Päť rokov od príchodu Peugeotu 508 na trh sa toho veľa zmenilo. Francúzsky elegán strednej triedy mohol zamávať odchádzajúcim konkurentom ako Renault Talisman, Opel Insignia či Ford Mondeo.
Peugeot 508 nepodľahol SUV trendu a dokonca sa dočká aj tretej generácie, ktorá však bude už len čisto elektrická. Kým sa tak stane, máme tu facelift druhého vydania, ktorý sme si mohli v krátkosti vyskúšať a zároveň nahliadnuť do nového slovenského cenníka.
Tým, že sa segment stredných áut preriedil, zvyšní hráči majú viac priestoru sa realizovať. V Európe je po Tesle Model 3 najžiadanejšie BMW radu 3, ale svoje miesto pod slnkom si našiel aj Peugeot 508.
Treba však dodať, že predajmi sa nevyrovná ani Volkswagenu Passat a Škode Superb, teda hráčom, ktorých sa 508 len tak nezbaví, keďže za rohom je príchod ich novej generácie.
Lenže komu sa zdá Passat či Superb nudný, môže ho osloviť práve päťsto-osmička.
Stále vie chytiť za srdce
Peugeot 508 bol vždy primárne o dizajne. A aj bude. Racionalita ide pri ňom tak trochu bokom, dôležité sú emócie. Z nášho pohľadu auto žiadne dizajnové zmeny nepotrebovalo, ale výrobca ho potreboval lepšie začleniť medzi svoje nové modely.
Samozrejmosťou bolo preto nové logo značky, ale pribudla aj komplikovanejšia predná maska. Denné svietenie dostalo viac zvislých pásikov. Po novom sú už na každej strane tri. Hlavné svetlá dostali matrixovú technológiu, teda schopnosť neosvetlovať ostatných účastníkov premávky aj pri zapnutých diaľkových svetlách.

Elegantný liftback s bezrámovými bočnými oknami má stále svoje čaro. Vnútri sú zmeny len decentné, ale opäť nás potešil kvalitne spracovaný interiér. Objavuje sa nový infotainment s online aktualizáciami a možnosťou pripojiť naraz dva smartfóny.
Zmizla tiež páka 8-stupňovej prevodovky. Namiesto nej je už len jednoduchý elektronický volič, čo zlepšilo prístup do odkladacej schránky vedľa.
Dieselová verzia? A aký je rok?
Vždy, keď sa dá, tak sa na prvých jazdách v zahraničí snažíme vybrať takú verziu, o ktorú by na Slovensku mohol byť najväčší záujem.