardne dobrý podvozok zaznamenal zlepšenie jazdných vlastností pri plnom zaťažení. Vďaka patentovanému viacprvkovému zaveseniu zadnej nápravy Control Blade vodič takmer necíti vplyv plne naloženého auta na ovládateľnosť vo vysokej rýchlosti. Za hranicou priľnavosti ide tradične do šmyku zadná časť auta.

SkryťVypnúť reklamu

 

 

 

Nový motor Agregát 1,6 Duratec Ti-VCT s variabilným časovaním nasávacích a výfukových ventilov, výkonom 85 kW (115 k) a krútiacim momentom 155 Nm jednoznačne oživil túto objemovú triedu a posunul latku o niečo vyššie. Vďaka použitej technike dobre ťahá v nízkych otáčkach, čo sme ocenili najmä v mestskej premávke. Variabilné časovanie ventilov pozitívne ovplyvnilo dynamické vlastnosti, ale nie spotrebu. Teda, aspoň v našich rukách sme sa vzdialili priemerným hodnotám výrobcu (6,4 l/100 km). Priemerná spotreba v teste sa totiž pohybovala od 6,9 do 8,8 l/100 km.

Objem batožinového priestoru (482 l) patrí medzi menšie v triede, najmä pokiaľ ide o dĺžku úložnej plochy 101 cm. Až po sklopení zadných sedadiel možno prevážať predmety dlhé 170 cm. Vnútorná šírka medzi blatníkmi (113 cm) zase patrí medzi lepšie hodnoty v porovnaní s konkurenciou. Pri plnom využití kufra dobre poslúži deliaca sieť, prípadne zásuvka na 12 V.

SkryťVypnúť reklamu

V priebehu testu nás zaujali prehľadné a veľké prístroje pomerne hlboko zapustené do prístrojovej dosky. K pohodliu, ale najmä bezpečnosti prispieva ovládanie autorádia pod volantom a štandardne dodávaný tempomat. Jedinou slabinou prístrojovky je v slnečnom počasí zle čitateľný displej autorádia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 533
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 638
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 280
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 759
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 655
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 819
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 805
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 333
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  2. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  3. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  4. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  5. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  6. Anna Miľanová: Rodičia a duševné zdravie detí... "Dospelí",bolo by fajn, keby ste sa povrchne nerealizovali na bezbranných deťoch.
  7. Eva Bachletová: Domáce poklady
  8. Juraj Tušš: Dnešná situácia vo svete - Východisko.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 747
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 63 023
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 48 304
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 492
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 941
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 717
  7. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 16 507
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 11 409
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťZatvoriť reklamu