SME

Testovali sme plug-in hybridnú Hondu CR-V. Japoncom sa vydaril už prvý pokus

Spotrebou nesklame, ale sneh ju vie potrápiť.

Honda CR-V Plug-in HybridHonda CR-V Plug-in Hybrid (Zdroj: Marek Čepa)

Honda CR-V Plug-in Hybrid 2,0 i-MMD 2WD Advance Tech

Cena CR-V od / verzia Plug-in Hybrid od (eur)45 490 / 56 990
Priemerná spotreba výrobca WLTP / test (l)0,8 a 15,6 kWh / 6,4
Objem batožinového priestoru (l)617
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 701; 4 706; 1 942; 1 673

Japonské značky áut sa s elektromobilmi v Európe až tak neponáhľajú. Inak to však vyzerá, keď sa hovorí o celkovej elektrifikácii, do ktorej patria aj hybridy.

Honda má dnes už celú ponuku full-hybridnú, ostrý Civic Type-R nepočítame, na cestách ich je len zopár. So šiestou generáciou CR-V sa však prvýkrát na európskom trhu objavuje aj plug-in hybrid.

Nie každému výrobcovi sa na prvú vydaril, preto nás v redakčnom teste zaujímalo, ako je na tom Honda.

Full-hybridnú verziu sme si už vyskúšali minulý rok, teraz prišiel teda rad na najdrahšiu v ponuke. Oproti viacerým konkurentom sa tu Honda vydala trochu iným smerom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako je dnes v móde, aj CR-V sa posunulo spracovaním aj technológiami na vyššiu úroveň. Primárne pre Európu určený plug-in hybrid zvonku spoznáte podľa lakovaných lemov blatníkov vo farbe karosérie a rovnako aj spodných častí oboch nárazníkov.

Príjemný interiér aj bez veľkých obrazoviek

Interiér dostal tiež kvalitnejšie spracovanie. Je veľmi osviežujúce vidieť, že prístrojová doska môže vyzerať moderne aj bez zbytočne obrovskej obrazovky a so zachovaním klasického ovládania klimatizácie s tlačidlami.

K tomu pridajme komfortné sedadlá s vyhrievaním aj odvetrávaním a veľa priestoru aj vzadu. Využiteľnosť zadných sedadiel zlepšuje takmer pravý uhol otvárania dverí aj malý stredový tunel na podlahe. Samozrejmosťou sú výduchy klimatizácie, dva USB porty, ale aj vyhrievanie zadných sedadiel.

SkryťVypnúť reklamu

Objem kufra je paradoxne väčší ako pri full-hybridnom CR-V, má objem 617 litrov. Pod podlahou zaberá miesto len menič napätia a lepiaci set. Keď zadné sedadlá sklopíte, ostáva mierny schod, ale objem priestoru aj tak narastie na slušných 1728 litrov.

Jedno z najlepšie jazdiacich SUV

Daňou plug-in hybridu je už tradične menšia benzínová nádrž s objemom 46,5 litra, čo je o 10,5 litra menej ako pri full-hybride. Naopak, výhodou je možnosť ťahať až 1,5-tonový príves, v jazdných režimoch je preto aj Tow.

Jediné, čo po ergonomickej stránke stále kritizujeme, je komplikované ovládanie voľby smeru jazdy, zatiahnutie dozadu neznamená D (drive), ale R (spiatočku). Má to aj Civic či ZR-V a chce to zvyk.

Súvisiaci článok Toyota Prius opeknela a je zaujímavou alternatívou k elektromobilom Čítajte 

Mínus ide aj za nešikovne vyriešenú možnosť vypnutia akustického hlásenia prekročenej rýchlosti. Auto musí stáť v parkovacej polohe, inak je menu jazdných asistentov na hlavnej obrazovke nedostupné.

