BRATISLAVA 7. februára (SITA) - Snaha o zvýšenie podielu na slovenskom trhu nákladných automobilov zo súčasných 15 % o minimálne dve percentá v roku 2002 má byť hlavným prínosom priameho vstupu švédskej automobilky Scania na Slovensko. "V priebehu nasledu
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
júcich piatich rokov plánujeme na Slovensku investovať 200 mil. Sk a prijať okolo 100 nových mechanikov," uviedol výkonný riaditeľ spoločnosť Scania Slovakia, s.r.o., Anders Grundströmer.
Ďalším z dôvodov, ktoré viedli Scaniu k vstupu na slovenský trh, bol rozvoj ekonomiky a rastúca potreba obnovy vozového parku. Podľa odhadov spoločnosti bude vzhľadom na náročné hlavne ekologické požiadavky predpisov Európskej únie potrebné obnoviť minimálne 26 tisíc z 37 tisícov registrovaných ťažkých nákladných automobilov do SR. Rozvíjajú sa tiež finančné služby spojené s obstaraním nákladných vozidiel, čo súvisí s priaznivým vývojom úrokových mier.
Vozidlá Scania predávala od roku 1993 na Slovensku spoločnosť STN Bratislava. Od 1. februára vznikla Scania Slovakia, ktorá STN prebrala aj s 50 zamestnancami. Začlenenie slovenského predajcu do medzinárodnej siete dcérskych spoločností má podporiť stratégiu Scanie v krajinách Európy, kde Scania realizuje okolo 75 % svojej produkcie.
Scania je jedným z popredných výrobcov nákladných automobilov a autobusov, a taktiež výrobcom priemyselných a lodných motorov. S 28 000 zamestnancami a výrobnými závodmi v Európe a Latinskej Amerike je jednou z najprosperujúcejších spoločností vo svojom odvetví. V roku 2001 dosiahla spoločnosť celkový obrat 4,9 mld. USD a zisk 144 mil. USD. Výrobky Scania sa predávajú približne v 100 krajinách sveta a asi 75 % celkovej produkcie je určených pre európsky trh.