Dva mesiace po požiari otvorili alpský tunel Fréjus

Lyon 4. augusta (TASR) - Alpský tunel Fréjus medzi Francúzskom a Talianskom dnes s určitými obmedzeniami opäť otvorili - presne dva mesiace po tom, ako ...

Lyon 4. augusta (TASR) - Alpský tunel Fréjus medzi Francúzskom a Talianskom dnes s určitými obmedzeniami opäť otvorili - presne dva mesiace po tom, ako v ňom pri požiari zahynuli dvaja kamionisti zo Slovenska.

Zatiaľ môžu tunel bez obmedzení využívať len vozidlá s hmotnosťou do 3,5 tony, ťažšie nákladné autá budú vpúšťané striedavo v opačnom smere každú hodinu. Kamióny s nebezpečným nákladom majú spočiatku vjazd zakázaný.

Pri opätovnom otvorení 13-kilometrového tunela v ňom takmer neustále hliadkovali dva požiarne vozy, pripravené zasiahnuť pri akejkoľvek známke ohňa, informovali predstavitelia spoločnosti spravujúcej Fréjus.

Tunel mal byť podľa plánu otvorený až neskôr v priebehu tohto mesiaca, jeho opravy však prebehli rýchlejšie než sa predpokladalo. Zaviedli v ňom tiež nové bezpečnostné opatrenia, vrátane nepretržitých bezpečnostných hliadok.

Polícia naďalej vyšetruje požiar zo 4. júna, ktorý podľa nej zrejme spôsobilo vznietenie kamióna s pneumatikami v dôsledku úniku paliva. Pri tragédii prišli o život dvaja slovenskí vodiči, 21 ďalších ľudí sa priotrávilo splodinami. Plamene zachvátili ďalších päť vozidiel.

Tunel Fréjus spájajúci francúzske Modane s talianskou Bardonecchiou otvorili v roku 1980. Požiarne hlásiče v ňom renovovali po požiari v severnejšie ležiacom tuneli Mont Blanc, pri ktorom 24. marca 1999 zahynulo 39 ľudí.

Fréjus využívalo pred požiarom 3600-5500 nákladných áut denne, po jeho zatvorení prechádzali dve tretiny nákladnej dopravy pod Mont Blancom, čo spôsobovalo viachodinové čakacie lehoty.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  3. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  4. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 064
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 24 525
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 996
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 9 994
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  6. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 645
  7. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 8 224
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 107
  9. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 6 675
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 334

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Ako sa zvyšoval výkon Golfu GTI? Najrýchlejšia verzia príde už čoskoro

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.