SME

Renault Espace s hybridom: Za koľko jazdí rodinné SUV?

Technológia ani výbava nesklamú, no cena je vyššia.

Renault EspaceRenault Espace (Zdroj: Peter Kálmán)

Renault Espace E-Tech 200 Iconic

Cena od / verzia od (eur)39 900 / 44 700
Objem batožinového priestoru (l)581
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2738; 4722; 1843; 1645

Zdá sa, ako keby sa všetci dohodli. Na budúci rok sa totiž v predaji objaví hneď niekoľko nových kompaktných SUV rôznych značiek.

Na Slovensku obľúbený Hyundai Tucson príde v modernizovanej podobe s novým interiérom, Škoda do boja o priazeň zákazníkov posiela nový Kodiaq, Volkswagen sa hlási s novým Tiguanom a Peugeot s modelmi 3008 a 5008.

Lenže kým sa tak stane, o slovo sa už hlási Renault s novou generáciou rodinného modelu Espace. Pri príležitosti uvedenia na slovenský trh sme zisťovali, akú má jeho unikátny motor spotrebu, koľko stojí a čo ponúka v bohatej základnej výbave.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zabudnite na MPV

Nejdeme už oplakávať zánik MPV segmentu, v Európe od neho upustili už prakticky všetci výrobcovia. Áno, aj taký Ford. Nemáme preto Renaultu za zlé, že nový Espace je už klasickým SUV.

Keď sme však cestou na Moravu zastavili na odpočívadle vedľa opusteného Espacu tretej generácie, trochu mi ako fanúšikovi MPV zovrelo hrdlo. Auto, ktoré tvarom aj priestorom pripomínalo rýchlovlak TGV, malo jednoducho niečo do seba.

Vráťme sa však k novej šiestej generácii. Spredu si nie ste úplne istí, či sa pozeráte na Austral, alebo Espace. Obe autá majú rovnaký technický základ, ale vzadu sa dlhší Espace dizajnovo líši a dokáže ponúknuť aj sedemmiestnu verziu. Ako sa v treťom rade sedí, sme si skúsili už v lete.

Súvisiaci článok Renault Espace už nie je, čím bol. To je dobrá aj zlá správa (prvá jazda) Čítajte 

Prístrojová doska je takmer rovnaká ako pri modeli Austral, a jej ergonomické členenie sme už spoznali pri elektrickom Megane. Oceniť treba kvalitné spracovanie a v prípade Espacu aj použitie drevenej dyhy a komfortných sedadiel.

SkryťVypnúť reklamu

Posádka sa tak cíti veľmi útulne a dobrý dojem ešte umocňujú dve obrazovky vo vysokom rozlíšení a so známym Google prostredím.

Infotainment OpenR Link frčí na platforme Snapdragon Cockpit od Qualcommu, čo zabezpečuje výbornú konektivitu aj rýchlu reakciu, keď sa preklikávate v menu.

Najprv nás nemilo prekvapili dva neželané pazvuky, ktoré sa prejavovali hneď po prevzatí auta. Našťastie sa ich rýchlo podarilo odstrániť. Jeden spôsobujú zadné operadlá, ktoré majú nastaviteľný sklon a v zadnej polohe sa dotýkajú krycej roletky kufra.

Ďalší išiel od výškového nastavovania bezpečnostných pásov. Stačilo mechanizmus posunúť nižšie.

Francúzi sa naučili ladiť podvozky

Keď už bolo všetko tak, ako má byť, prišiel čas vyraziť. Už pri zatočenom privádzači na diaľnicu nás príjemne prekvapil podvozok. Krásne držal v zákrute a bez náklonov. Oproti predošlej generácii Espace ide rozhodne o zlepšenie aj pri filtrovaní nerovností.

SkryťVypnúť reklamu

Po novom je zadná riadená náprava 4Control už viacprvková a kolesá sa vedia natočiť o päť stupňov, čo zlepšuje nielen polomer otáčania, ale prináša aj bezpečnejšie krájanie zákrut na kľukatých cestách.

Bez preháňania môžeme tvrdiť, že Espace je dnes jedným z najlepšie jazdiacich SUV vo svojom segmente, samozrejme, nerátajúc oveľa drahšie modely prémiových značiek.

RozmeryRenault AustralRenault Espace VIRenault Koleos IIRenault Espace V
Rázvor2667 mm2738 mm2704 mm2884 mm
Dĺžka4510 mm4722 mm4672 mm4857 mm
Šírka1825 mm1843 mm1813 mm1888 mm
Výška1644 mm1645 mm1667 mm1677 mm
Kufor487 l581 l / 159 l498 l680 l / 247 l

S novou generáciou hybridu

Keď prejdených kilometrov pribúda, rýchlo sa zžívame aj s hybridným systémom E-Tech. S Australom a Espaceom sa objavuje už jeho druhá generácia. Prvú stále nájdeme v Cliu, Capture, Arkane a čoskoro aj v Dacii Jogger či Duster.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CAJZB na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Renault

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 14 870
  2. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 5 723
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 948
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 529
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 097
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 693
  7. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 381
  8. Plátené tašky a opakované použitie 3 193
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (6. - 12.6.1925)
  2. Rado Surovka: Potrava, alebo otrava ?
  3. Martin Fronk: Básnik s mečom aj perom: Prečo sa renesančný rebel usadil na Modrom Kameni?
  4. Vladimír Hatara: Fico v duchu dobre vie...
  5. Miroslav Ferkl: Kde je mamička?
  6. Dušan Koniar: Hitlerov Kommandobefehl a drony nad Irkutskom
  7. Otilia Horrocks: Samodiskvalifikácia v priamom prenose
  8. Pavol Burda: Ľsťou na KaDeHakov
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 107
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 16 619
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 858
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 853
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 850
  6. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 10 512
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 6 494
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 685
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu