Každý automobilový trh má svoje špecifiká a najpredávanejšie modely. Kým v jednej krajine sa značke nemusí dariť, globálne môže byť veľmi silná.
Štatistika portálu Car Industry Analysis ukazuje, aký je európsky trh malý, a ktoré modely áut v predajoch vládnu svetu.
Dôraz na objem predajov bol pre automobilky dlhodobo najosvedčenejším spôsobom, ako rásť. Lenže najväčšie trhy už v uplynulých rokoch vyvíjajú tlak na výrobcov, aby znižovali emisie. Rast tržieb a zisku sa preto začína v automobilovom priemysle preorientovávať z objemu na vyššiu hodnotu.
Elektromobily sú napríklad stále výrazne drahšie ako autá so spaľovacím motorom, ale predajca má z ich predaja aj vyššiu maržu. Namiesto troch áut so spaľovacím motorom mu stačí predať jeden elektromobil. Príkladom môže byť benzínový Renault Captur, ktorý stojí bez zľavy 17 600 eur a podobne veľký elektromobil Renault Megane E-Tech vychádza na 46 700 eur.
Zatiaľ sa však vráťme k osvedčenému modelu so zameraním na čo najväčšie objemy, teda čo najviac predaných predaných nových áut za rok.
Ktoré trhy sú najsilnejšie?
Autor štatistiky, Felipe Munoz, dlho zbieral dáta, ktoré pochádzajú zo 152 krajín sveta. Rebríček najpredávanejších áut sveta zverejňujeme pre lepšie porozumenie širších súvislostí a dôležitosti daného modelu v globálnom kontexte. Často sa totiž ukazuje, že značka, ktorá na našom domácom trhu predá len zopár stoviek áut ročne, je inde silným hráčom.
Celosvetovo sa za rok predalo vyše 79,4 milióna nových áut, najviac z nich v Ázii. V porovnaní s rokom 2021 ide o dvojpercentný pokles.