SME

Fiat 500e 3+1: Ľahké počty v názve, ťažšie v cenníku (test)

Najlepší malý elektromobil pochádza z Talianska.

Fiat 500e 3+1Fiat 500e 3+1 (Zdroj: Marek Čepa)
Fiat 500e 3+1 La Prima by Bocelli
Cena od / verzia od (eur)28 990 / 30 990
Spotreba výrobca / test (kWh)13,3 - 15,6 / 15,2
Objem batožinového priestoru (l)185 / 550
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2322; 3632; 1683; 1527

Fiat išiel na elektromobilitu celkom rozumne. Novú generáciu obľúbeného modelu 500 ponúka síce len v elektrickej verzii, ale zároveň je stále na trhu aj jej ikonický predchodca vyrábaný od roku 2007 s benzínovým motorom.

Na prvý pohľad sú zmeny medzi oboma generáciami malé, v skutočnosti však nemajú autá žiadne spoločné dielce. Treba povedať, že elektrická päťstovka je už iná liga.

Vyskúšali sme si ju v tretej, a zatiaľ poslednej karosárskej verzii 3+1 a so zvukovou aparatúrou, ktorú ladil samotný maestro Andrea Bocelli.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vlani bol Fiat 500e štvrtým najpredávanejším elektromobilom v Európe. Keď však zrátame európske predaje oboch súčasne ponúkaných generácií päťstovky, tak elektrická 500e tvorí zatiaľ sotva 27-percentný podiel. Niet divu, oproti benzínovej je dvojnásobne drahšia.

K zhodnoteniu ceny a konkurentov sa ešte dostaneme, teraz máme pred sebou milý ružový cukrík, ktorý treba ochutnať.

Súvisiaci článok Fiat 600 oficiálne: Prečo prichádza nástupca Punta s desaťročným meškaním? Čítajte 

Móda retro ide bokom

Kým predošlá generácia vyslovene ťažila z retro nálady a nostalgie za pôvodným fiatom 500 z 50. rokov, nová elektrická generácia sa už snaží byť moderná.

Dizajnéri sa viac pohrali s možnosťami LED technológie, a tak okrúhle hlavné svetlá sú vo vrchnej časti už len naznačené svietiacimi oblúkmi v kapote. Podobne efektné sú bočné smerovky v podobe priehľadných plastových výčnelkov.

SkryťVypnúť reklamu

Fiat dokonca na prednej maske ani nepoužil svoj znak, iba štylizovaný nápis 500. Spolieha sa totiž, že ikonický model už všetci poznajú.

Zatiaľ čo vonkajšie medzigeneračné zmeny sú skôr prirodzenou evolúciou, vnútri je už rozdiel celkom zásadný.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9WCY na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Elektromobily

Súvisiace témy: Malé autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 989
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 531
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 867
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 393
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 087
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 697
  7. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 459
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 215
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Stano Sládek: Je jedno, na ktorej strane barikády stojíme
  2. Štefan Šturdzík: Bývalý agent KGB a jeho 5 krát zbankrotovaný kamoš narážajú na realitu.
  3. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - Úvod + 1 kapitola
  4. Eva Bachletová: Prvý deň v práci
  5. Martin Fronk: Posledný cisár, prvý blahoslavený: Tragický príbeh Karola I.
  6. Viera Polakovičová: Francúzsky hudobný zážitok
  7. Jozef Sitko: Úryvky troch autentických príbehov z novej knihy 90-ročného autora
  8. Vladimír Bojničan: Súťaž: Nájdite konzervatívnu reformu, ktorá zvýšila životnú úroveň. Existuje vôbec taká?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 20 189
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 582
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 933
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 679
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 195
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 144
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 318
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 4 946
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu