Colné služby oboch štátov odmietajú obvinenia, že môžu za vytvorenie gigantických zápch, ktoré sa vytvorili na nemeckej strane, keď rady vozidiel s návesmi naloženými ojazdenými automobilmi dosiahli 25 kilometrov. Čas potrebný na prekročenie hranice dosiahol rekordných vyše 60 hodín.
Priepustnosť hranice má svoju kapacitu. Poľskí importéri, ktorí sa usilujú previezť do krajiny havarované autá pred sobotou (24. marca), keď začnú platiť nové predpisy, obmedzujúce dovoz vrakov na opravu, kritizujú vládu vo Varšave i pracovníkov colníc. V kruhu poľských majiteľov menších servisov a dielní celkove vládne napätá atmosféra. Isté je, že ani časť z tých, ktorí momentálne čakajú na hranici na colné vybavenie zakúpených a na prívesoch naložených vozidiel, nestihne svoj cenný náklad doviezť do Poľska pred začiatkom víkendu.
Poľskí importéri však už našli spôsob, ako aspoň čiastočne zmierniť dopad novej dovoznej regulácie. Autá chcú opravovať v Nemecku, aby dokázali prejsť hranice na vlastnej osi.
* (spolupracovník TASR Branislav Zvara) bam gl