Za necelé štyri roky na trhu z neho vyrobili už vyše 700-tisíc kusov a populárny je aj mimo Francúzska. Peugeot 2008 patrí vo svojej druhej generácii k bestsellerom medzi malými SUV.
Aby s úspechmi nezaspal na vavrínoch, prichádza v modernizovanej verzii, ktorú sme si vyskúšali na prvých jazdách v horúcej španielskej Andalúzii.
Akcia E-Lion bola venovaná všetkým elektrifikovaným novinkám Peugeotu, takže sme si mohli vyskúšať aj nový mild-hybrid v modeli 3008 či plug-in hybrid vo facelifte 508. Najviac nám však organizátori umožnili pojazdiť s E-2008.
Zmien sa totiž udialo viacero - nielen na povrchu, ale aj pod ním, v použitej technológii. Začnime však zovňajškom.
Po novom bude ťažšie odlíšiť 2008 od väčšej 3008. Pribudla širšia predná mriežka a na krajoch nárazníka sa usídlilo denné LED svietenie s troma zvislými pásmi. Pri najvyššej GT verzii majú hlavné full-LED svetlá aj s trojicu výkonných modulov s automatickým nastavením sklonu.
Vzadu je tiež nový svetelný podpis, zvislé škrabance z levích pazúrov sú minulosťou, po novom sú svetelné pásy horizontálne a v strede na dverách kufra pribudol výraznejší nápis Peugeot.

Zopár noviniek aj vnútri
V interiéri sme mali pocit, že nezostarol ani o deň a jasne naznačuje, aké zmeny ešte tento rok dostane aj menší Peugeot 208. Mimochodom, jeho elektrická verzia e-208 sa už nebude vyrábať na Slovensku, miesto po ňom zaplní Citroën ë-C3.
Novinkou je najmä nový infotainment, ktorý má už v základnej výbave 10 palcov. Dostal lepšie menu s možnosťou upraviť si zobrazenie funkcií podľa vlastných predstáv. Zlepšila sa aj kvalita parkovacej kamery vrátane 360-stupňového pohľadu na okolie auta.