SME

Ford Ranger Raptor prichádza na Slovensko aj s výkonným šesťvalcom

Benzínový motor posúva brutálny pick-up na novú úroveň.

Ford Ranger RaptorFord Ranger Raptor (Zdroj: Filip Režný)

Máloktoré úžitkové vozidlo sa môže pochváliť športovým charakterom. Ford Ranger však k nim patrí. Jeho vrcholná verzia Raptor s kompletne prepracovaným podvozkom a výrazne rozšírenou karosériou zmenila praktický pick-up na terénne monštrum.

Koncom minulého roka sa svetu predstavila jeho druhá generácia, ktorú sme si teraz mohli konečne pozrieť aj naživo. Pick-up posúva na novú úroveň, dokonca aj v porovnaní s predchodcom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre mnohých bude najzaujímavejšou novinkou rozhodne trojlitrový benzínový motor Ecoboost V6 s dvoma turbami, ktorý divízia Ford Performance vyladila na výkon 215 kW (292 koní) a 491 Nm krútiaceho momentu.

SkryťVypnúť reklamu

Systém inšpirovaný pretekárskymi autami udržiava turbodúchadlá roztočené ešte tri sekundy po tom, ako vodič pustí nohu z plynu. Po jeho opätovnom stlačení je tak nástup výkonu takmer okamžitý.

Súvisiaci článok Ford Ranger Raptor sa zmenil z pracanta na pretekára (test) Čítajte 

Vďaka aktívnemu výfuku má drsný pick-up s týmto motorom aj primeranú zvukovú kulisu. Dokáže pracovať v štyroch rôznych režimoch, okrem tichého, normálneho a športového ich dopĺňa najhlučnejší režim Baja, ktorý je určený na rýchlu jazdu v teréne. Pomenovaný je podľa off-roadových pretekov v Mexiku.

Okrem benzínového trojlitra sa v ponuke opäť objavil aj dvojlitrový diesel EcoBlue, taktiež s dvoma turbami, ktorý poskytne 151 kW (205 koní) a 500 Nm.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9JG2 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Ford

Stánok automobilky General Motors na autosalóne v Detroite v januári 2025.

Spotrebitelia urýchlili nákupy, aby sa ich nedotkli clá.


SITA
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Zvládli by ste za volantom šmyk? Inštruktor hovorí, čo chýba dnešným vodičom
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 263
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 102
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 384
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 058
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 2 848
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 692
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 445
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 105
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Daniel Bíro: Zrúcaninu hradu Čeklís nájdeme v Bernolákove. Aké sú ďalšie zaujímavosti, súvislosti a história tohto hradu?
  2. Andrea Podešvová: Keď slovenský slávik nevie, či lepšie je mlčať
  3. Ján Šeďo: Súdruh Blanár, svet patrí nevedomým, vládnete oprávnene...
  4. Patrik Zimáni: Cestovné poistenie AXA
  5. Štefan Šturdzík: Keď do pekla , tak na veľkom bielom koni !!
  6. Aleksander Prętnicki: Zakliata nad Váhom
  7. Timotej Opálek: Damon Albarn & Africa Express - Budapešť / Müpa
  8. Martin Fronk: Z kaštieľa sklad zemiakov. Renesančný skvost v (ne)službách času
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 593
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 680
  3. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 12 413
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 389
  5. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 9 545
  6. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 8 202
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 971
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 112
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťZatvoriť reklamu