Renault Espace E-Tech 200 Iconic | |
Cena od / verzia od (eur) | 39 900 / 44 700 |
Objem batožinového priestoru (l) | 581 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2738; 4722; 1843; 1645 |
Zdá sa, ako keby sa všetci dohodli. Na budúci rok sa totiž v predaji objaví hneď niekoľko nových kompaktných SUV rôznych značiek.
Na Slovensku obľúbený Hyundai Tucson príde v modernizovanej podobe s novým interiérom, Škoda do boja o priazeň zákazníkov posiela nový Kodiaq, Volkswagen sa hlási s novým Tiguanom a Peugeot s modelmi 3008 a 5008.
Lenže kým sa tak stane, o slovo sa už hlási Renault s novou generáciou rodinného modelu Espace. Pri príležitosti uvedenia na slovenský trh sme zisťovali, akú má jeho unikátny motor spotrebu, koľko stojí a čo ponúka v bohatej základnej výbave.
Zabudnite na MPV
Nejdeme už oplakávať zánik MPV segmentu, v Európe od neho upustili už prakticky všetci výrobcovia. Áno, aj taký Ford. Nemáme preto Renaultu za zlé, že nový Espace je už klasickým SUV.
Keď sme však cestou na Moravu zastavili na odpočívadle vedľa opusteného Espacu tretej generácie, trochu mi ako fanúšikovi MPV zovrelo hrdlo. Auto, ktoré tvarom aj priestorom pripomínalo rýchlovlak TGV, malo jednoducho niečo do seba.

Vráťme sa však k novej šiestej generácii. Spredu si nie ste úplne istí, či sa pozeráte na Austral, alebo Espace. Obe autá majú rovnaký technický základ, ale vzadu sa dlhší Espace dizajnovo líši a dokáže ponúknuť aj sedemmiestnu verziu. Ako sa v treťom rade sedí, sme si skúsili už v lete.

Prístrojová doska je takmer rovnaká ako pri modeli Austral, a jej ergonomické členenie sme už spoznali pri elektrickom Megane. Oceniť treba kvalitné spracovanie a v prípade Espacu aj použitie drevenej dyhy a komfortných sedadiel.
Posádka sa tak cíti veľmi útulne a dobrý dojem ešte umocňujú dve obrazovky vo vysokom rozlíšení a so známym Google prostredím.
Infotainment OpenR Link frčí na platforme Snapdragon Cockpit od Qualcommu, čo zabezpečuje výbornú konektivitu aj rýchlu reakciu, keď sa preklikávate v menu.
Najprv nás nemilo prekvapili dva neželané pazvuky, ktoré sa prejavovali hneď po prevzatí auta. Našťastie sa ich rýchlo podarilo odstrániť. Jeden spôsobujú zadné operadlá, ktoré majú nastaviteľný sklon a v zadnej polohe sa dotýkajú krycej roletky kufra.
Ďalší išiel od výškového nastavovania bezpečnostných pásov. Stačilo mechanizmus posunúť nižšie.
Francúzi sa naučili ladiť podvozky
Keď už bolo všetko tak, ako má byť, prišiel čas vyraziť. Už pri zatočenom privádzači na diaľnicu nás príjemne prekvapil podvozok. Krásne držal v zákrute a bez náklonov. Oproti predošlej generácii Espace ide rozhodne o zlepšenie aj pri filtrovaní nerovností.
Po novom je zadná riadená náprava 4Control už viacprvková a kolesá sa vedia natočiť o päť stupňov, čo zlepšuje nielen polomer otáčania, ale prináša aj bezpečnejšie krájanie zákrut na kľukatých cestách.
Bez preháňania môžeme tvrdiť, že Espace je dnes jedným z najlepšie jazdiacich SUV vo svojom segmente, samozrejme, nerátajúc oveľa drahšie modely prémiových značiek.

Rozmery | Renault Austral | Renault Espace VI | Renault Koleos II | Renault Espace V |
---|---|---|---|---|
Rázvor | 2667 mm | 2738 mm | 2704 mm | 2884 mm |
Dĺžka | 4510 mm | 4722 mm | 4672 mm | 4857 mm |
Šírka | 1825 mm | 1843 mm | 1813 mm | 1888 mm |
Výška | 1644 mm | 1645 mm | 1667 mm | 1677 mm |
Kufor | 487 l | 581 l / 159 l | 498 l | 680 l / 247 l |
S novou generáciou hybridu
Keď prejdených kilometrov pribúda, rýchlo sa zžívame aj s hybridným systémom E-Tech. S Australom a Espaceom sa objavuje už jeho druhá generácia. Prvú stále nájdeme v Cliu, Capture, Arkane a čoskoro aj v Dacii Jogger či Duster.