SME

Veľký prehľad kompaktných SUV: S kým sa nový Tiguan pobije o priazeň?

V ponuke je čoraz viac hybridov.

Volkswagen TiguanVolkswagen Tiguan (Zdroj: Volkswagen )

Ktorý výrobca dnes nemá zástupcu v tomto segmente, akoby ani neexistoval. Kompaktné SUV spadajúce do C segmentu áut tvoria významnú časť predajov každej značky.

Ich robustný vzhľad dodáva posádke pocit bezpečia, pohon všetkých kolies pritom už dávno nie je povinnosťou, pretože mnohé sa do terénu ani nepozrú a ich revírom ostáva mesto.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Balansovanie medzi menším B segmentom a veľkým D segmentom nájdeme aj pri našej snahe zahrnúť všetky ponúkané modely mainstreamových značiek. V rovnakom zozname sa tak ocitlo 4,3-metrové Suzuki S-Cross a aj 4,5-metrový Citroën C5 Aircross.

SkryťVypnúť reklamu

Ide o kategóriu áut, ktorá sa stala alternatívou kompaktných hatchbackov aj kombi, a vnútorným priestorom už vedia plniť predstavu o všestrannom rodinnom aute s vyššou svetlou výškou.

Okrem toho sa v uplynulých rokoch vyformovala aj kategória kompaktných crossoverov, ktoré si zaslúžia samostatný zoznam. Patria doň napríklad Kia XCeed, Mazda CX-30 aj Cupra Formentor.

Aj pri kompaktných SUV sa čoraz viac stretávame s rôznou mierou elektrifikácie. Peugeot 3008 napríklad prichádza s novým benzínovým mild-hybridom, no v ponuke je aj s podstatne drahším plug-in hybridom, kde už sa dá hovoriť aj o čisto elektrickej jazde.

Keď ju už spomíname, vlastný zoznam si pomaly zaslúžia aj plne elektrické SUV, o ktoré však na Slovensku zatiaľ nie je veľký záujem.

SkryťVypnúť reklamu

O tom, že ani iné krajiny ešte nie sú pripravené zanevrieť na spaľovacie motory svedčí aj fakt, že najnovšie SUV stále prichádzajú s platformou pre benzínové či dokonca naftové agregáty. Príkladom je nový Volkswagen Tiguan, no benzínový motor opäť dostane aj tretia generácia Peugeotu 3008, ktorá sa najprv predstavila len ako elektromobil.

Dacia Duster

Najdostupnejším modelom zo segmentu kompaktných SUV je Duster. Súčasná druhá generácia je na konci životného cyklu a má za sebou viacero vylepšení vrátane nového loga, modernejšieho infotainmentu a možnosti automatickej prevodovky.

Základná výbava s litrovým trojvalcom robí z Dustera cenovo najdostupnejší model v našom rebríčku. V ponuke sú aj štvorvalce s pohonom 4x4 alebo úsporná verzia s pohonom LPG. Už tento rok nahradí súčasnú generáciu nový, technicky aj dizajnovo zaujímavejší nástupca, ktorý prinesie aj hybridný pohon.

SkryťVypnúť reklamu

Rozmery: (v mm dĺžka, šírka, výška): 4341/1804/1693

Objem batožinového priestoru: 445 litrov

Motory: benzínové 1,0 TCe (90 a LPG 100 koní), 1,3 TCe (130 a 150 koní) a naftový 1,5 Blue dCi (115 koní)

Pohon: predné kolesá alebo 4x4

Cena od: 15 790 eur

Súvisiaci článok Dacia Duster je stále jedným z najdostupnejších spôsobov, ako si dopriať komfortné SUV (test) Čítajte 

SsangYong Tivoli Grand

Juhokórejský Ssangyong prišiel koncom minulého roka s faceliftom najmenšieho modelu Tivoli. Ten priniesol okrem novej masky aj atraktívnejšiu palubnú dosku a vylepšený infotainment.

Aj napriek jedinej motorizácii, vyššej spotrebe a absencii pohonu 4x4 láka Tivoli Grand na veľký kufor, výkonný motor a cenovku pod 20-tisíc eur. Ide tak o cenovo najdostupnejšieho zástupcu segmentu na trhu.

Rozmery: (v mm dĺžka, šírka, výška): 4480/1810/1660

Objem batožinového priestoru: 720 litrov

Motor: benzínový 1,5 GDi Turbo (163 koní)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pohon: predné kolesá

Cena od: 19 590 eur

Súvisiaci článok Najlacnejšie SUV s veľkým kufrom má konkurenta vo vlastnej rodine (test) Čítajte 

Suzuki S-Cross

Tretím SUV v rebríčku je japonský S-Cross. Ide o nástupcu obľúbeného modelu SX4 a trhu sa drží už desať rokov. V roku 2021 výrobca uviedol jeho druhú generáciu, ktorá je v skutočnosti veľkým faceliftom tej prvej.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CAP9X na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  6. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  8. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 453
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 952
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 998
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 497
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 342
  6. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 5 778
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 118
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 266
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michaela Gangwar: Na tinnitus si nemusíte len zvyknúť
  2. Juraj Tušš: Zahraničná politika, médiá a mienkotvorný vplyv
  3. Anna Miľanová: Kto rád číta?
  4. Vlado Jakubkovič: Čierna diera
  5. Elena Antalová: Peter Tkačenko, blahoželám
  6. Pavol Burda: Populizmus – novodobý druh politickej slintačky
  7. Vladimír Bojničan: Bratia, už nás nezastavia – výzva všetkým, ktorým to ešte myslí!
  8. Ivan Mlynár: Koniec zaháľky, cena ktorú platíme za Ficove lži je luxusnou pascou.
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 324
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 161
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 027
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 18 932
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 087
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 390
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 7 796
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 760
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu