SME

Ford vyrobil poslednú Fiestu, značka pomaly končí éru áut so spaľovacím motorom

Fabrika v Kolíne prejde na výrobu elektromobilov.

Posledný Ford Fiesta vyrobený v Kolíne a podpísaný každým zamestnancom, ktorý na ňom pracoval. Posledný Ford Fiesta vyrobený v Kolíne a podpísaný každým zamestnancom, ktorý na ňom pracoval. (Zdroj: Ford Authority)

Vyrábali ho 47 rokov a vzniklo vyše 22 miliónov kusov. Kedysi populárny Ford Fiesta zišiel z výrobnej linky v nemeckom Kolíne naposledy.

Osud Fiesty tak trochu ilustruje súčasné stratégie v automobilovom priemysle, ktoré s malými hatchbackmi B segmentu do budúcna veľmi nepočítajú. Nahradiť ich majú väčšie elektrické crossovery. Bude ich menej, ale budú aj drahšie a predávané s vyššou maržou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

K úspechu pomohla ropná kríza

Prvej generácii Fiesty predstavenej v roku 1976 pomohla k úspechu masívna reklamná kampaň, ale aj ropná kríza. Malý a ľahký Ford si ľudia pochvaľovali pre nízku spotrebu, aj dobrým jazdným vlastnostiam a rozumnej cene. Predaje sa rýchlo rozbehli a auto sa etablovalo medzi konkurentov ako Fiat 127, Renault 5 či Volkswagen Polo.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Ford Fiesta Active smeruje po nespevnenej ceste k SUV (test) Čítajte 

Na Slovensku sa dala nová Fiesta kúpiť až po revolúcii a v tretej generácii, hoci Escort aj Cortina boli už predtým tuzexovými snami nejedného motoristu.

Celosvetovo najúspešnejšou bola piata generácia Fiesty. Zákazníkom sa zapáčila ostrejšími líniami a prišla v čase, keď sa v Európe predávalo najviac nových áut. Kým na starom kontinente sa jej výroba skončila v roku 2008, v Mexiku produkcia vydržala o šesť rokov dlhšie.

Úpadok Fiesty aj ďalších modelov

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9UQY na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Malé autá

Súvisiace témy: Ford
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 12 855
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 382
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 952
  4. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 641
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 235
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 053
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 018
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 1 815
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: Od zmeny majiteľov tv Barrandov má Jan Musil jednu premiéru denne
  2. Martin Greguš: Petržalská električka: Veľká trať a ešte väčšia trpezlivosť
  3. Ján Karas: Zrkadlo doby, kde statočnosť Viktora a tých, čo nezabudli hovoriť, nezapadá
  4. Tomas Hlavaty: Zachrania nas mimozemstania.
  5. Martin Bača: Franciscvs PP.
  6. Branko Štefanatný: Dávajte si pozor, čo púšťate dnu
  7. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXVII
  8. Vladimír Krátky: Ctrl-C - Ctrl-V a mám napísaný blog .
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 18 381
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 14 280
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 849
  4. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 10 242
  5. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 474
  6. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 470
  7. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 023
  8. Rastislav Puchala: Nie, toto nebolo oslobodenie 4 956
  1. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  2. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  3. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  4. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  5. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  6. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  7. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  8. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
SkryťZatvoriť reklamu