SME

Šéf Renault Slovensko: Trápiť by nás mali emisie starých áut a nie tých štvorročných

V Slovákoch je stále silno zakorenené vlastníctvo auta.

Richard EvansonRichard Evanson (Zdroj: SME/Marko Erd)

Automobilky majú za sebou náročné obdobie. Viazne výroba čipov a produkciu výrazne ovplyvnila aj vojna na Ukrajine. Pokojné časy sa stále nečrtajú, pretože automobilový priemysel musí prejsť transformáciou, ktorá má viesť k uhlíkovej neutralite.

„Nie je to ako povedať si, že treba zrušiť plastové slamky. Do polroka sú bez problémov na trhu papierové. Lenže vývoj technológií pri aute trvá roky. Už teraz je jasné, že budeme musieť nielen my, ale aj ostatní výrobcovia, rušiť niektoré modely. Najhoršie je, že Európska únia sa nevie k takýmto zásadným veciam vyjadriť skôr,“ hovorí v rozhovore pre SME šéf slovenskej pobočky francúzskej automobilky Renault RICHARD EVANSON.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj vlani v automobilovom priemysle pokračovala čipová kríza a navyše sa začala vojna na Ukrajine. Aký bol minulý rok pre značku Renault?

Z môjho pohľadu hodnotím minulý rok ako jeden z najťažších z 27 rokov, čo pracujem v autobiznise.

Väčšinou, keď sa objavili nejaké krízy, tak boli predvídateľné a hlavne boli časovo obmedzené. Teraz sme vyšli po dvoch rokoch z covidu, keď sme museli byť veľmi kreatívni v rámci predaja, servisu a služieb, pretože prevádzky museli byť často zavreté.

Súvisiaci článok Rusko oživuje Moskvič zo sovietskej éry s čínskym dizajnom Čítajte 

A keď sme už na začiatku minulého roka dúfali, že bude lepšia dostupnosť vozidiel a že sa kríza s komponentmi upokojí a logistické systémy sa utrasú, tak prišiel konflikt na Ukrajine. Ten zo dňa na deň všetko zmenil, hlavne dodávateľské vzťahy.

Veľa výrobcov fungovalo v Rusku, ďalších sme mali na Ukrajine. Napríklad taká jednoduchá vec, ako tlačidlá na elektrické ovládanie okien vyrábala Dacia v jednom ukrajinskom závode, ktorý bol zničený. Alternatívneho výrobcu sme nemali, a tak nám niekoľko desiatok tisíc áut mesiace stálo nedokončených pre tento chýbajúci malý komponent. A takýchto príkladov bolo viac.

SkryťVypnúť reklamu

Ako to ovplyvnilo vašu automobilku?

Čo sa týka značky Renault, myslím si, že sme boli ešte viac zasiahnutí vojnou než iné značky.

V rámci Ruska sme mali najväčšiu expozíciu, mali sme tam dva plnohodnotné závody, jeden v Togliati, kde sa vyrábala Lada, druhý v Moskve, kde sa vyrábali modely Renault. Niekoľko týždňov pred konfliktom tam dokončili úplne nové výrobné linky, ktoré nikdy nezačali fungovať.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C9N2K na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Renault

Súvisiace témy: Dacia
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Praskajú vám steny? Nie vždy ide len o chybu omietky
  2. Taký obrovský úver ich mohol úplne položiť
  3. Skládky sa plnia odpadmi, koľko času nám ešte ostáva?
  4. Signature vône podľa osobnosti
  5. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  8. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  1. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  2. Taký obrovský úver ich mohol úplne položiť
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  4. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  6. Budvar stavia na tradícii a darí sa mu lepšie ako kedykoľvek
  7. Signature vône podľa osobnosti
  8. Prečo milionári nevypínajú ani na vrchole?
  1. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 14 041
  2. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 11 637
  3. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 6 516
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 6 055
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 196
  6. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis 3 590
  7. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou 3 579
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 3 383
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu