Korózia podvozkov a karosérií bola v minulosti veľkým strašiakom majiteľov áut. Možno si spomeniete na obdobie, keď si naši starí otcovia nechávali autá vo veľkom vyvárať a na ich podvozky nanášali enormné množstvo rôznych náterov na báze kaučuku a asfaltu.
Aj napriek tomu, že technológie odvtedy značne pokročili a karosérie už vo výrobe prechádzajú pozinkovaním, problémov s koróziou sme sa úplne nezbavili.
Na Slovensku existuje sieť centier, v ktorých sa venujú ochrane podvozkov áut, keďže vlhkosť aj soľ im v zime dávajú zabrať.
Dodatočnou antikoróznou ochranou sa už roky zaoberá aj švédska spoločnosť Dinitrol, ktorá je lídrom vo vývoji a distribúcii ochranných voskových nástrekov.
Aby autá nezožrala hrdza, tak v 50. rokoch Dinitrol vybudoval aj servisnú sieť.
Firma nadviazala spoluprácu s automobilkou Volvo, ktorá začala vo veľkom odoberať jej produkty. Spoločnosti sa potom podarilo získať nálepku popredného výrobcu antikoróznych prípravkov a začala expandovať do celej Európy, USA a Japonska.
Na Slovensko sa dostala až koncom 90. rokov, predtým sa ochrana plechov áut riešila asfaltom či bitúmenom.
Peter Sedlák, majiteľ spoločnosti Auto-Color Slovakia z Prešova, vtedy začínal s predajom antikoróznych prípravkov. Len v malom. Časom sa rozrástol a dnes má dvadsať servisných centier rozmiestnených po celej republike.
Ako celý proces prebieha?
Počas našej návštevy v košickej pobočke antikorózneho centra sme mali možnosť vidieť celý proces antikorózneho nástreku. Na zdviháku už čakali dve autá, jedno úplne nové.