SME

Renault Espace s hybridom: Za koľko jazdí rodinné SUV?

Technológia ani výbava nesklamú, no cena je vyššia.

Renault EspaceRenault Espace (Zdroj: Peter Kálmán)

Renault Espace E-Tech 200 Iconic

Cena od / verzia od (eur)39 900 / 44 700
Objem batožinového priestoru (l)581
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2738; 4722; 1843; 1645

Zdá sa, ako keby sa všetci dohodli. Na budúci rok sa totiž v predaji objaví hneď niekoľko nových kompaktných SUV rôznych značiek.

Na Slovensku obľúbený Hyundai Tucson príde v modernizovanej podobe s novým interiérom, Škoda do boja o priazeň zákazníkov posiela nový Kodiaq, Volkswagen sa hlási s novým Tiguanom a Peugeot s modelmi 3008 a 5008.

Lenže kým sa tak stane, o slovo sa už hlási Renault s novou generáciou rodinného modelu Espace. Pri príležitosti uvedenia na slovenský trh sme zisťovali, akú má jeho unikátny motor spotrebu, koľko stojí a čo ponúka v bohatej základnej výbave.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zabudnite na MPV

Nejdeme už oplakávať zánik MPV segmentu, v Európe od neho upustili už prakticky všetci výrobcovia. Áno, aj taký Ford. Nemáme preto Renaultu za zlé, že nový Espace je už klasickým SUV.

Keď sme však cestou na Moravu zastavili na odpočívadle vedľa opusteného Espacu tretej generácie, trochu mi ako fanúšikovi MPV zovrelo hrdlo. Auto, ktoré tvarom aj priestorom pripomínalo rýchlovlak TGV, malo jednoducho niečo do seba.

Vráťme sa však k novej šiestej generácii. Spredu si nie ste úplne istí, či sa pozeráte na Austral, alebo Espace. Obe autá majú rovnaký technický základ, ale vzadu sa dlhší Espace dizajnovo líši a dokáže ponúknuť aj sedemmiestnu verziu. Ako sa v treťom rade sedí, sme si skúsili už v lete.

Súvisiaci článok Renault Espace už nie je, čím bol. To je dobrá aj zlá správa (prvá jazda) Čítajte 

Prístrojová doska je takmer rovnaká ako pri modeli Austral, a jej ergonomické členenie sme už spoznali pri elektrickom Megane. Oceniť treba kvalitné spracovanie a v prípade Espacu aj použitie drevenej dyhy a komfortných sedadiel.

SkryťVypnúť reklamu

Posádka sa tak cíti veľmi útulne a dobrý dojem ešte umocňujú dve obrazovky vo vysokom rozlíšení a so známym Google prostredím.

Infotainment OpenR Link frčí na platforme Snapdragon Cockpit od Qualcommu, čo zabezpečuje výbornú konektivitu aj rýchlu reakciu, keď sa preklikávate v menu.

Najprv nás nemilo prekvapili dva neželané pazvuky, ktoré sa prejavovali hneď po prevzatí auta. Našťastie sa ich rýchlo podarilo odstrániť. Jeden spôsobujú zadné operadlá, ktoré majú nastaviteľný sklon a v zadnej polohe sa dotýkajú krycej roletky kufra.

Ďalší išiel od výškového nastavovania bezpečnostných pásov. Stačilo mechanizmus posunúť nižšie.

Francúzi sa naučili ladiť podvozky

Keď už bolo všetko tak, ako má byť, prišiel čas vyraziť. Už pri zatočenom privádzači na diaľnicu nás príjemne prekvapil podvozok. Krásne držal v zákrute a bez náklonov. Oproti predošlej generácii Espace ide rozhodne o zlepšenie aj pri filtrovaní nerovností.

SkryťVypnúť reklamu

Po novom je zadná riadená náprava 4Control už viacprvková a kolesá sa vedia natočiť o päť stupňov, čo zlepšuje nielen polomer otáčania, ale prináša aj bezpečnejšie krájanie zákrut na kľukatých cestách.

Bez preháňania môžeme tvrdiť, že Espace je dnes jedným z najlepšie jazdiacich SUV vo svojom segmente, samozrejme, nerátajúc oveľa drahšie modely prémiových značiek.

RozmeryRenault AustralRenault Espace VIRenault Koleos IIRenault Espace V
Rázvor2667 mm2738 mm2704 mm2884 mm
Dĺžka4510 mm4722 mm4672 mm4857 mm
Šírka1825 mm1843 mm1813 mm1888 mm
Výška1644 mm1645 mm1667 mm1677 mm
Kufor487 l581 l / 159 l498 l680 l / 247 l

S novou generáciou hybridu

Keď prejdených kilometrov pribúda, rýchlo sa zžívame aj s hybridným systémom E-Tech. S Australom a Espaceom sa objavuje už jeho druhá generácia. Prvú stále nájdeme v Cliu, Capture, Arkane a čoskoro aj v Dacii Jogger či Duster.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CAJZB na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Renault

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 119
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 450
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 257
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 151
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 040
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 952
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 438
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 292
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  2. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  3. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  4. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  5. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  6. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  7. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  8. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 122
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 21 655
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 389
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 691
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 554
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 837
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 360
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 781
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu