SME

Renault Espace s hybridom: Za koľko jazdí rodinné SUV?

Technológia ani výbava nesklamú, no cena je vyššia.

Renault EspaceRenault Espace (Zdroj: Peter Kálmán)

Renault Espace E-Tech 200 Iconic

Cena od / verzia od (eur)39 900 / 44 700
Objem batožinového priestoru (l)581
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2738; 4722; 1843; 1645

Zdá sa, ako keby sa všetci dohodli. Na budúci rok sa totiž v predaji objaví hneď niekoľko nových kompaktných SUV rôznych značiek.

Na Slovensku obľúbený Hyundai Tucson príde v modernizovanej podobe s novým interiérom, Škoda do boja o priazeň zákazníkov posiela nový Kodiaq, Volkswagen sa hlási s novým Tiguanom a Peugeot s modelmi 3008 a 5008.

Lenže kým sa tak stane, o slovo sa už hlási Renault s novou generáciou rodinného modelu Espace. Pri príležitosti uvedenia na slovenský trh sme zisťovali, akú má jeho unikátny motor spotrebu, koľko stojí a čo ponúka v bohatej základnej výbave.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zabudnite na MPV

Nejdeme už oplakávať zánik MPV segmentu, v Európe od neho upustili už prakticky všetci výrobcovia. Áno, aj taký Ford. Nemáme preto Renaultu za zlé, že nový Espace je už klasickým SUV.

Keď sme však cestou na Moravu zastavili na odpočívadle vedľa opusteného Espacu tretej generácie, trochu mi ako fanúšikovi MPV zovrelo hrdlo. Auto, ktoré tvarom aj priestorom pripomínalo rýchlovlak TGV, malo jednoducho niečo do seba.

Vráťme sa však k novej šiestej generácii. Spredu si nie ste úplne istí, či sa pozeráte na Austral, alebo Espace. Obe autá majú rovnaký technický základ, ale vzadu sa dlhší Espace dizajnovo líši a dokáže ponúknuť aj sedemmiestnu verziu. Ako sa v treťom rade sedí, sme si skúsili už v lete.

Súvisiaci článok Renault Espace už nie je, čím bol. To je dobrá aj zlá správa (prvá jazda) Čítajte 

Prístrojová doska je takmer rovnaká ako pri modeli Austral, a jej ergonomické členenie sme už spoznali pri elektrickom Megane. Oceniť treba kvalitné spracovanie a v prípade Espacu aj použitie drevenej dyhy a komfortných sedadiel.

SkryťVypnúť reklamu

Posádka sa tak cíti veľmi útulne a dobrý dojem ešte umocňujú dve obrazovky vo vysokom rozlíšení a so známym Google prostredím.

Infotainment OpenR Link frčí na platforme Snapdragon Cockpit od Qualcommu, čo zabezpečuje výbornú konektivitu aj rýchlu reakciu, keď sa preklikávate v menu.

Najprv nás nemilo prekvapili dva neželané pazvuky, ktoré sa prejavovali hneď po prevzatí auta. Našťastie sa ich rýchlo podarilo odstrániť. Jeden spôsobujú zadné operadlá, ktoré majú nastaviteľný sklon a v zadnej polohe sa dotýkajú krycej roletky kufra.

Ďalší išiel od výškového nastavovania bezpečnostných pásov. Stačilo mechanizmus posunúť nižšie.

Francúzi sa naučili ladiť podvozky

Keď už bolo všetko tak, ako má byť, prišiel čas vyraziť. Už pri zatočenom privádzači na diaľnicu nás príjemne prekvapil podvozok. Krásne držal v zákrute a bez náklonov. Oproti predošlej generácii Espace ide rozhodne o zlepšenie aj pri filtrovaní nerovností.

SkryťVypnúť reklamu

Po novom je zadná riadená náprava 4Control už viacprvková a kolesá sa vedia natočiť o päť stupňov, čo zlepšuje nielen polomer otáčania, ale prináša aj bezpečnejšie krájanie zákrut na kľukatých cestách.

Bez preháňania môžeme tvrdiť, že Espace je dnes jedným z najlepšie jazdiacich SUV vo svojom segmente, samozrejme, nerátajúc oveľa drahšie modely prémiových značiek.

RozmeryRenault AustralRenault Espace VIRenault Koleos IIRenault Espace V
Rázvor2667 mm2738 mm2704 mm2884 mm
Dĺžka4510 mm4722 mm4672 mm4857 mm
Šírka1825 mm1843 mm1813 mm1888 mm
Výška1644 mm1645 mm1667 mm1677 mm
Kufor487 l581 l / 159 l498 l680 l / 247 l

S novou generáciou hybridu

Keď prejdených kilometrov pribúda, rýchlo sa zžívame aj s hybridným systémom E-Tech. S Australom a Espaceom sa objavuje už jeho druhá generácia. Prvú stále nájdeme v Cliu, Capture, Arkane a čoskoro aj v Dacii Jogger či Duster.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CAJZB na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Renault

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  2. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  3. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  4. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  5. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  6. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu
  7. Private equity fondy priťahujú čoraz viac slovenských investorov
  8. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach
  1. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  2. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  3. Aplikácia Otvorené drevo potvrdzuje transparentnosť LESY SR
  4. Drevo pod kontrolou: Ako technológia RFID mení vývoz drevnej hmo
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  6. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  7. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  8. Private equity fondy menia budúcnosť rodinného podnikania
  1. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 13 965
  2. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 8 545
  3. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 4 769
  4. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 4 409
  5. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi 3 622
  6. Operácia očí je riešením pre každú profesiu 3 183
  7. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach 2 758
  8. Private equity fondy priťahujú čoraz viac slovenských investorov 1 528
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jana Čavojská: Zavolám neskôr...
  2. Robert Štepaník: diel 130 - rubrika: videoklipy / začnite s vysťahovaním!
  3. Jozef Huljak: Snaha odstaviť „pročínske“ hlasy na Taiwane neuspela
  4. Otilia Horrocks: Kam zmizol blog Jána Valchára – a kde ho ešte nájdete
  5. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny...
  6. Adam Ustupsky : Evolučná psychológia a pohľad na teizmus (zamyslenie)
  7. Ivan Čáni: Súdruh „prezident“ Pellegrini, najvyšší čas povedať pravdu. Zaslúžime si ju nielen my občania, ale aj funkcia, ktorú zastávate.
  8. Štefan Šturdzík: Mixle pixle fixle.
  1. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 27 798
  2. Ivan Čáni: Migaľ si svoje prvé a s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou aj posledné volebné obdobie užíva „naplno“. 19 426
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 11 106
  4. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú. 10 690
  5. Juraj Kumičák: Atrapa 7 681
  6. Daniel Guľaš: Drony nad Moskvou: Úderný zásah do ruskej ekonomiky 6 994
  7. Otilia Horrocks: Kto je tu vlastne podozrivý? Matovičovci, ktorí zverejnia mená — alebo tí, čo mlčia? 5 994
  8. Oskar Kaman: Parkovacia politika Magistrátu zlyháva. 5 409
  1. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  2. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  3. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
  4. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  5. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
  6. Radko Mačuha: Peter Pellegrini je prezidentom vojny.
  7. Marcel Rebro: Za každým padlým hrdinom zostala stolička pri stole. A často aj dieťa, ktoré stratilo otca
  8. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
SkryťZatvoriť reklamu