SME

Ford Ranger Raptor prichádza na Slovensko aj s výkonným šesťvalcom

Benzínový motor posúva brutálny pick-up na novú úroveň.

Ford Ranger RaptorFord Ranger Raptor (Zdroj: Filip Režný)

Máloktoré úžitkové vozidlo sa môže pochváliť športovým charakterom. Ford Ranger však k nim patrí. Jeho vrcholná verzia Raptor s kompletne prepracovaným podvozkom a výrazne rozšírenou karosériou zmenila praktický pick-up na terénne monštrum.

Koncom minulého roka sa svetu predstavila jeho druhá generácia, ktorú sme si teraz mohli konečne pozrieť aj naživo. Pick-up posúva na novú úroveň, dokonca aj v porovnaní s predchodcom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre mnohých bude najzaujímavejšou novinkou rozhodne trojlitrový benzínový motor Ecoboost V6 s dvoma turbami, ktorý divízia Ford Performance vyladila na výkon 215 kW (292 koní) a 491 Nm krútiaceho momentu.

SkryťVypnúť reklamu

Systém inšpirovaný pretekárskymi autami udržiava turbodúchadlá roztočené ešte tri sekundy po tom, ako vodič pustí nohu z plynu. Po jeho opätovnom stlačení je tak nástup výkonu takmer okamžitý.

Súvisiaci článok Ford Ranger Raptor sa zmenil z pracanta na pretekára (test) Čítajte 

Vďaka aktívnemu výfuku má drsný pick-up s týmto motorom aj primeranú zvukovú kulisu. Dokáže pracovať v štyroch rôznych režimoch, okrem tichého, normálneho a športového ich dopĺňa najhlučnejší režim Baja, ktorý je určený na rýchlu jazdu v teréne. Pomenovaný je podľa off-roadových pretekov v Mexiku.

Okrem benzínového trojlitra sa v ponuke opäť objavil aj dvojlitrový diesel EcoBlue, taktiež s dvoma turbami, ktorý poskytne 151 kW (205 koní) a 500 Nm.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9JG2 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Ford

Stánok automobilky General Motors na autosalóne v Detroite v januári 2025.

Spotrebitelia urýchlili nákupy, aby sa ich nedotkli clá.


SITA
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 18 148
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 988
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 973
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 927
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 395
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 214
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 971
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 828
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jaroslav Liptak: Kde sme urobili chybu?
  2. Alexandra Drobná: Život z nadhľadu či s nadhľadom ?
  3. Angelika Herčková: Feministka: Keď sa vlastný názor stane "nadávkou"
  4. Marek Tocimák: Astronaut
  5. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  6. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (11. - 17.7.1925)
  7. Tomáš Hrubý: Zkusil jsi to vypnout a znovu zapnout?
  8. Daniel Bíro: Adrián Ferenčík ako rušňovodič viedol viaceré typy vlakov. Čím sa vyznačuje práca rušňovodiča z jeho pohľadu?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 838
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 504
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 032
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 547
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 807
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 418
  7. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 208
  8. Ján Valchár: Delúzia solúnskych bratov plus novinky z frontu 3 761
  1. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  2. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  3. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  4. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  5. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  6. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  7. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  8. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
SkryťZatvoriť reklamu