SME

Modelovú ofenzívu Fiatu rozbehne Grande Punto

Talianska automobilka Fiat SpA chce v nasledujúcich rokoch investovať do obohatenia a vynovenia palety svojich modelov miliardy modelov miliardy EUR. Prvým dôležitým modelom bude nové Grande Punto.

Talianska automobilka Fiat chce v nasledujúcich rokoch investovať do obohatenia a vynovenia palety svojich modelov miliardy modelov miliardy EUR. Prvým dôležitým modelom bude nové Grande Punto.

Fiat oznámil, že do roku 2008 chce investovať 18 miliárd EUR, z toho 10 miliárd EUR, čo je v prepočte 389 miliárd SKK, pôjde do automobilovej divízie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Revolučné Punto prvej generácie z dizajnérskej dielne Italdesign - Giugiaro narobilo vo svojej triede poriadny rozruch. Jeho nadčasový dizajn začali postupom času kopírovať iné automobilky. Nezatienilo to však obchodné úspechy prvej generácie podporené titulom auto roka 1995. Druhá generácia už nebola taká úspešná a nedokázala udržať nastúpené tempo prvého Punta. Verejnosť teda s napätím očakáva, čo prinesie tretie pokračovanie úspešného malého auta. Preto sa premiéra uskutoční už na jesennom autosalóne vo Frankfurte a nie ako sa plánovalo až na jar 2006 v Ženeve. Talianski dizajnéri si dali záležať, aby na podvozku určenom tiež pre nový Opel Corsa postavili dynamické auto hodné svojho mena. Prvé fotografie hotového auta sa už objavili na internete, aby si verejnosť mohla vopred zvyknúť na novú čelnú masku a dynamický bočný profil. Punto bude zrejme posledným modelom značky Fiat, ktorého technika ťaží z niekdajšej spoluprácie s GM. Viac ako štyri metre dlhá karoséria má priniesť nový štandard v oblasti bezpečnosti a kvality. Skok dopredu sa očakáva aj od interiéru, najmä pokiaľ ide o kvalitu spracovania a použité materiály. Silnou stránkou očakávanej tretej generácie bude široká ponuka motorov. Okrem tradičného agregátu s výhodným objemom 1,2 l (48 kW) má Punto poháňať silnejší štvorvalec 1,4 v dvoch verziách 59 kW a 74 kW. Medzi naftovými motormi bude lídrom nízkoobjemový a vydarený diesel 1.3 MultiJet s výkonom 51 kW alebo 66 kW. Ponuku tiež výrazne obohatí väčší motor 1,9 JTD s výkonom 88 kW resp 96 kW.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  3. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  4. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  7. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  2. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  3. Kam smerujú peniaze bohatých?
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  8. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 899
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 6 920
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 984
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 826
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 175
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 664
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 531
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 305
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu