Dokonca práve prichádzajúci Leon získal pre päťdverový hatchback netypické karosárske prvky. Zostala mu však dravosť, športový strih a unikátny dizajn.
Po modeloch Altea a Toledo prichádza na trh automobil, ktorý má potešiť najmä dizajnom a priniesť nový pohľad na hatchback. Podľa všetkého ide o fúziu dvojdverového kupé s päťdverovým kompaktom, pretože zadné dvere sú dokonale maskované, podobne ako to kedysi predviedla Alfa Romeo. Napokon talianska značka je priamym konkurentom športovo ladeného Seatu. Z jeho ponuky sa totiž vyparili úžitkové automobily a predajné šlágre nahradia exluzívne vyzerajúce športové vozidlá.
Nový Leon sa iba minimálne líši od prototypu predstaveného na jarnom ženevskom autosalóne, čoho dôkazom je v C stĺpiku ukrytá kľučka zadných dverí. V porovnaní s veľkopriestorovým Toledom a Alteou je Leon o 10 cm nižší. Podvozok so športovou charakteristikou a elektromechanickým posilňovačom až na malé detaily zodpovedá spoločnej platforme VW.
Pri uvedení na trh budú v ponuke štvorvalcové benzínové motory 1,6 (75 kW) a 2,0 FSI (110 kW) a naftové agregáty 1,9 TDI (77 kW) a 2,0 TDI
(103 kW). V závislosti od motora bude možné použiť päť- alebo šesťstupňovú prevodovku, prípadne dvojspojkovú prevodovku DSG.
Výrazne športová verzia Cupera príde na trh neskôr a podľa prvých informácií bude mať motor 2,0 TFSI naladený na výkon 240 k. Stane sa tak výraznou konkurenciou pre Astru OPC a Alfu Romeo GTA. K šiestim štandardne montovaným airbagom bude možné doobjednať bočné airbagy na zadné sedadlá. Na želanie budú k dispozícii aj bixenónové svetlomety.
Autor: rch