SME
reklama

Šéf Renault Slovensko: Trápiť by nás mali emisie starých áut a nie tých štvorročných

V Slovákoch je stále silno zakorenené vlastníctvo auta.

Richard EvansonRichard Evanson (Zdroj: SME/Marko Erd)

Automobilky majú za sebou náročné obdobie. Viazne výroba čipov a produkciu výrazne ovplyvnila aj vojna na Ukrajine. Pokojné časy sa stále nečrtajú, pretože automobilový priemysel musí prejsť transformáciou, ktorá má viesť k uhlíkovej neutralite.

„Nie je to ako povedať si, že treba zrušiť plastové slamky. Do polroka sú bez problémov na trhu papierové. Lenže vývoj technológií pri aute trvá roky. Už teraz je jasné, že budeme musieť nielen my, ale aj ostatní výrobcovia, rušiť niektoré modely. Najhoršie je, že Európska únia sa nevie k takýmto zásadným veciam vyjadriť skôr,“ hovorí v rozhovore pre SME šéf slovenskej pobočky francúzskej automobilky Renault RICHARD EVANSON.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj vlani v automobilovom priemysle pokračovala čipová kríza a navyše sa začala vojna na Ukrajine. Aký bol minulý rok pre značku Renault?

Z môjho pohľadu hodnotím minulý rok ako jeden z najťažších z 27 rokov, čo pracujem v autobiznise.

Väčšinou, keď sa objavili nejaké krízy, tak boli predvídateľné a hlavne boli časovo obmedzené. Teraz sme vyšli po dvoch rokoch z covidu, keď sme museli byť veľmi kreatívni v rámci predaja, servisu a služieb, pretože prevádzky museli byť často zavreté.

Súvisiaci článok Rusko oživuje Moskvič zo sovietskej éry s čínskym dizajnom Čítajte 

A keď sme už na začiatku minulého roka dúfali, že bude lepšia dostupnosť vozidiel a že sa kríza s komponentmi upokojí a logistické systémy sa utrasú, tak prišiel konflikt na Ukrajine. Ten zo dňa na deň všetko zmenil, hlavne dodávateľské vzťahy.

Veľa výrobcov fungovalo v Rusku, ďalších sme mali na Ukrajine. Napríklad taká jednoduchá vec, ako tlačidlá na elektrické ovládanie okien vyrábala Dacia v jednom ukrajinskom závode, ktorý bol zničený. Alternatívneho výrobcu sme nemali, a tak nám niekoľko desiatok tisíc áut mesiace stálo nedokončených pre tento chýbajúci malý komponent. A takýchto príkladov bolo viac.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako to ovplyvnilo vašu automobilku?

Čo sa týka značky Renault, myslím si, že sme boli ešte viac zasiahnutí vojnou než iné značky.

V rámci Ruska sme mali najväčšiu expozíciu, mali sme tam dva plnohodnotné závody, jeden v Togliati, kde sa vyrábala Lada, druhý v Moskve, kde sa vyrábali modely Renault. Niekoľko týždňov pred konfliktom tam dokončili úplne nové výrobné linky, ktoré nikdy nezačali fungovať.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9N2K na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  2. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou
  5. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny
  6. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov
  7. Slovenskí maloobchodníci hľadajú cesty k zdravému rastu
  8. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca
  1. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  2. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete
  4. Virtuálne sídlo má svoju volebnú miestnosť. Ako je to možné?
  5. dm podporila sumou 6 317 eur realizáciu projektu
  6. Lifehack pre domácnosť?
  7. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 179
  2. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 11 559
  3. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 7 828
  4. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 5 965
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 5 567
  6. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 4 566
  7. V púpave je všetko, čo potrebujete 3 306
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 2 611
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Csicsó: Nechcel by som byť v koži Petra Pellegriniho
  2. Helena Michlíková: Eurovea - Nábrežie Dunaja
  3. Tomáš Mikloško: Keď je ľahké zmiznúť: O ghostingu trochu inak
  4. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 78. /
  5. Marian Letko: Je to tu. Sme vo vojne. A môže za to súčasná vláda
  6. Pavol Burda: Vojna a mier rečou akože vlastencov
  7. Jozef Varga: Krkavci / 56. /
  8. Jozef Stasík: Ekonómia sa otriasa v základoch. Nositeľ Nobelovej ceny poprel veľkú časť svojho učenia
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 106 759
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 37 808
  3. Pavol Burda: Podržtaška naveky 36 045
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 338
  5. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 34 029
  6. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 30 666
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 401
  8. Ján Valchár: Čo budeme slopať v kuse sedem dní? 8 402
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  5. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Rusko žiada, aby Ukrajina zatkla šéfa SBU
SkryťZatvoriť reklamu