Každá značka sa snaží ponúknuť pre zákazníkov niečo špeciálne, čím by zvýraznili alebo odlíšili svoje auto od ostatných.
Výnimkou nie je ani BMW. Dôkazom sú diely M Performance. Tie dodajú autám o niečo športovejší charakter a odlíšia ho od sériových modelov. Je si z čoho vyberať. V ponuke sú karbónové doplnky, spojlery, ale aj brzdové a výfukové systémy, kolesá či športové podvozky.
Najnovší prírastok je o niečo menej obvyklý a na cesty prináša technológiu priamo z pretekárskych okruhov. Sú ním nové disky kolies s neobvyklou centrálnou maticou.
Využívajú sa prevažne v motoršporte, kde dokážu pri prezúvaní ušetriť cenné sekundy, keďže namiesto typických piatich skrutiek drží celé koleso iba jedna veľká matica v strede. Toto riešenie tiež pomáha znížiť rotujúcu hmotu kolesa a ušetriť vzácne gramy.
Nové disky navyše zaujímavo vyzerajú a dodávajú modelom M ozajstný športový vzhľad. Ich dizajn s lúčmi v tvare písmena Y sa objavil najprv na limitovanej sérii BMW 3.0 CSL, ktorá bola obmedzená iba na 50 kusov.
Exkluzívne len pre tri modely
Ľahké kované kolesá z katalógu príslušenstva sú prakticky rovnaké, líšia sa iba čiernou farbou. Dostupné sú pre modely M2, M3 a M4 a to v dvojitom rozmere 19 palcov vpredu a 20 vzadu. Obuté sú v pneumatikách rozmerov 275/35 ZR19 na prednej a 285/30 ZR20 na zadnej náprave.
Môže sa zdať, že takáto výrazná zmena systému uchytenia kolies si vyžiada aj pomerne rozsiahle zásahy do ich zavesenia, no podľa BMW stačí vymeniť ložisko kolesa a auto je pripravené na disky s centrálnou maticou.
Za špeciality sa však platí. Sada takýchto kolies vás bude stáť približne 12 000 eur. Hoci vyzerajú skvelo a sľubujú aj lepšie jazdné výkony, pravdepodobne tiež skomplikujú prezúvanie, keďže na výmenu takýchto kolies treba špeciálne náradie.
Pre spoľahlivé spojenie vyžaduje matica krútiaci moment až 930 Nm, výmena deravého kolesa na krajnici cesty tak ani nepripadá do úvahy.

Na bežných autách stredovú maticu neuvidíte
Je zaujímavé vidieť, že takéto príslušenstvo je dostupné pre pomerne bežné športové modely. Hoci na okruhoch nejde o nič nezvyčajné, na cestách sú takéto kolesá raritou a bývajú vyhradené pre skutočne exkluzívne superšporty.
V posledných rokoch ich používali napríklad Porsche 911 GT3 RS alebo dnes už legendárna Carrera GT. Za príplatok sa montovali napríklad aj na Lamborghini Aventador SV, centrálnu maticu používajú aj exkluzívne hyperšporty Koenigsegg.