Okolo japonskej značky so šiestimi hviezdami v znaku je aj na Slovensku až prekvapivo silná fanúšikovská základňa. Najmä v porovnaní s tým, o akú malú značku ide. Veď len začiatkom roka oslávilo Subaru jubilejné desaťtisíce registrované auto na Slovensku. Toľko áut Škoda hravo predá za necelý jeden rok.
Lenže Subaru má úplne odlišný imidž a aj povesť. Údajne až 96 percent áut, ktoré sa na Slovensku predali za uplynulých desať rokov, je stále v prevádzke.
Ide jednoducho o vozidlo, ktoré sa kupuje na dlhšie obdobie a vďaka spoľahlivosti ostávajú majitelia verní značke a opäť siahajú po Subaru. V rámci dnešných snáh o udržateľnosť je to pozitívna skutočnosť.
Už niekoľko rokov sme sa v našich testoch nestretli so Subaru, a tak prišiel čas to zmeniť. Autá zo súčasného modelového radu sme si vyskúšali na motokrosovej dráhe, aj na poľných cestách a vo vinohradoch v okolí Šenkvíc.
Subaru Solterra

Najprv sme osedlali najnovší model v ponuke - elektrický crossover Solterra. Je predzvesťou, že aj Subaru čaká elektrická budúcnosť. Hoci sme v ňom sedeli prvýkrát, už sme vedeli, čo môžeme očakávať. Koncom minulého roka sme totiž mohli vyskúšať jeho dvojča - Toyotu bZ4x.
No bolo to vraj Subaru, ktoré v tomto prípade ladilo pohon. Veď niet divu, ide o experta na štvorkolky.