F1: Alonso prekvapený z triumfu na VC Nemecka, Räikkönen sa nevzdáva - SÚHRN

Hockenheim 24. júla (TASR) - Španielsky pilot prestížnych motoristických pretekov F1 Fernando Alonso zo stajne Renault sa stal víťazom Veľkej ceny Nemecka, ...

Hockenheim 24. júla (TASR) - Španielsky pilot prestížnych motoristických pretekov F1 Fernando Alonso zo stajne Renault sa stal víťazom Veľkej ceny Nemecka, keď na okruhu v Hockenheime triumfoval tohtoročný suverénny líder podujatia časom 1:26:28,599. Náskok 23-ročného Španiela sa tak v priebežnom poradí šampionátu zvýšil už na 36 bodov a prvenstvom na VC Nemecka zaknihoval Alonso svoj šiesty tohtosezónny triumf.

Na 2. mieste finišoval kolumbijský pretekár Juan Pablo Montoya na McLarene Mercedes, ktorý sa na pódiové umiestnenie prepracoval z poslednej priečky na štartovom poli. Tretí skončil Brit Jenson Button z tímu BAR Honda, ktorý v priamom súboji o 3. miesto dokázal predbehnúť úradujúceho majstra sveta Michaela Schumachera na Ferrari. Víťaz kvalifikácie a najväčší konkurent Alonsa v priebežnej klasifikácii Fín Kimi Räikkönen pre poruchu motora preteky nedokončil.

Už po siedmykrát v kariére odštartoval z pole position Kimi Räikkönen na McLarene Mercedes a vedúcu pozíciu si udržal aj po úvodných kolách. Vynikajúci nástup mal Nemec Michael Schumacher, obhajca vlaňajšieho prvenstva na okruhu v Hockenheime, ktorý sa z 5. priečky vyšplhal až na virtuálne pódiové umiestnenie. V hektickom prvom kole sa udiali viaceré manévre pilotov, na ktoré najviac doplatili Mark Webber, Takuma Sato, či Jarno Trulli a návštevou v boxoch stratili svoje pozície zo štartu.

Na 2. mieste sa postupne usadil Španiel Fernando Alonso, ktorý však na vedúceho Räikkönena s pribúdajúcimi kolami strácal. Fínsky jazdec a najväčší konkurent Alonsa v priebežnej klasifikácii totiž jazdil najrýchlejšie časy ako na požiadanie a jeho náskok na čele sa neustále zvyšoval. V 28. kole Villeneuve nešťastne narazil do zadnej časti monopostu portugalského pretekára Monteira, ktorý ho v spätnom zrkadle pri predbiehacom manévri pravdepodobne celkom dobre nevidel. Kľúčový okamih z hľadiska ďalšieho priebehu pretekov sa udial v 35. kole, keď dovtedy vedúceho Räikkönena zradil motor a fínsky smoliar musel nútene odstúpiť z pretekov.

Alonso prevzal štafetu lídra a jazdil na čele osamotený s vyše 30-sekundovým náskokom pred Michaelom Schumacherom. Na pilota tímu Ferrari trpezlivo dobiedzal Jenson Button a s pribúdajúcimi minútami sa na nich doťahoval rýchly Kolumbijčan Montoya. V 44. kole Button nečakane zaútočil a dokázal predbehnúť populárneho "Schumiho" na obrovskú radosť členov tímu BAR Honda.

V tom čase sa poradie pretekárov za Alonsom premiešalo, na 2. mieste jazdil Montoya, tretí bol Button a na neobľúbenej štvrtej pozícii figuroval Michael Schumacher. Tú však napokon rodák z nemeckého Kerpenu neudržal, keď v samom závere podľahol tlaku zo strany Giancarla Fisichellu a miláčik publika v Hockenheime sa musel uspokojiť s konečným 5. miestom. Na ďalších bodovaných priečkach sa umiestnili Ralf Schumacher, David Coulthard a Felipe Massa.

"V tréningoch i kvalifikácii sme videli, že vozidlá McLarenu sú na preteky výborne pripravené a bude ťažké konkurovať ich jazdcom. Z víťazstva na okruhu v Hockenheime som trochu prekvapený, no snažil som sa jazdiť najlepšie ako viem. Pred pretekmi som si povedal, že 2. miesto by ma potešilo, no po odstúpení Kimiho som si šancu na triumf nenechal ujsť," povedal po pretekoch Alonso, ktorý sebavedomo kráča k zisku premiérového titulu v seriáli F1. "Som dobre rozbehnutý, no sústreďujem sa vždy len na najbližšie preteky. Rozmýšľať príliš dopredu by sa nám nemuselo vyplatiť," dodal talentovaný španielsky pretekár.

"Nevzdávame sa, pokiaľ ešte žije nádej na prekonanie Alonsa. Podľa matematických výpočtov by mal Kimi až do konca aktuálneho ročníka získať minimálne o päť bodov viac na každej Veľkej cene ako Alonso, aby ho zosadil z vedúcej pozície," skonštatoval šéf automobilky Mercedes Norbert Haug.

"Smola v aktuálnej sezóne sa na mňa doslova lepí. Neviem, ako si to mám vysvetliť. Moje šance na prvenstvo v seriáli šampionátu sa znižujú, v rukách má všetko Alonso. Pokiaľ však šanca existuje, budem bojovať," uviedol 25-ročný Räikkönen, smoliar tohtoročného seriálu MS pretekov F1.

Výsledky VC Nemecka (Hockenheim, 67 kôl, 306,458 km):

1. Fernando Alonso (Šp./Renault) 1:26:28,599, 2. Juan Pablo Montoya (Kol./McLaren) +22,569, 3. Jenson Button (V.Brit./BAR) +24,422, 4. Giancarlo Fisichella (Tal./Renault) +50,587, 5. Michael Schumacher (Nem./Ferrari) +51,690, 6. Ralf Schumacher (Nem./Toyota) +52,242, 7. David Coulthard (Škót./Red Bull) +52,700, 8. Felipe Massa (Braz./Sauber) +56,570, 9. Christian Klien (Rak./Red Bull) +1:09,818, 10. Rubens Barrichello (Braz./Ferrari) + 1 kolo, 11. Nick Heidfeld (Nem./Williams) + 1 kolo, 12. Takuma Sato (Jap./BAR) + 1 kolo, 13. Christijan Albers (Hol./Minardi) + 2 kolá, 14. Jarno Trulli (Tal./Toyota) + 3 kolá, 15. Jacques Villeneuve (Kan./Sauber) + 3 kolá.

Priebežné poradie jazdcov po VC Nemecka:

1. Fernando Alonso (Šp./Renault) 87 bodov, 2. Kimi Räikkönen (Fín./McLaren) 51, 3. Michael Schumacher (Nem./Ferrari) 47, 4. Juan Pablo Montoya (Kol./McLaren) 34, 5. Rubens Barrichello (Braz./Ferrari) 31, 6. Jarno Trulli (Tal./Toyota) 31, 7. Giancarlo Fisichella (Tal./Renault) 30, 8. Ralf Schumacher (Nem./Toyota) 26, 9. Nick Heidfeld (Nem./Williams) 25, 10. Mark Webber (Aus./Williams) 22.

Poradie Pohára konštruktérov:

1. Renault 117 bodov, 2. McLaren - Mercedes 95, 3. Ferrari 78, 4. Toyota 57, 5. Williams - BMW 47

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  7. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  2. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  3. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  4. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  5. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  6. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  7. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  8. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  9. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  10. Slovensko spieva koledy
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 61 535
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 648
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 908
  4. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 9 874
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 9 286
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 795
  7. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 5 411
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 899
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 3 779
  10. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 3 388

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Zlepenec potrebuje lídra

Nevidno nikoho, kto by to vedel zlepiť.

SVET

Ruská agentka sa na súde priznala. Ako funguje ruská špionáž v USA?

Na jedného špióna je viac ako desať ľudí.

Neprehliadnite tiež

Nová Mazda 3 pozná slovenské ceny. Spôsobí revolúciu nielen motorom?

Sebavedomá základná cena už obsahuje bohatú výbavu.

Pozrite si desať tipov na vianočné darčeky pre motoristov

Vybrali sme praktické aj zábavné kúsky.

Podcast Za volantom

Za volantom: Čo kúpiť pod stromček pre motoristu

Internet ponúka neobmedzené možnosti na výber.

Motor pre Aston Martin Valkyrie zvládne 1000 koní aj bez turba

Výkonný dvanásťvalec s objemom 6,5 litra váži iba 204 kilogramov.