SME

Ford Puma vyčnieva z crossoverov jazdnými vlastnosťami (test)

Najvyššia výbava je drahá, akčná už vyzerá zaujímavo.

Ford Puma ST-line X Vivid Ruby EditionFord Puma ST-line X Vivid Ruby Edition (Zdroj: Marek Čepa)
Ford Puma ST-Line X 1,0 EcoBoost 155 A7
Cena od / verzia od (eur)19 840 / 28 590
Spotreba výrobca / test (l)5,5 - 5,9 / 6,5
Objem batožinového priestoru (l)401
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 588; 4 186; 1 805; 1 537

Ford sa po 47 rokoch rozlúčil s modelom Fiesta, ale zbytočne dlho ho oplakávať netreba. Už štyri roky je náhradou sympatický mestský crossover Puma.

Čoskoro tento aktuálne už najmenší Ford čaká facelift aj elektrická verzia. Kým sa tak stane, vyskúšali sme si ho so svižným mild-hybridným motorom v kombinácii s automatickou prevodovkou.

Oproti Fieste je Puma o 146 milimetrov dlhšia, rozdiel 95 mm je tiež v rázvore kolies. Viac miesta má posádka aj vpredu nad hlavou a v oblasti ramien. Nedá sa však povedať, že by išlo o Fiestu na chodúľoch, svetlá výška podvozka je len 164 milimetrov, čo sa však pozitívne prejavuje na jazdných vlastnostiach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pumu sme dostali v najvyššej výbave ST-Line X a v elegantnej višňovej farbe Vivid Ruby. Podľa nej sa volá aj limitovaná edícia, ktorá vychádza z najvyššej výbavy ST-Line X.

Názov auta podľa nás trochu nekorešponduje s výrazom, ktorý mu dizajnéri vdýchli. Veselý pohľad pripomína skôr mláďa pumy, no nejakým zázračným spôsobom vie auto pôsobiť štýlovo aj elegantne. Za podobné tvary by sa ani prémia nemusela hanbiť. Najmä zadné partie sa nám páčili.

Už prvé otvorenie dverí prekvapí, pretože sú nečakane ťažké, čo vyvoláva pocit solídne spracovaného auta. V čase znižovania hmotnosti nových áut to nie je samozrejmosť, najmä nie v malom B segmente.

V kufri si vozí vaňu

V interiéri začnime od kufra, pretože práve v ňom sa skrýva zaujímavosť, ktorú konkurencia neponúka.

SkryťVypnúť reklamu

Pod pomerne vysokou podlahou je až 80 litrov priestoru. Ford volá toto riešenie Megabox. Má nosnosť 50 kilogramov a na jeho plastovom dne je štupeľ ako vo vani.

Môžete tak prevážať špinavé či mokré veci a potom Megabox jednoducho umyť vodou. My sme jeho potenciál videli najmä v lepšom fixovaní menšieho nákladu, pohodlne sa doň zmestia na výšku napríklad 1,5-litrové fľaše alebo celá autochladnička.

Ďalšou výhodou je preprava vyšších predmetov. Keď necháte podlahu hornej paluby zdvihnutú, môže naložiť až 115 cm vysoké predmety.

Celkovo má mať kufor objem 456 litrov, v našom prípade ho mild-hybridná technológia zmenšila na 401 litrov. Kto po Megaboxe netúži, môže si doň dať 16-palcové rezervné koleso.

Variabilite pri prevoze vyšších predmetov napomáha aj pohyblivý kryt kufra, ktorý je celý zavesený na dverách, takže po otvorení nezavadzia. Dvere sa dajú otvoriť až štyrmi spôsobmi - diaľkovo cez kľúč, od vodiča, tlačidlom alebo podkopnutím.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Aké úsporné sú hybridy od Renaultu? Vyskúšali sme Captur aj Arkanu Čítajte 

Dozvuky Fiesty

Prístrojová doska už nepatrí k najmodernejším, je dedičstvom Fiesty, no ponúka slušnú ergonómiu všetkých ovládačov. Keďže Puma je drahšie auto, niektoré plasty by si už zaslúžili kvalitnejšie spracovanie.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom GAHQ2 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Malé autá
Odoberať tému

Súvisiace témy: Ford
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  3. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  4. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  6. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  7. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  8. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  1. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  2. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  3. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  7. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni
  8. Obnovná ťažba v Chotinke prebieha v súlade so zákonom
  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 11 297
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 10 115
  3. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 9 260
  4. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 8 919
  5. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 7 535
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 6 489
  7. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 3 968
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 3 119
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Timotej Opálek: Green Day - Viedeň / Wiener Stadthalle
  2. Irena Šimuneková: Ostrá
  3. Branko Štefanatný: Dve veci treba z ľudí vykoreniť
  4. Ivan Čáni: Demokrati, Demokrati – spôsobujete riadnu nočnú moru tejto Ficobande.
  5. Adam Austera: Prečo sú palivá na čerpacích staniciach drahšie: Požiare v Kanade, rusko-ukrajinský konflikt a iránska vojenská eskalácia ovplyvňujú trh s ropou
  6. Martin Turčan: Ústava nie je Biblia
  7. Lucia Kleštincová: Spojili sa z troch krajín, aby oslávili 40 rokov Schengenu spoločným piknikom na mieste bývalej železnej opony
  8. Dagmar Szabó: „Pretože som ich matka“ Príbeh úteku, odvahy a zápasu proti systému, ktorý nepočúva deti
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 19 777
  2. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 13 775
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 12 082
  4. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 10 146
  5. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 9 822
  6. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 7 889
  7. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 7 139
  8. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 6 909
  1. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  2. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  3. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  4. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
  5. Marcel Rebro: Kto si mädlí ruky: Fico moralizuje, Kaliňák podpisuje
  6. Radko Mačuha: Fico je Made in China
  7. Marian Nanias: “Fazuľky” jadrového paliva fungujú…
  8. Marcel Rebro: Ficova brána do Afganistanu
SkryťZatvoriť reklamu