Hyundai i10 1.2i Style – prehľad základných parametrov | |
---|---|
Cena od / verzia od (eur) | 11 690 / 15 090 |
Spotreba kombinovaná – výrobca / test (l) | 5,2 – 5,5 / 6,7 |
Objem batožinového priestoru (l) | 252 |
Rozmery – rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2425; 3670; 1680; 1480 |
Pamätáte si ešte, keď sa nové auto na slovenskom trhu dalo kúpiť za 6590 eur? Ak si myslíte, že to muselo byť veľmi dávno, tak sa mýlite. Realita to bola ešte pred štyrmi rokmi. Dacia vtedy za túto sumu ponúkala predchádzajúcu generáciu sedanu Logan. V bielej farbe a s nelakovanými nárazníkmi.
Dnes je už všetko inak.
Stále síce platí, že najlacnejším novým autom na trhu je Dacia, tentoraz s treťou generáciu hatchbacku Sandero. A s cenou od 11 450 eur.
Hneď za ňou je o triedu menší Hyundai i10, ktorého cena sa začína na sume 11 690 eur. A keďže nedávno prešiel faceliftom, vyskúšali sme si ho v redakčnom teste.
Zohnať dnes na vyskúšanie auto v základnej výbave je extrémny problém, pretože je prakticky nepredajné. Časy, keď boli ľudia ochotní kupovať úbohú Fabiu Junior prakticky bez akejkoľvek výbavy, sú už dávno preč.
Buď si niekto aj pri najlacnejších nových autách dopraje komfort, alebo sa radšej rozhodne pre ojazdené auto.
Asi už teda tušíte, že ani náš testovací Hyundai nebol žiadne chúďatko, ale rovno v najvyššej výbave Style. Tam však naráža na celkom podstatný problém, ku ktorému sa ešte dostaneme.
Bez zásadných zmien
Hyundai i10 je na trhu už 17 rokov, jeho súčasná tretia generácia prišla pred piatimi rokmi a z technickej stránky ide o dvojča Kie Picanto s agresívnejším vzhľadom. Na rozdiel od nej sa i10 vyrába v tureckom Izmite spolu s väčším Hyundaiom i20. Aj ten má rovnaký technický základ, čo bude aj dôvod, prečo sa i10 na cestách správa ako dospelejšie auto.

Pokiaľ ide o dizajn, priniesol facelift naozaj len kozmetické zmeny. Modernizovanú i10 spoznáte najmä vďaka novému tvaru denných LED svetiel v prednej mriežke. Pôvodné okrúhle, ktoré pripomínali dotykovú lampičku, vystriedalo zaujímavejšie riešenie v podobe diód v tvare včelieho plástu. Hlavné svetlá ostali halogénové, čo je škoda, LED riešenie má už aj základná Dacia.