SME

Po Superbe má ceny aj nový Kodiaq. Koľko stojí a čo ponúka?

Prvýkrát môže byť aj s plug-in hybridným pohonom.

Nová Škoda KodiaqNová Škoda Kodiaq (Zdroj: Peter Kálmán)

Okrem Superbu má Škoda na tento rok aj ďalšiu dôležitú novinku. Je ňou druhá generácia rodinného SUV Kodiaq.

Kým menší Karoq bude mať už len elektrického nástupcu pod menom Elroq, nový Kodiaq ešte ostáva so spaľovacími motormi. Aj jemu však prvýkrát pribudla možnosť plug-in hybridného pohonu, takže už môže jazdiť aj na elektrinu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Auto ostalo, podobne ako nový Superb, na podvozkovej platforme MQB, len jej pribudli evolučné zmeny.

Oproti predošlej generácii novinka podrástla na dĺžku o 61 milimetrov, takže teraz má škodovácke SUV celkovo 4758 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Keďže rázvor kolies sa nemenil, najväčšie priestorové zmeny sú v kufri, ktorý má teraz objem až 910 litrov.

Kto sa rozhodne pre sedemmiestnu verziu, bude mať 360-litrový kufor a po sklopení dvoch sedadiel v treťom rade, získa stále slušných 845 litrov pre batožinu.

Najprv s naftovými motormi

Ako už býva zvykom pri nových modeloch koncernu Volkswagen, aj pri Kodiaqu sa bude ponuka motorizácií postupne rozširovať.

Na začiatok nová generácia prichádza s dvoma naftovými motormi 2,0 TDI. Základný má výkon 110 kW (150 koní) a je s pohonom predných kolies. Silnejšia verzia už má 142 kW (193 koní) a pohon všetkých kolies.

Od apríla sa pridajú aj dva benzínové motory. Mild-hybridné 1,5-litrové TSI s výkonom 110 kW (150 koní) so systémom vypínania dvoch valcov pri nízkej záťaži a tiež štvorkolka 2,0 TSI s výkonom 150 kW (204 koní).

SkryťVypnúť reklamu

Prvýkrát aj s plug-in hybridom

V máji doplní ponuku aj plug-in hybridný pohon, do Kodiaqu sa dostáva už jeho nová generácia. Využíva kombináciu 1,5-litrového štvorvalca TSI a elektromotora, pričom systémový výkon je 150 kW (204 koní) a vďaka 25,7 kWh batérii auto prejde v elektrickom režime až sto kilometrov.

Zaujímavé tiež je, že okrem 11 kW AC nabíjania z wallboxu nechýba ani možnosť rýchleho DC nabitia s výkonom 50 kW.

Súvisiaci článok Nová Škoda Superb ide do predaja. Je drahšia, ale zároveň luxusnejšia Čítajte 

Možnosť manuálnej prevodovky úplne vypadla z ponuky, všetky verzie majú elektronický volič prevodovky vpravo za volantom. Štandardom sa tak stala automatická dvojspojková DSG prevodovka so siedmimi stupňami, v prípade plug-in hybridu je 6-stupňová.

Len jedna výbava

Podobne ako pri Superbe došlo k zredukovaniu výbavových stupňov. V prípade Kodiaqu však radikálnejšie, na Slovensku je k dispozícii zatiaľ jediná výbava Selection, neskôr ešte pribudne Sportline.

SkryťVypnúť reklamu
Cenník
Škoda
Kodiaq
2024
(€)*
benzíndieselplug-in hybrid
1,5 eTSI 150 k
7 DSG
2,0 TSI 204 k
7 DSG
2,0 TDI 150 k
7 DSG

2,0 TDI 193 k
7 DSG 4x4

1,5 TSI eHybrid
204 k
6 AT
Selection36 170 €apríl38 970 €42 970 €máj

Výbava Selection je v prípade 1,5-litrového štvorvalca s cenou od 36 170 eur, a to vrátane 2300-eurového uvádzacieho bonusu.

Oproti minulej generácii ide o zvýšenie základnej ceny až o 5320 eur. No výbava je teraz lepšia a vrátane automatickej prevodovky. V porovnaní s novým Superbom je základná cena Kodiaqu nižšia o 2670 eur.

V štandardnej výbave nájdeme trojzónovú klimatizáciu, infotainment s 10,4-palcovou obrazovkou, 10-palcový virtuálny kokpit pred vodičom, parkovacie senzory vpredu aj vzadu vrátane cúvacej kamery, vyhrievané sedadlá, sledovanie mŕtvych uhlov, udržiavanie v jazdnom pruhu, asistenta na odbočovanie a vchádzanie do križovatky, bezkľúčové štartovanie, LED svetlá vpredu aj vzadu, ambientné osvetlenie interiéru a 17-palcové hliníkové disky kolies.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Súvisiaci článok Prvý Kodiaq končí, otestovali sme jeden z posledných kusov v obľúbenej výbave (test) Čítajte 

Väčšina ďalšej výbavy je už súčasťou príplatkov. Medzi nimi nájdeme napríklad tretí rad sedadiel (+1110 eur), adaptívny tempomat (+699 eur), matrix-LED svetlá vrátane podsvietenej prednej masky a full-LED zadných svetiel (+1471 eur), adaptívny podvozok DCC Plus vrátane jazdných režimov a pri štvorkolke aj off-road režimu (+876 eur), vyhrievaný volant (+148 eur) či balík Convenience s alarmom, elektrickým otváraním dverí kufra, bezkľúčovým odomykaním a elektrickým nastavením sedadla (+1069 eur).

Kto má záujem o nezávislé kúrenie, priplatí si 1166 eur a za otvárateľnú panoramatickú strechu 1420 eur.

Škoda

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 989
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 531
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 867
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 393
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 087
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 697
  7. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 459
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 215
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Stano Sládek: Je jedno, na ktorej strane barikády stojíme
  2. Štefan Šturdzík: Bývalý agent KGB a jeho 5 krát zbankrotovaný kamoš narážajú na realitu.
  3. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - Úvod + 1 kapitola
  4. Eva Bachletová: Prvý deň v práci
  5. Martin Fronk: Posledný cisár, prvý blahoslavený: Tragický príbeh Karola I.
  6. Viera Polakovičová: Francúzsky hudobný zážitok
  7. Jozef Sitko: Úryvky troch autentických príbehov z novej knihy 90-ročného autora
  8. Vladimír Bojničan: Súťaž: Nájdite konzervatívnu reformu, ktorá zvýšila životnú úroveň. Existuje vôbec taká?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 20 087
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 580
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 929
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 679
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 186
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 142
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 316
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 5 049
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu