F1: Alonso prekvapený z triumfu na VC Nemecka, Räikkönen sa nevzdáva - SÚHRN

Hockenheim 24. júla (TASR) - Španielsky pilot prestížnych motoristických pretekov F1 Fernando Alonso zo stajne Renault sa stal víťazom Veľkej ceny Nemecka, ...

Hockenheim 24. júla (TASR) - Španielsky pilot prestížnych motoristických pretekov F1 Fernando Alonso zo stajne Renault sa stal víťazom Veľkej ceny Nemecka, keď na okruhu v Hockenheime triumfoval tohtoročný suverénny líder podujatia časom 1:26:28,599. Náskok 23-ročného Španiela sa tak v priebežnom poradí šampionátu zvýšil už na 36 bodov a prvenstvom na VC Nemecka zaknihoval Alonso svoj šiesty tohtosezónny triumf.

Na 2. mieste finišoval kolumbijský pretekár Juan Pablo Montoya na McLarene Mercedes, ktorý sa na pódiové umiestnenie prepracoval z poslednej priečky na štartovom poli. Tretí skončil Brit Jenson Button z tímu BAR Honda, ktorý v priamom súboji o 3. miesto dokázal predbehnúť úradujúceho majstra sveta Michaela Schumachera na Ferrari. Víťaz kvalifikácie a najväčší konkurent Alonsa v priebežnej klasifikácii Fín Kimi Räikkönen pre poruchu motora preteky nedokončil.

Už po siedmykrát v kariére odštartoval z pole position Kimi Räikkönen na McLarene Mercedes a vedúcu pozíciu si udržal aj po úvodných kolách. Vynikajúci nástup mal Nemec Michael Schumacher, obhajca vlaňajšieho prvenstva na okruhu v Hockenheime, ktorý sa z 5. priečky vyšplhal až na virtuálne pódiové umiestnenie. V hektickom prvom kole sa udiali viaceré manévre pilotov, na ktoré najviac doplatili Mark Webber, Takuma Sato, či Jarno Trulli a návštevou v boxoch stratili svoje pozície zo štartu.

Na 2. mieste sa postupne usadil Španiel Fernando Alonso, ktorý však na vedúceho Räikkönena s pribúdajúcimi kolami strácal. Fínsky jazdec a najväčší konkurent Alonsa v priebežnej klasifikácii totiž jazdil najrýchlejšie časy ako na požiadanie a jeho náskok na čele sa neustále zvyšoval. V 28. kole Villeneuve nešťastne narazil do zadnej časti monopostu portugalského pretekára Monteira, ktorý ho v spätnom zrkadle pri predbiehacom manévri pravdepodobne celkom dobre nevidel. Kľúčový okamih z hľadiska ďalšieho priebehu pretekov sa udial v 35. kole, keď dovtedy vedúceho Räikkönena zradil motor a fínsky smoliar musel nútene odstúpiť z pretekov.

Alonso prevzal štafetu lídra a jazdil na čele osamotený s vyše 30-sekundovým náskokom pred Michaelom Schumacherom. Na pilota tímu Ferrari trpezlivo dobiedzal Jenson Button a s pribúdajúcimi minútami sa na nich doťahoval rýchly Kolumbijčan Montoya. V 44. kole Button nečakane zaútočil a dokázal predbehnúť populárneho "Schumiho" na obrovskú radosť členov tímu BAR Honda.

V tom čase sa poradie pretekárov za Alonsom premiešalo, na 2. mieste jazdil Montoya, tretí bol Button a na neobľúbenej štvrtej pozícii figuroval Michael Schumacher. Tú však napokon rodák z nemeckého Kerpenu neudržal, keď v samom závere podľahol tlaku zo strany Giancarla Fisichellu a miláčik publika v Hockenheime sa musel uspokojiť s konečným 5. miestom. Na ďalších bodovaných priečkach sa umiestnili Ralf Schumacher, David Coulthard a Felipe Massa.

"V tréningoch i kvalifikácii sme videli, že vozidlá McLarenu sú na preteky výborne pripravené a bude ťažké konkurovať ich jazdcom. Z víťazstva na okruhu v Hockenheime som trochu prekvapený, no snažil som sa jazdiť najlepšie ako viem. Pred pretekmi som si povedal, že 2. miesto by ma potešilo, no po odstúpení Kimiho som si šancu na triumf nenechal ujsť," povedal po pretekoch Alonso, ktorý sebavedomo kráča k zisku premiérového titulu v seriáli F1. "Som dobre rozbehnutý, no sústreďujem sa vždy len na najbližšie preteky. Rozmýšľať príliš dopredu by sa nám nemuselo vyplatiť," dodal talentovaný španielsky pretekár.

"Nevzdávame sa, pokiaľ ešte žije nádej na prekonanie Alonsa. Podľa matematických výpočtov by mal Kimi až do konca aktuálneho ročníka získať minimálne o päť bodov viac na každej Veľkej cene ako Alonso, aby ho zosadil z vedúcej pozície," skonštatoval šéf automobilky Mercedes Norbert Haug.

"Smola v aktuálnej sezóne sa na mňa doslova lepí. Neviem, ako si to mám vysvetliť. Moje šance na prvenstvo v seriáli šampionátu sa znižujú, v rukách má všetko Alonso. Pokiaľ však šanca existuje, budem bojovať," uviedol 25-ročný Räikkönen, smoliar tohtoročného seriálu MS pretekov F1.

Výsledky VC Nemecka (Hockenheim, 67 kôl, 306,458 km):

1. Fernando Alonso (Šp./Renault) 1:26:28,599, 2. Juan Pablo Montoya (Kol./McLaren) +22,569, 3. Jenson Button (V.Brit./BAR) +24,422, 4. Giancarlo Fisichella (Tal./Renault) +50,587, 5. Michael Schumacher (Nem./Ferrari) +51,690, 6. Ralf Schumacher (Nem./Toyota) +52,242, 7. David Coulthard (Škót./Red Bull) +52,700, 8. Felipe Massa (Braz./Sauber) +56,570, 9. Christian Klien (Rak./Red Bull) +1:09,818, 10. Rubens Barrichello (Braz./Ferrari) + 1 kolo, 11. Nick Heidfeld (Nem./Williams) + 1 kolo, 12. Takuma Sato (Jap./BAR) + 1 kolo, 13. Christijan Albers (Hol./Minardi) + 2 kolá, 14. Jarno Trulli (Tal./Toyota) + 3 kolá, 15. Jacques Villeneuve (Kan./Sauber) + 3 kolá.

Priebežné poradie jazdcov po VC Nemecka:

1. Fernando Alonso (Šp./Renault) 87 bodov, 2. Kimi Räikkönen (Fín./McLaren) 51, 3. Michael Schumacher (Nem./Ferrari) 47, 4. Juan Pablo Montoya (Kol./McLaren) 34, 5. Rubens Barrichello (Braz./Ferrari) 31, 6. Jarno Trulli (Tal./Toyota) 31, 7. Giancarlo Fisichella (Tal./Renault) 30, 8. Ralf Schumacher (Nem./Toyota) 26, 9. Nick Heidfeld (Nem./Williams) 25, 10. Mark Webber (Aus./Williams) 22.

Poradie Pohára konštruktérov:

1. Renault 117 bodov, 2. McLaren - Mercedes 95, 3. Ferrari 78, 4. Toyota 57, 5. Williams - BMW 47

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  7. Najužitočnejšia appka
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  9. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  10. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  1. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  2. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  3. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  4. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  5. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  6. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  7. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  8. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  1. Najužitočnejšia appka 16 341
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 14 705
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 716
  4. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 12 650
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 909
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 540
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 190
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 199
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 002
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 413

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žitňanská: Stratila som dôvod zotrvávať v koalícii aj formálne

Žitňanská sa chce viac venovať učeniu.

Komentár Zuzany Kepplovej

Kto žiadal otvorenosť, nikdy v cirkvi nepochodil

Obvinený biskup vidí tradičných nepriateľov.

DOMOV

Žitňanská sa rozhodla odísť zo strany Most-Híd

Exministerka spravodlivosti opúšťa aj poslanecký klub.

AUTO

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za Volantom

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov?

Spúšťame nový týždenný podcast o autách.

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.