Denne sa v priemere dvetisíc ľudí na celom svete rozhodlo, že si kúpi Volkswagen Golf. Takto uvádza nemecký výrobca modernizovanú ôsmu generáciu kompaktného modelu, ktorý tento rok oslavuje okrúhle 50. narodeniny.
Za ten čas sa predalo vyše 37 miliónov Golfov a ďalšia generácia už bude elektrická. Čo teda prináša aktuálny facelift?
Volkswagen Golf patril vždy medzi tie autá, ktoré sa po stránke dizajnu medzigeneračne príliš nemenili a o facelifte, teda modernizácii často v polovici životného cyklu, ani nebola reč. Aj preto je vynovený model takmer na nerozoznanie od predošlej verzie, no zmien sa v ňom nájde aj tak dostatok.
Najviditeľnejšou sú nové predné svetlá IQ. Light s adaptívnou LED matrixovou technológiou a svetelným dosahom pol kilometra. Pôjde však o príplatkovú výbavu, respektíve tretí stupeň možných svetiel. V druhom sa po novom objavuje nielen svetelná lišta, ale aj svietiace logo Volkswagenu na prednej maske.
Okrem svetiel dostali nový dizajn aj nárazníky a päť typov rôznych diskov kolies, pričom najväčšie majú 19 palcov. Pre športové verzie R-Line a GTI pribudla možnosť čiernej strechy.

S novým ovládaním aj s automatickým parkovaním
Podstatnejšie zmeny prichádzajú z pohľadu vodiča a týkajú sa najmä úplne nového infotainmentu. Volkswagen ho kompletne prerobil a využíva už novú generáciu softvéru aj hardvéru pod označením MIB4.
Jeho najväčšou prednosťou sú rýchlejšie reakcie aj logickejšie navrhnuté používateľské prostredie. Na výber je buď základná 10,4-palcová obrazovka infotainmentu, príplatkovo môže mať až 12,9 palca.
Výrobca čiastočne vypočul kritiku vodičov Golfu. Preto je dotyková lišta pod obrazovkou už podsvietená a na volant sa vrátili klasické tlačidlá namiesto dotykových s takzvanou haptickou reakciou.
Zlepšila sa aj ponuka asistenčných systémov, prvýkrát sa dá Golf diaľkovo vyparkovať pomocou aplikácie v smartfóne. Okrem toho je nový aj kamerový systém s 360-stupňovým pohľadom či hlasové ovládanie vo vybraných jazykoch.

S novým základným motorom aj plug-in hybridom
Novým základným motorom sa stáva štvorvalec 1,5 eTSI s mild-hybridnou technológiou a s výkonom 85 kW (115 koní). Nechýba ani jeho silnejšia 110 kW (150-koňová verzia).
Kto chce pri Golfe pohon všetkých kolies, siahne po motorizácii 2,0 TSI, ktorá má 150 kW (204 koní) a na trh príde až v budúcom roku.
Športový Golf GTI má stále motor 2,0 TSI bez pomoci elektriny, ale po novom so zvýšeným výkonom 195 kW (265 koní).
Dva naftové motory 2,0 TDI ostávajú, základný má výkon 85 kW (115 koní) a silnejší 110 kW (150 koní). Manuálna šesťstupňová prevodovka v Golfe ešte nekončí, na výber je aj 7-stupňový dvojspojkový automat.

Plug-in hybridná verzia nazývaná eHybrid sa dočkala novej generácie pohonu, podobne ako pri Tiguane či Passate. Má systémový výkon 150 kW (204 koní) a vďaka 19,7 kWh batérii dojazd na elektrinu až 100 kilometrov, celkovo spolu s benzínovým motorom 1,5 TSI až 1000 kilometrov. Aj pre plug-in hybridný Golf pribudla možnosť rýchleho DC nabíjania s výkonom 50 kW.
Základná výbava s označením Golf štandardne obsahuje automatickú dvojzónovú klimatizáciu, predné a zadné LED svetlá, bezkľúčové štartovanie, rozpoznávanie značiek, parkovacie senzory vpredu aj vzadu a infotainment s bezdrôtovou konektivitou so smartfónom.