Je chladný novembrový podvečer a my netrpezlivo čakáme na chodbe kopřivnického múzea Tatry. S nami tu stojí aj niekoľko starších pánov, ktorí si krátia čakanie spomínaním na prvé osobné tatrovky.
Zrazu sa otvoria dvere vedľajšej miestnosti a púšťajú nás dnu.
Takmer v rodinnej atmosfére šéfov spoločnosti Metalex a ich rodín pred nami stoja tri autá ukryté pod plachtami.
Po krátkom príhovore sa spod nich vynoria tri vyrobené Tatry V8 z dielne MTX. Ešte väčším prekvapením bolo, keď spoločnosť oznámila, že legendárny český superšport čaká reedícia, vďaka ktorej sa opäť vráti na cesty.
Ferrari východného bloku
Nápad na vznik tzv. „SuperTatry“ sa zrodil ešte v 80. rokoch, keď sa spoločnosť Metalex venovala stavbe formúl a úprave vozidiel Škoda a Lada na pretekárske účely. Pôvodným zámerom bolo vytvoriť vysokorýchlostné vozidlo, ktoré by slúžilo ako safety car na maďarskom pretekárskom okruhu Hungaroring.
Spočiatku projekt prezývali aj „antiporsche“, pretože v Maďarsku slúžili ako zavádzacie vozidlá pre F1 práve Porsche 911. V Metalexe vznikla túžba postaviť niečo tuzemské, čo by mohlo slávnu značku zosobňujúcu úspech a luxus prekonať.

V roku 1986 vznikla prvá maketa, ktorú vytvoril dizajnér a konštruktér Václav Král. Okrem Tatry MTX navrhol aj dizajn superšportu Innotech Mystero, malého športového auta Dioss Rebel alebo limuzíny Tatra Prezident.