Väčšina automobiliek zatiaľ len sľubuje ceny elektromobilov pod 25-tisíc eur, no tie majú byť realitou najskôr v roku 2025.
Citroën však predstavil dostupnejší elektromobil už teraz. Cenovo bude konkurovať malej Dacii Spring, ktorá sa vyrába v Číne. Citroën ë-C3 bude európsky a schádzať bude z výrobných liniek závodu v Trnave.
Štvrtá generácia C3 je oproti predchodcovi vyššia aj hranatejšia, čo jej dodáva robustný vzhľad. Prvýkrát sa na aute objavuje aj nový oválny znak Citroënu.
Oproti predchodcovi je auto dlhšie o 18 mm a až o 70 mm vyššie, aby mala posádka dobrý výhľad. Kufor s objemom 310 litrov patrí v segmente k tým menším, pri mestskom jazdení však bude stačiť.
Najpohodlnejšie malé auto
Výrobca tvrdí, že pôjde o najpohodlnejšie auto v B segmente, a to vďaka použitiu tlmičov s dvojitými hydraulickými dorazmi, ktoré sú známe z väčších modelov značky.
Komfort v interiéri zlepšujú sedadlá s extra hrubou penovou výplňou. Inak interiér pôsobí veľmi jednoducho, prístrojová doska, až na 10,25-palcovú obrazovku, pripomína autá z 80. rokov.
Podľa výrobcu to bol zámer, keďže staré autá mali vzdušný a priestranný interiér. Túto inšpiráciu Citroën volá C-Zen Lounge a vodičovi má koncepcia poskytnúť výborný výhľad na cestu.

S netradičným head-up displejom
Ovládanie klimatizácie, ale aj vyhrievania sedadiel sa vrátili k osvedčenej tlačidlovej forme. Pri predchodcovi sa tieto funkcie museli nastavovať cez dotykovú obrazovku a riešenie čelilo kritike.
Zaujímavosťou je absencia druhej obrazovky pred vodičom. Namiesto nej Citroën použil inovatívny head-up displej, ktorý však nezobrazuje informácie o jazde na čelné sklo, ale na lesklý čierny pás vo vrchnej časti prístrojovej dosky.