SkryťVypnúť reklamu

Špecialitou plug-in hybridnej verzie sú adaptívne tlmiče, ktoré full-hybridné verzie nemajú. A výsledok? Ide o najlepšie jazdiace nielen plug-in hybridné SUV mimo prémiových značiek. Auto je na nerovnostiach príjemne komfortné a pri športovej jazde dobre čitateľné, čo sa o konkurenčnej Toyote RAV4 PHEV nedalo povedať.

Na druhej strane je plug-in hybridné CR-V citeľne pomalšie a má aj výrazne nižší výkon. Z nuly na sto zrýchlenie trvá 9,4 sekundy, ale maximálnu rýchlosť 195 km/h má vyššiu ako full-hybrid.

Súvisiaci článok Prvá jazda s Mazdou CX-60: Výkonu je dosť, no niečo ešte chýba Čítajte 

Dve prekvapenia, ktoré veľmi nepotešia

Dostávame sa k prvému prekvapeniu, že plug-in hybrid má rovnaký výkon ako full-hybrid, teda 135 kW (184 koní). Keďže pri hybridnej technológii Hondy sa výkon systémovo nekombinuje, ide o údaj elektromotora.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pripomeňme, že súčasná e:HEV technológia sa primárne správa ako sériový hybrid, kde benzínový atmosférický dvojliter slúži hlavne ako generátor elektrickej energie. Na rozdiel od Nissanu X-Trail e-Power tomu tak nie je vždy, pretože cez dva stále prevody vie predné kolesá poháňať aj spaľovací motor.

Lenže v tomto prípade ide o plug-in nabíjateľný zo zásuvky. S tým súvisí potreba väčšej trakčnej batérie s kapacitou 17,7 kWh. Umiestnená je elegantne v strede pod podlahou a má poslúžiť na čisto elektrický dojazd 81 kilometrov.

Súvisiaci článok Toyota RAV4 Plug-in Hybrid v sebe skrýva tri autá v jednom (test) Čítajte 

Tu prichádza po nezmenenom výkone ďalšie prekvapenie, ktoré nám v krátkej kalamite neprišlo veru vhod - výlučne predný pohon kolies. Full-hybridné CR-V pritom môžete mať aj ako štvorkolku. Keďže tá má na rozdiel od Toyoty RAV4 PHEV zadné kolesá poháňané mechanicky, pre batériu plug-in hybridu neostal priestor pre kardan.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď chcete jazdiť len na elektrinu, tak s citom a potichu. Inak pri prudkom zošliapnutí akcelerátora hrozí, že zobudíte spaľovací motor. Ten sa už potom len tak nevypne, ani keď máte nabitú batériu a chcete prejsť do elektrického pohonu. Keď už hybridný systém prebudí spaľovák, musí ho nechať zahriať, čo je však rozumné.

Sneh dal Honde zabrať

V čase písania tohto testu je už vonku predčasná jar, ale keď sme plug-in hybridné CR-V testovali, západ Slovenska zasypal sneh. Iba na chvíľu, ale zasypal, a tak sme si mohli vyskúšať, ako sa auto správa v kalamite.

Perina nad Bratislavou sa roztrhla a husto sa rozsnežilo. Pre auto, ktoré je obľúbené aj v Kanade, by to nemal byť problém, lenže trochu bol. Sneh, ktorý stierače posielali z čelného skla, sa začal ukladať na jeho kraji a zrazu nám začalo chýbať vyhrievané sklo. Stačil by výhrev pozdĺž stĺpika alebo v spodnej časti pod stieračmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozbehy na zasnežených cestách na rovine boli bezproblémové, ani sme sa neobťažovali zapínať režim Snow. Keď však došla výzva zdolať zasneženú ulicu do kopca, už nepomohla ani úprava trakcie. Štvorkolka by sa vtedy zišla.

Do toho prišlo hlásenie, že jazdní asistenti nie sú k dispozícii, lebo predná kamera je znečistená. Keď máte celý predok auta pod vrstvou snehu, dá sa to pochopiť, hoci niektoré autá majú vyhrievanie aj v prednej maske.

Súvisiaci článok Mercedes C 400 e je plug-in hybrid, ktorý dáva zmysel (test) Čítajte 

Tu však hlásenie prichádzalo aj bez snehovej prikrývky, zjavne od snímača v čelnom skle. Dodajme však, že takéto problémy pri množstve asistentov dnes nie sú ani pri iných autách výnimočné, no Honda ešte má priestor na doladenie.

Spotrebu sme radšej merali, až keď sneh zmizol. S nabitou batériou dojazd avizoval, že vydrží 52 kilometrov, nakoniec sa prepočty upravili a vďaka častej rekuperácii v meste vydržal 70 kilometrov, výrobcom deklarovaných 81 kilometrov môže byť reálnych pri v teplejšom počasí a s letnými pneumatikami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S dobrou spotrebou aj po vybití

Viac nás zaujímalo, ako bude prvá plug-in hybridná Honda jazdiť, keď sa batéria vybije, vtedy niektoré modely vedia byť pekne pažravé a aktuálne to zisťuje aj slovenská polícia s novým autoparkom. V tomto prípade sa však žiadne sklamanie nekonalo.

V hybridnom režime sa nám darilo v meste jazdiť za 5,5 litra, na diaľnici za 7,8 litra a okresky boli za 5,9 litra. S takmer dvojtonovým SUV sme teda jazdili v priemere za 6,4 litra.

Honde sa hneď na prvú podaril výborný plug-in hybrid. Skvele jazdí, má rozumnú spotrebu aj pri vybitej batérii a ponúka slušný komfort aj priestor. Jeho vysoká cena však nekorešponduje s výkonom a pohonom len predných kolies. Našou voľbou by preto bolo ušetriť v porovnateľnej výbave 5 000 eur a ísť do full-hybridného CR-V s pohonom všetkých kolies.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Z testovacieho zápisníka:
Značka a modelHonda CR-V e:PHEV
VerziaAdvance Tech, 2.0 i-MMD
Plug-in Hybrid 2WD
Cena modelu od / verzie od45 490 / 56 990
Motor

benzínový štvorvalec, 1993 cm3
+elektromotor

Systémový výkon kW (k) / pri otáčkach (ot. / min)135 (184)
Krút. moment (Nm)335
Výkon motora kW (k) / pri otáčkach (ot. / min)109 (148) / 6 100
Typ prevodovky / počet stupňovautomatická / 2 stále prevody
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s)9,4
Spotreba - výrobca (WLTP) / test (l/100 km)0,8 a 15,6 kWh / 6,4
Objem palivovej nádrže (l)46,5
Prevádzková hmotnosť (kg)1 916
Rozmer pneumatík235/60 R18
Objem batožinového priestoru (l)617 / 1 728
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 701; 4 706; 1 942; 1 673

Elektromobily

Súvisiace témy: Honda, Rodinné autá, Honda CR-V
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 338
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 151
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 769
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 550
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 237
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 715
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 353
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 083
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Zlyháva, zabúda, padá, rozbíja veci...napriek tomu sa nevzdáva! | 7 knižných tipov
  2. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  3. Ivan Mlynár: Robert Fico - „ Vy hlupáci, ešte ste nezistili, že keď sa pohoršujete nad každým ďalším mojim svinstvom, je vám to už dávno k ničomu ? “
  4. Martin Fronk: Otto von Habsburg a Slovensko: Tieň koruny, svetlo Európy
  5. Jakub Cipko: Môžeš sa tváriť ako sociálny demokrat, ale komunistu zo seba nedostaneš..
  6. Miroslav Galovič: Ešteže máme toho Rybára (a ďalších) z KHL, čo by sme si bez nich počali...
  7. Rado Surovka: Zastavme ich bratia
  8. Štefan Šturdzík: Ďakujeme KUCO !!!
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 23 062
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 643
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 9 008
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 704
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 637
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 219
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 345
  8. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák! 4 410
  1. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  2. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  3. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  4. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  5. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  7. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  8. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
SkryťZatvoriť reklamu