PREMIÉRA NOVÉHO SEATU LEON

Seat Rally - kráľovná motoristického športu v Banskej Bystrici

Automobilové súťaže rely sa v novodobej histórii Slovenska metropole Horehronia vyhýbali. Od 12. a 13. augusta tohto roka bude všetko inak, pretože do mesta pod Urpínom zavíta SeatRally.

Automobilové súťaže rely sa v novodobej histórii Slovenska metropole Horehronia vyhýbali. Od 12. a 13. augusta tohto roka bude všetko inak, pretože do mesta pod Urpínom zavíta SeatRally.

Všetky významné mestá Slovenska v súčasnosti raz ročne organizujú vrcholné motoristické podujatie (Rally Bratislava, Rally Nitra, Rally Košice a Rally Prešov), preto sa košický Petty Racing rozhodol pripraviť rely aj v Banskej Bystrici. V ústrety vyšla najmä značka Seat, ktorá v ostatnom čase aktívne vstupuje do motoristického športu na Slovensku a ako jedna z mála značiek ho aj priamo podporuje. Prioritou slovenského Seatu zostáva rely, hoci továrenský tím Seat sport sa momentálne venuje pretekom na okruhu série WTCC, čo sú vlastne  majstrovstvá sveta cestovných automobilov. "Na Slovensku nemáme okruh a bolo by smiešne, keby slovenská divízia podporovala preteky v Brne alebo v Maďarsku, kde okruh majú. Zatiaľ ostaneme pri rely, v ktorom má značka bohatú minulosť a plánujeme podporiť podujatie v Banskej Bystrici aj v budúcich rokoch", povedal Ľudovít Ujhelyi, riaditeľ divízie Seat spoločnosti Škoda Auto Slovensko. "Súčasťou podujatia v Banskej Bystrici bude aj predpremiéra vozidla Seat Leon, ktorý bude mať výstavnú premiéru až na Autosalóne v Nitre. Centrála v Španielsku nám však dala výnimku a prvé vozidlá už máme na Slovensku. Diváci ich uvidia v úlohe predjazdcov."

Článok pokračuje pod video reklamou

„Dlho sme rozmýšľali, ako u nás oživiť rally šport a ako vhodná forma sa nám zdala organizácia rely na novom atraktívnom mieste. Hoci ide z pohľadu rely o krátke jednodňové podujatie charakteru rely-šprintu, bude zaujímavé aj po športovej stránke. Rýchlostné skúšky sú pre jazdcov úplne nové a teda aj náročné. Navyše miestna samospráva nám vyšla v ústrety umiestnením štartu a cieľa súťaže na Námestí SNP. Všetky svetové podujatia rely sa totiž štartujú na tých najvýznamnejších miestach daného regiónu. V Monte Carle je to pred Kasínom, v Grécku pod Akropolou...“ vysvetlil predseda organizačného výboru Vojtech Petty. "Organizovanie súťaže v regióne chápeme ako pomoc miestnej sfére, pretože do mesta prídu stovky ľudí v úlohe pretekárov, mechanikov, organizátorov alebo divákov. Tí tu musia jesť, piť nocovať ale aj čerpať palivo.“

Námestie SNP v Banskej Bystrici ožije už 12. augusta popoludní slávnostným programom a predstavením posádok na štartovacej rampe. Mnohé pretekárske vozidlá potom prenocujú na námestí. Až v sobotu 13. augusta zavčas ráno musia pretekárske stroje vojsť do uzavretého parkoviska na námestí SNP aby sa o 8,00 postavili na štart súťaže. Prvý ročník Seat Rally má tri rýchlostné skúšky ( Šalková, Môlča a Sásová), ktoré budú zabezpečené takmer dvomi stovkami organizátorov. Najviac práce bude so zabezpečením rýchlostnej skúšky Sásová. Jej súčasťou je totiž mestský okruh, ktorý vozidlá absolvujú trikrát. Z celkovej dĺžky súťaže 180 km pripadá 69 km na rýchlostné skúšky. Organizátori na prvom ročníku Seat Rally očakávajú 40 až 50 posádok aj napriek v tom čase prebiehajúcej rely Budapešť. Trať súťaže má komplet asfaltový povrch, okrem približne 250 m úseku. Výsledky sa započítavajú do Medzinárodných majstrovstiev SR (5. podujatie), do Pohára SR, Česko-slovenskej trofeje a podujatie bude aj súčasťou Castrol Cupu, Diesel Chalenge a Škoda Fabia Rally Cupu.



Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 355
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 25 766
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 002
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 466
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 646
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 111
  7. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 6 916
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 6 232
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 041
  10. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 4 221