SME
reklama

Vyskúšali sme Citroën C4 X. Má komfortný sedan miesto na trhu? (test)

Naftová verzia sa s elektrickou dá len ťažko porovnať.

Elektrický Citroën ë-C4 X a naftový Citroën C4 X. (Zdroj: Marek Čepa)
Prehľad základných parametrov:Citroën C4 XCitroën ë-C4 X
Cena od / verzia od (eur)20 990 / 27 49033 490/ 35 490
Spotreba výrobca / test (l a kWh/100 km)4,8-4,9 / 5? / 17,1
Objem batožinového priestoru (l)510
Rozmery: rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2670, 4600, 1834, 1525
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď vyjdete z letiska v Barcelone, hneď ich uvidíte. Platí to aj o Madride a dokonca aj o Bratislave. Všade vás privítajú nenápadné taxíky s karosériou sedan a logom Citroën.

Model C-Elyseé sa v španielskom meste Vigo vyrába už 11 rokov a čoskoro ho čaká koniec. Na Slovensku si ho už dlhšie nekúpite, ale priaznivci sedanov zaň teraz dostali náhradu.

Volá sa Citroën C4 X a rovno sme ho vyskúšali v dvoch verziách pohonu.

Väčšia a silnejšia náhrada

Vedľa skromného C-Elyseé vyzerá nová C4 X, ako keby pravidelne chodila do posilňovne. Je vyššia, má veľké kolesá aj širšiu karosériu. Ide vlastne o netypické spojenie sedanu a crossoveru, ktorý priniesla už pred dvoma rokmi tretia generácia Citroënu C4.

Aj to je vysvetlenie, prečo C4 a C4 X vyzerajú spredu úplne rovnako a výrazné zmeny badať až vzadu.

Aj keď majú oba citroëny rovnaký rázvor kolies, C4 X je dlhšia o 240 mm, takže celkovo má 4 600 mm. Dlhý zadný previs ukrýva kufor s objemom 510 litrov, čo je o 130 litrov viac ako pri klasickej C4.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo už je klasickým problémom sedanov, je malý nakladací otvor. Veľkú škatuľu dnu jednoducho nedostanete, ale pri dlhých predmetoch príde vhod aspoň tunel v zadných operadlách. Nakladacia hrana je pre povahu crossoveru tiež vyššie.

Auto vlastne pôsobí až tak robustne, že nás zaujala jeho svetlá výška podvozka. Je až na úrovni 210 mm, hoci výrobca tvrdí, že len 150 mm, zrejme pre zadné zavesenie kolies.

Vzadu sa sedí lepšie

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9QUV na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu