SME

Hľadáte štvorvalec do 20-tisíc eur? Ešte stále je z čoho vyberať

Na trhu sú ešte aj posledné cenovo dostupné diesle.

Hyundai i30 KombiHyundai i30 Kombi (Zdroj: Hyundai)

Pred niekoľkými rokmi boli úplne bežné, dnes sa z ponuky vytrácajú. Štvorvalcové motory sú na ústupe najmä pre tlak Európskej únie na znižovanie emisií nových áut.

Výrobcovia ich už do veľkej miery nahradili trojvalcami, ktoré sa začali objavovať aj vo väčších autách.

Vývoj síce postúpil, no štvorvalec sa stále z viacerých dôvodov považuje za hodnotnejší motor. Prinášame prehľad áut s cenou do 20-tisíc eur, ktoré ho pod kapotou ešte stále majú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hlavnou prednosťou štvorvalcov je kultivovaný chod aj plynulejší nástup výkonu. Párny počet valcov sa nemusí vyrovnať s dodatočným vyvažovaním pri ich chode, nižšie sú vibrácie a zvukový prejav je tiež príjemnejší.

SkryťVypnúť reklamu

Spotreba štvorvalca je často porovnateľná s menšími trojvalcami. Tie síce sú ľahšie a aj lacnejšie na výrobu, lenže pri záťaži musia vyvinúť vyšší výkon ako štvorvalce a výhody sa tak zmazávajú. Pre väčšie autá, ktoré denne slúžia rodinným účelom a najazdia viac, je štvorvalcový motor lepšou voľbou. Ako ukazuje náš prehľad, nemusí byť drahý.

Najlacnejšie autá s atmosférickým štvorvalcom

Najlacnejšie štvorvalce dnes ponúkajú značky Hyundai, Kia a Suzuki. Dôvodom je fakt, že stále dokážu udržať vo výrobe atmosférické motory bez turba, čo znižuje ich výrobné náklady. V prípade Suzuki sú motory navyše už vybavené mild-hybridným systémom.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9NVN na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Suzuki

Súvisiace témy: Hyundai, Kia, Renault, Dacia
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  2. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  3. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  4. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 13 868
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 322
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 933
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 2 830
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 684
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 491
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 015
  8. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 1 995
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (16. - 22.5.1952)
  2. Štefan Šturdzík: Klamstvá a šírenie bludov v podaní Smeru.
  3. Dušan Koniar: Juraj Cintula, Do vlastných radov, 2009
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Marian Letko: Mal to byť premiér, je to influencer z Only Fans
  6. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Eastrop park
  7. Marcela Minarčinová: Na skok do Turecka
  8. Martin Turčan: Srdce slnečnice
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 127
  2. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 11 256
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 739
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 579
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 099
  6. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 220
  7. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 956
  8. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 4 182
  1. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  2. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  3. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  4. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  5. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
  6. Anna Brawne: Všetci môžeme za atentát a šírenie nenávisti, len súdruhovia sú lietadlo..
  7. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  8. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
SkryťZatvoriť reklamu