Vyrábali ho 47 rokov a vzniklo vyše 22 miliónov kusov. Kedysi populárny Ford Fiesta zišiel z výrobnej linky v nemeckom Kolíne naposledy.
Osud Fiesty tak trochu ilustruje súčasné stratégie v automobilovom priemysle, ktoré s malými hatchbackmi B segmentu do budúcna veľmi nepočítajú. Nahradiť ich majú väčšie elektrické crossovery. Bude ich menej, ale budú aj drahšie a predávané s vyššou maržou.
K úspechu pomohla ropná kríza
Prvej generácii Fiesty predstavenej v roku 1976 pomohla k úspechu masívna reklamná kampaň, ale aj ropná kríza. Malý a ľahký Ford si ľudia pochvaľovali pre nízku spotrebu, aj dobrým jazdným vlastnostiam a rozumnej cene. Predaje sa rýchlo rozbehli a auto sa etablovalo medzi konkurentov ako Fiat 127, Renault 5 či Volkswagen Polo.

Na Slovensku sa dala nová Fiesta kúpiť až po revolúcii a v tretej generácii, hoci Escort aj Cortina boli už predtým tuzexovými snami nejedného motoristu.
Celosvetovo najúspešnejšou bola piata generácia Fiesty. Zákazníkom sa zapáčila ostrejšími líniami a prišla v čase, keď sa v Európe predávalo najviac nových áut. Kým na starom kontinente sa jej výroba skončila v roku 2008, v Mexiku produkcia vydržala o šesť rokov dlhšie.