Fiat 500e 3+1 La Prima by Bocelli | |
Cena od / verzia od (eur) | 28 990 / 30 990 |
Spotreba výrobca / test (kWh) | 13,3 - 15,6 / 15,2 |
Objem batožinového priestoru (l) | 185 / 550 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2322; 3632; 1683; 1527 |
Fiat išiel na elektromobilitu celkom rozumne. Novú generáciu obľúbeného modelu 500 ponúka síce len v elektrickej verzii, ale zároveň je stále na trhu aj jej ikonický predchodca vyrábaný od roku 2007 s benzínovým motorom.
Na prvý pohľad sú zmeny medzi oboma generáciami malé, v skutočnosti však nemajú autá žiadne spoločné dielce. Treba povedať, že elektrická päťstovka je už iná liga.
Vyskúšali sme si ju v tretej, a zatiaľ poslednej karosárskej verzii 3+1 a so zvukovou aparatúrou, ktorú ladil samotný maestro Andrea Bocelli.
Vlani bol Fiat 500e štvrtým najpredávanejším elektromobilom v Európe. Keď však zrátame európske predaje oboch súčasne ponúkaných generácií päťstovky, tak elektrická 500e tvorí zatiaľ sotva 27-percentný podiel. Niet divu, oproti benzínovej je dvojnásobne drahšia.
K zhodnoteniu ceny a konkurentov sa ešte dostaneme, teraz máme pred sebou milý ružový cukrík, ktorý treba ochutnať.

Móda retro ide bokom
Kým predošlá generácia vyslovene ťažila z retro nálady a nostalgie za pôvodným fiatom 500 z 50. rokov, nová elektrická generácia sa už snaží byť moderná.
Dizajnéri sa viac pohrali s možnosťami LED technológie, a tak okrúhle hlavné svetlá sú vo vrchnej časti už len naznačené svietiacimi oblúkmi v kapote. Podobne efektné sú bočné smerovky v podobe priehľadných plastových výčnelkov.

Fiat dokonca na prednej maske ani nepoužil svoj znak, iba štylizovaný nápis 500. Spolieha sa totiž, že ikonický model už všetci poznajú.
Zatiaľ čo vonkajšie medzigeneračné zmeny sú skôr prirodzenou evolúciou, vnútri je už rozdiel celkom zásadný.