Prvá tohtoročná novinka Mitsubishi prichádza na trh a je ňou návrat známeho modelu Colt. Oblieka si známy kabát aj technológiu, rovno jedného z najlepších áut v segmente.
Mitsubishi Colt sa prvýkrát Japonsku objavil v roku 1962 a s prestávkami sa dožíva svojej šiestej generácie. Za ten čas sa z neho predalo viac ako 5,1 milióna kusov.
Rozmery Mitsubishi Colt
- Rázvor: 2583 mm
- Dĺžka: 4053 mm
- Šírka: 1798 mm
- Výška: 1439 mm
- Kufor: 391 l (301 l Hybrid)
Predošlá generácia, vyrábaná spolu s prvým Smartom Forfour v Holandsku, sa z nášho trhu vytratila pred desiatimi rokmi.
Návrat bol možný vďaka spoločnej aliancii Renault-Nissan.
Preto je už na prvý pohľad zrejmé, že nový Colt je preznačkovaný Renault Clio piatej generácie. Spoločne sa vyrábajú v tureckej Burse od jesene 2023.
S malou atmosférou v základe
Zmeny oproti Cliu sa netýkajú len zovňajšku, ale aj ponuky motorov, výbavy, a údajne, aj záruk na niektoré diely.
Clio sa napríklad nepredáva so základným motorom Coltu, ktorý môže byť vhodný do mestskej premávky. Ide o atmosférický trojvalec 1,0 MPI s nepriamym vstrekovaním reťazovým rozvodom. Jeho výkon je 49 kW (67 koní) a krútiaci moment 95 Nm. Primárne ho Mitsubishi spolu s Nissanom vyvinulo pre malé japonské autá, takzvané kei cars. Skombinovaný je s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Silnejšou a aj rozšírenejšou motorizáciou je preplňovaný trojvalec 1,0 MPI-T s výkonom 67 kW (91 koní) a krútiacim momentom 160 Nm. Aj v tomto prípade má motor nepriame vstrekovanie paliva a manuálna prevodovka má aj šiesty stupeň.

Prvýkrát aj s hybridom
Treťou možnosťou pri novom Colte je full-hybridný pohon so systémovým výkonom 105 kW (143 koní) a krútiacim momentom 205 Nm.
Atmosférický 1,6-litrový štvorvalec je skombinovaný s elektromotorom a vysokonapäťovým štartér-generátorom (HSG). Okrem rozbehov sa stará aj o synchronizáciu jednotlivých stupňov multimódovej automatickej prevodovky, keďže úplne absentuje spojka. Chýbať nemôže ani malá NMC batéria s kapacitou 1,26 kWh.
Najmä v mestskej premávke má hybrid význam, dá sa vtedy jazdiť so spotrebou pod štyri litre, pri kombinovanej spotrebe uvádza výrobca 4,3 litra, a, samozrejme, nižšie emisie ako pri trojvalci.
Ako rovnaký hybrid funguje v Renaulte Clio E-Tech, sme si prvýkrát skúšali už v roku 2020. Veľa konkurentov odvtedy nepribudlo, medzi rivalov full-hybridného Coltu patria okrem Clia aj Honda Jazz, Toyota Yaris a jej dvojička Mazda 2 Hybrid.

Cenník Mitsubishi Colt 2024 | 1,0 MPI 67 k 5MT | 1,0 MPI-T 91 k 6MT | 1,6 HEV 143k 6AT |
---|---|---|---|
Inform | 15 900 € | ||
Invite | 16 800 € | 17 200 € | 23 200 € |
Invite+ | 17 600 € | 23 500 € | |
Intense | 18 300 € | 23 900 € | |
Intense+ | 18 900 € | 24 500 € | |
Instyle | 21 200 € | 26 600 € |
Šesť štedrých výbav
Na výber je šesť stupňov výbav. V základnej Inform s atmosférickým trojvalcom začína Colt s cenou od 15 900 eur. Nájdeme v nej manuálnu klimatizáciu, infotainment so 7-palcovou obrazovkou s podporou Apple Car Play a Android Auto, aktívne sledovanie jazdných pruhov, rozpoznávanie dopravných značiek, dažďový a svetelný senzor, LED svetlá, elektricky ovládané a vyhrievané zrkadlá a 15-palcové hliníkové disky.
Stupeň Invite od 16 800 eur pridáva automatickú klimatizáciu, parkovacie senzory vpredu aj vzadu vrátane kamery, bezkľúčové odomykanie a zamykanie kartou, bezdrôtové nabíjanie smartfónu.
K rozšírenej výbave Invite+ od 17 600 eur sa pridávajú ešte 16-palcové hliníkové disky, zatmavené zadné sklá a vyhrievaný volant aj sedadlá.

Stupeň Intense od 18 300 eur má aj adaptívny tempomat, sledovanie mŕtvych uhlov, automatické diaľkové svetlá, elektronickú parkovaciu brzdu s funkciou auto hold a lakťovú opierku.
Aj v tomto prípade sa dá výbava rozšíriť za 600 eur navyše o Intense+ o 17-palcové hliníkové disky a opäť aj zatmavené zadné sklá, vyhrievaný volant a sedadlá.
Vrcholný Instyle od 21 200 eur pridáva 9,3-palcovú obrazovku s navigáciou, audiosystém Bose s 9 reproduktormi, 10-palcovú obrazovku pred vodičom, prvýkrát pre Mitsubishi aj parkovacieho asistenta či bezpečné cúvanie na cestu, ambientné podsvietenie, voľbu jazdných režimov a 360-stupňový kamerový pohľad.
Bude mať hybrid väčší zmysel?
Príplatok za hybridnú motorizáciu je dosť vysoký, až 5400 eur, no obdobná situácia je aj v prípade Renaultu Clio, kde je rozdiel medzi trojvalcovým turbom a hybridom 5200 eur.
Najlacnejší hybridný Colt vychádza na 23 200 eur, ale obsahuje už aspoň vyššiu výbavu Invite. Hybridné Clio stojí v rovnakom čase 22 150 eur. Inovovaná Toyota Yaris je však stále ako hybrid lacnejšia, kúpiť sa dá od 18 990 eur.
Komu však nejde o hybrid, tak nový Colt má oveľa väčšiu konkurenciu, napríklad v podobe Škody Fabia od 15 330 eur, Renaultu Clio od 14 800 eur alebo Hyundaiu i20 od 14 240 eur. Zabúdať netreba ani na najlacnejšiu Daciu Sandero, ktorá má v základe rovnaký atmosférický motor ako Colt a stojí len 11 450 eur.