SME

Nová Dacia Spring prináša viacero noviniek, no zostáva najlacnejším elektromobilom v Európe

Autu pribudol kufor aj vpredu.

Dacia SpringDacia Spring (Zdroj: Dacia)

Prvý a doposiaľ jediný elektrický model automobilky Dacia sa v Európe predstavil už v roku 2020. Malý Spring pôvodne vychádzal z modelu Renault Kwid, určeného pre trhy v Latinskej Amerike a Ázii. Jeho elektrifikovaná odvodenina cielila na rozšírenie ponuky modelov Dacie a ponúkla cenovo najdostupnejší elektromobil do mestských podmienok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Automobilka teraz predstavila novú generáciu Springu, ktorá síce stojí na rovnakej platforme, no jej zovňajšok aj interiér prešli značnou premenou.

Dacia Spring bola najskôr tri roky dostupná výhradne s elektromotorom dosahujúcim výkon 33 kW (45 koní).

SkryťVypnúť reklamu

Keď v roku 2022 prišiel facelift, ktorý priniesol nové logo automobilky, do ponuky pribudol silnejší elektromotor s výkonom 48 kW (65 koní). Výkonnejšia verzia sa však spájala výhradne s najvyššou výbavou Extreme.

Okrem nej sa Dacia rozhodla ponúknuť úžitkovú verziu Cargo určenú pre kuriérske spoločnosti a ekologicky naladených podnikateľov.

Súvisiaci článok Jediný elektromobil do 20-tisíc eur? Vyskúšali sme Daciu Spring Čítajte 

Aj napriek tomu, že je nový Spring postavený na platforme totožnej s jeho predchodcom, zvonku sú zmeny viditeľné na prvý pohľad. Auto dostalo úplne nový dizajn prednej masky a nárazníka, čo bolo snahou o dizajnové zjednotenie s novým Dusterom.

Premena sa uskutočnila aj v zadnej časti, kde pribudol nový nárazník a panel s logom spájajúci koncové svetlá.

Výbava Extreme láka na zaujímavú grafiku plastov na nárazníkoch, ktoré pripomínajú mapu ulíc veľkomesta. Zmenami prešli aj bočné lišty a výrobca uvádza, že nezmenený zostal len skelet vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

Milovníci elektromobilov budú môcť konečne oceniť aj tzv. „frunk“,
35-litrový úložný priestor pod prednou kapotou, ktorý zabezpečuje umelohmotná vložka. Zadný batožinový priestor má objem 308 litrov a oproti predchodcovi narástol o šesť percent. Po sklopení zadnej lavice sa však zväčší ešte viac, až na 1 004 litrov.

Ako už automobilka deklarovala v minulosti, Spring je elektromobilom, ktorý hmotnosťou podliezol hranicu 1 tony. Platí to aj v prípade novej generácie, pričom dokonca v najviac vybavenej verzii je hmotnosť len 984 kg.

Interiér príjemne prekvapí

Nový Spring zatiaľ predstavili v dvoch výbavách, strednej Expression a najvyššej Extreme. Veľkým prekvapením je úplne nový interiér. V strednej výbave Expression ponúka napríklad 7-palcový digitálny prístrojový panel, obmedzovač rýchlosti, tempomat, elektrické ovládanie predných okien a manuálnu klímu.

SkryťVypnúť reklamu

V prípade vrcholnej výbavy Extreme ponúka 10-palcový displej s novým infotainmentom. Do výbavy pribudol aj výškovo nastaviteľný volant a štandardný posilňovač riadenia. Verzia Extreme sa okrem iného pýši dizajnovými doplnkami exteriéru a obúva 15-palcové zliatinové disky čiernej farby.

Automobilka sa v snahe zachovať čo najnižšiu cenu auta snažila zredukovať počet komponentov, ako napríklad plastového obloženia vo vnútri piatych dverí alebo strešných líšt. Ich absencia podľa výrobcu zníži hmotnosť a zlepší aerodynamiku vrátane dojazdu.

Spring ale nebol ochudobnený o pestrú ponuku šiestich farieb vrátane novej béžovej Safari a tehlovo červenej na modeli Extreme.

Súvisiaci článok Najlacnejší elektromobil na trhu dostal vylepšený vzhľad aj vyšší výkon Čítajte 

Zaujímavým prvkom v interiéri je systém príslušenstva YouClip. Spočíva v troch záchytných bodoch v kabíne (jeden na palubnej doske, dva na stredovej konzole), na ktoré je možné pripevniť držiak na telefón s indukčnou nabíjačkou alebo zariadenie „3 v 1“, ktoré kombinuje držiak na nápoje, háčik na tašku a baterku. Príslušenstvo bude dodatočne k dispozícii v predajnej sieti Dacia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technika bez výrazných noviniek

Po technickej stránke sa elektrická Dacia nedočkala výrazných zmien. Štandardný elektromotor ponúka výkon 33 kW a zrýchlenie z nuly na 100 km/h pod 20 sekúnd.

Vyššie stupne výbavy disponujú silnejším motorom s výkonom 48 kW a zrýchlením z 0 na 100 km/h pod 14 sekúnd. Oba motory sú spojené s jednostupňovou prevodovkou. Kapacita batérie zostala na hodnote 26,8 kWh, vďaka ktorej by mal Spring zdolať minimálne 220 km WLTP.

Maximálny podporovaný nabíjací výkon je 30 kW (DC), pričom nabitie z 20 na 80 percent trvá 45 minút. Táto výkonnejšia nabíjačka však bude dostupná len dodatočne. Štandardná palubná nabíjačka má výkon sedem kilowattov a pomocou wallboxu umožňuje nabitie z 20 na maximum za štyri hodiny.

Jedinou výraznejšou novinkou v technike nového Springu sú obojsmerné nabíjanie a rekuperácia, ktoré majú za cieľ zvýšiť efektivitu vozidla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V prípade obojsmerného nabíjania je k dispozícii špeciálny adaptér, ktorý sa zapája do nabíjacieho konektora pod mriežkou v prednej maske a poskytuje energiu štandardnej zásuvky 220 V/16 A.

Aj keď slovenské ceny zatiaľ nie sú známe, Dacia tvrdí, že si nový Spring zachová status najdostupnejšieho elektromobilu v Európe. V roku 2021 sa začínala jeho lacnejšia verzia s klimatizáciou, centrálnym zamykaním, LED svietením a DAB rádiom s USB na sume 16 500 eur.

Prvé objednávky na nový Spring začnú prijímať na jar tohto roka a na trh má prísť začiatkom leta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  1. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  2. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  7. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 391
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 966
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 538
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 706
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 622
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 129
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 568
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 3 319
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marián Holubčík: Idea ruskej štátnosti vs. ľudskosť vo vojne na Ukrajine
  2. Ivan Mlynár: Rýchlo pridajte Šutaj Eštokovi do soli jód, zdravotné následky pominú
  3. Radoslav Medzihradský: Dva týždne v raji, teda v Háji
  4. Štefan Šturdzík: Robo
  5. Júlia Piraňa Mikolášiková: O oživenej pamäti kajúcnika od sýkorovcov
  6. Ján Šeďo: "Nie si vhodný pre prácu s robotníckou triedou", vyhodili ho !
  7. Vladimír Krátky: Kelňa Lupták - verzia 2 ?
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 657
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 347
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 167
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 135
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 11 107
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 322
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 904
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 823
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
SkryťZatvoriť reklamu