SME
reklama

Modelovú ofenzívu Fiatu rozbehne Grande Punto

Talianska automobilka Fiat SpA chce v nasledujúcich rokoch investovať do obohatenia a vynovenia palety svojich modelov miliardy modelov miliardy EUR. Prvým dôležitým modelom bude nové Grande Punto.

Talianska automobilka Fiat chce v nasledujúcich rokoch investovať do obohatenia a vynovenia palety svojich modelov miliardy modelov miliardy EUR. Prvým dôležitým modelom bude nové Grande Punto.

Fiat oznámil, že do roku 2008 chce investovať 18 miliárd EUR, z toho 10 miliárd EUR, čo je v prepočte 389 miliárd SKK, pôjde do automobilovej divízie.


Revolučné Punto prvej generácie z dizajnérskej dielne Italdesign - Giugiaro narobilo vo svojej triede poriadny rozruch. Jeho nadčasový dizajn začali postupom času kopírovať iné automobilky. Nezatienilo to však obchodné úspechy prvej generácie podporené titulom auto roka 1995. Druhá generácia už nebola taká úspešná a nedokázala udržať nastúpené tempo prvého Punta. Verejnosť teda s napätím očakáva, čo prinesie tretie pokračovanie úspešného malého auta. Preto sa premiéra uskutoční už na jesennom autosalóne vo Frankfurte a nie ako sa plánovalo až na jar 2006 v Ženeve. Talianski dizajnéri si dali záležať, aby na podvozku určenom tiež pre nový Opel Corsa postavili dynamické auto hodné svojho mena. Prvé fotografie hotového auta sa už objavili na internete, aby si verejnosť mohla vopred zvyknúť na novú čelnú masku a dynamický bočný profil. Punto bude zrejme posledným modelom značky Fiat, ktorého technika ťaží z niekdajšej spoluprácie s GM. Viac ako štyri metre dlhá karoséria má priniesť nový štandard v oblasti bezpečnosti a kvality. Skok dopredu sa očakáva aj od interiéru, najmä pokiaľ ide o kvalitu spracovania a použité materiály. Silnou stránkou očakávanej tretej generácie bude široká ponuka motorov. Okrem tradičného agregátu s výhodným objemom 1,2 l (48 kW) má Punto poháňať silnejší štvorvalec 1,4 v dvoch verziách 59 kW a 74 kW. Medzi naftovými motormi bude lídrom nízkoobjemový a vydarený diesel 1.3 MultiJet s výkonom 51 kW alebo 66 kW. Ponuku tiež výrazne obohatí väčší motor 1,9 JTD s výkonom 88 kW resp 96 kW.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 155
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 747
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 838
  7. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 810
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 549
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Kumičák: Kolaborant
  2. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  3. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  5. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  6. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  7. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  8. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 585
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 490
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 364
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 741
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 356
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 344
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 994
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 419
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu