SME

Nová Dacia Spring prináša viacero noviniek, no zostáva najlacnejším elektromobilom v Európe

Autu pribudol kufor aj vpredu.

Dacia SpringDacia Spring (Zdroj: Dacia)

Prvý a doposiaľ jediný elektrický model automobilky Dacia sa v Európe predstavil už v roku 2020. Malý Spring pôvodne vychádzal z modelu Renault Kwid, určeného pre trhy v Latinskej Amerike a Ázii. Jeho elektrifikovaná odvodenina cielila na rozšírenie ponuky modelov Dacie a ponúkla cenovo najdostupnejší elektromobil do mestských podmienok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Automobilka teraz predstavila novú generáciu Springu, ktorá síce stojí na rovnakej platforme, no jej zovňajšok aj interiér prešli značnou premenou.

Dacia Spring bola najskôr tri roky dostupná výhradne s elektromotorom dosahujúcim výkon 33 kW (45 koní).

SkryťVypnúť reklamu

Keď v roku 2022 prišiel facelift, ktorý priniesol nové logo automobilky, do ponuky pribudol silnejší elektromotor s výkonom 48 kW (65 koní). Výkonnejšia verzia sa však spájala výhradne s najvyššou výbavou Extreme.

Okrem nej sa Dacia rozhodla ponúknuť úžitkovú verziu Cargo určenú pre kuriérske spoločnosti a ekologicky naladených podnikateľov.

Súvisiaci článok Jediný elektromobil do 20-tisíc eur? Vyskúšali sme Daciu Spring Čítajte 

Aj napriek tomu, že je nový Spring postavený na platforme totožnej s jeho predchodcom, zvonku sú zmeny viditeľné na prvý pohľad. Auto dostalo úplne nový dizajn prednej masky a nárazníka, čo bolo snahou o dizajnové zjednotenie s novým Dusterom.

Premena sa uskutočnila aj v zadnej časti, kde pribudol nový nárazník a panel s logom spájajúci koncové svetlá.

Výbava Extreme láka na zaujímavú grafiku plastov na nárazníkoch, ktoré pripomínajú mapu ulíc veľkomesta. Zmenami prešli aj bočné lišty a výrobca uvádza, že nezmenený zostal len skelet vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

Milovníci elektromobilov budú môcť konečne oceniť aj tzv. „frunk“,
35-litrový úložný priestor pod prednou kapotou, ktorý zabezpečuje umelohmotná vložka. Zadný batožinový priestor má objem 308 litrov a oproti predchodcovi narástol o šesť percent. Po sklopení zadnej lavice sa však zväčší ešte viac, až na 1 004 litrov.

Ako už automobilka deklarovala v minulosti, Spring je elektromobilom, ktorý hmotnosťou podliezol hranicu 1 tony. Platí to aj v prípade novej generácie, pričom dokonca v najviac vybavenej verzii je hmotnosť len 984 kg.

Interiér príjemne prekvapí

Nový Spring zatiaľ predstavili v dvoch výbavách, strednej Expression a najvyššej Extreme. Veľkým prekvapením je úplne nový interiér. V strednej výbave Expression ponúka napríklad 7-palcový digitálny prístrojový panel, obmedzovač rýchlosti, tempomat, elektrické ovládanie predných okien a manuálnu klímu.

SkryťVypnúť reklamu

V prípade vrcholnej výbavy Extreme ponúka 10-palcový displej s novým infotainmentom. Do výbavy pribudol aj výškovo nastaviteľný volant a štandardný posilňovač riadenia. Verzia Extreme sa okrem iného pýši dizajnovými doplnkami exteriéru a obúva 15-palcové zliatinové disky čiernej farby.

Automobilka sa v snahe zachovať čo najnižšiu cenu auta snažila zredukovať počet komponentov, ako napríklad plastového obloženia vo vnútri piatych dverí alebo strešných líšt. Ich absencia podľa výrobcu zníži hmotnosť a zlepší aerodynamiku vrátane dojazdu.

Spring ale nebol ochudobnený o pestrú ponuku šiestich farieb vrátane novej béžovej Safari a tehlovo červenej na modeli Extreme.

Súvisiaci článok Najlacnejší elektromobil na trhu dostal vylepšený vzhľad aj vyšší výkon Čítajte 

Zaujímavým prvkom v interiéri je systém príslušenstva YouClip. Spočíva v troch záchytných bodoch v kabíne (jeden na palubnej doske, dva na stredovej konzole), na ktoré je možné pripevniť držiak na telefón s indukčnou nabíjačkou alebo zariadenie „3 v 1“, ktoré kombinuje držiak na nápoje, háčik na tašku a baterku. Príslušenstvo bude dodatočne k dispozícii v predajnej sieti Dacia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technika bez výrazných noviniek

Po technickej stránke sa elektrická Dacia nedočkala výrazných zmien. Štandardný elektromotor ponúka výkon 33 kW a zrýchlenie z nuly na 100 km/h pod 20 sekúnd.

Vyššie stupne výbavy disponujú silnejším motorom s výkonom 48 kW a zrýchlením z 0 na 100 km/h pod 14 sekúnd. Oba motory sú spojené s jednostupňovou prevodovkou. Kapacita batérie zostala na hodnote 26,8 kWh, vďaka ktorej by mal Spring zdolať minimálne 220 km WLTP.

Maximálny podporovaný nabíjací výkon je 30 kW (DC), pričom nabitie z 20 na 80 percent trvá 45 minút. Táto výkonnejšia nabíjačka však bude dostupná len dodatočne. Štandardná palubná nabíjačka má výkon sedem kilowattov a pomocou wallboxu umožňuje nabitie z 20 na maximum za štyri hodiny.

Jedinou výraznejšou novinkou v technike nového Springu sú obojsmerné nabíjanie a rekuperácia, ktoré majú za cieľ zvýšiť efektivitu vozidla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V prípade obojsmerného nabíjania je k dispozícii špeciálny adaptér, ktorý sa zapája do nabíjacieho konektora pod mriežkou v prednej maske a poskytuje energiu štandardnej zásuvky 220 V/16 A.

Aj keď slovenské ceny zatiaľ nie sú známe, Dacia tvrdí, že si nový Spring zachová status najdostupnejšieho elektromobilu v Európe. V roku 2021 sa začínala jeho lacnejšia verzia s klimatizáciou, centrálnym zamykaním, LED svietením a DAB rádiom s USB na sume 16 500 eur.

Prvé objednávky na nový Spring začnú prijímať na jar tohto roka a na trh má prísť začiatkom leta.

Elektromobily

Ilustračné foto

Slovensku v oblasti elektromobility chýba silný líder.


TASR 5
Ilustračné foto.

Na Slovensku bolo vlani k dispozícii 2 424 verejných nabíjacích bodov.


SITA 2
Súvisiace témy: Dacia, Malé autá, Autosalóny
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Ako znížiť vysoký tlak a cholesterol
  2. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  3. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  4. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  5. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  6. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  7. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  8. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 9 624
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 5 390
  3. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 2 760
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 748
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 179
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 972
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 1 961
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 697
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Triptych Klaňanie troch kráľov - digitálny záznam diela.

V lete 1995 sa dielo stalo rukojemníkom SIS.


Ruský vojak, ktorého matka varuje, že ho po výmene vrátia rovno na front.

Rusov po výmene posielajú späť na front.


Eliška Novotná a 1 ďalší 21
Ilustračná snímka.

Prehľad cien z desiatich obľúbených dovolenkových destinácií.


3
Nataša Holinová

Od generálneho prokurátora nikto nečakal, že pôjde vládnej moci proti srsti.


8
reklama
  1. Zuza Fialová: Prečo je pre nás také ťažké rozprávať sa o Izraeli a Palestíne?
  2. Lucia Mihalíková: Benátky – mesto ako žiadne iné
  3. Ivan Čáni: „Vojaci“ Pellegrini a Kaliňák by ma mali zdraviť, pretože som hodnosťou vyšší – nadporučík v zálohe.
  4. Marián Kozák: Festival Európske ľudové remeslo Kežmarok 2025
  5. Radovan Čipka: Skutok sa stal
  6. Júlia Piraňa Mikolášiková: Kajúcnik Tiger v službách systému čurillovcov: Aké benefity dostal za zamotané pravdy?
  7. Ľubor Šešera: Najkrajšie bicyklovanie v Rakúsku (pre lenivých) - 2. časť
  8. Jozef Huljak: Nemáme ropu, ale môžeme mať plán. Čo nás učí príbeh nórskeho bohatstva?
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 21 451
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 138
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 574
  4. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 772
  5. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 6 207
  6. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 987
  7. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 5 608
  8. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 484
  1. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  3. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  4. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  5. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  6. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  7. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  8. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
SkryťZatvoriť reklamu