Prehľad základných parametrov: | Citroën C4 X | Citroën ë-C4 X |
Cena od / verzia od (eur) | 20 990 / 27 490 | 33 490/ 35 490 |
Spotreba výrobca / test (l a kWh/100 km) | 4,8-4,9 / 5 | ? / 17,1 |
Objem batožinového priestoru (l) | 510 | |
Rozmery: rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2670, 4600, 1834, 1525 |
Keď vyjdete z letiska v Barcelone, hneď ich uvidíte. Platí to aj o Madride a dokonca aj o Bratislave. Všade vás privítajú nenápadné taxíky s karosériou sedan a logom Citroën.
Model C-Elyseé sa v španielskom meste Vigo vyrába už 11 rokov a čoskoro ho čaká koniec. Na Slovensku si ho už dlhšie nekúpite, ale priaznivci sedanov zaň teraz dostali náhradu.
Volá sa Citroën C4 X a rovno sme ho vyskúšali v dvoch verziách pohonu.
Väčšia a silnejšia náhrada
Vedľa skromného C-Elyseé vyzerá nová C4 X, ako keby pravidelne chodila do posilňovne. Je vyššia, má veľké kolesá aj širšiu karosériu. Ide vlastne o netypické spojenie sedanu a crossoveru, ktorý priniesla už pred dvoma rokmi tretia generácia Citroënu C4.
Aj to je vysvetlenie, prečo C4 a C4 X vyzerajú spredu úplne rovnako a výrazné zmeny badať až vzadu.
Aj keď majú oba citroëny rovnaký rázvor kolies, C4 X je dlhšia o 240 mm, takže celkovo má 4 600 mm. Dlhý zadný previs ukrýva kufor s objemom 510 litrov, čo je o 130 litrov viac ako pri klasickej C4.

Čo už je klasickým problémom sedanov, je malý nakladací otvor. Veľkú škatuľu dnu jednoducho nedostanete, ale pri dlhých predmetoch príde vhod aspoň tunel v zadných operadlách. Nakladacia hrana je pre povahu crossoveru tiež vyššie.
Auto vlastne pôsobí až tak robustne, že nás zaujala jeho svetlá výška podvozka. Je až na úrovni 210 mm, hoci výrobca tvrdí, že len 150 mm, zrejme pre zadné zavesenie kolies.