Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra | |
Cena od / verzia od (eur) | 37 950 / 52 500 |
Spotreba WLTP výrobca / test (kWh) | 17,5 / 20,2 |
Objem batožinového priestoru (l) | 318 + 7 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2650; 4233; 1837; 1549 |
Najmenší elektrický model švédskej značky vstupuje do hry a potrápiť môže nejedného konkurenta, a to aj mimo prémie. Dôvodom je nielen cena, ale aj ponúkaný výkon, sympatický dizajn a celkovo zaujímavá koncepcia auta.
V redakčnom teste sme si Volvo EX30 prvýkrát vyskúšali v najvyššej výbave Ultra a aj v najvýkonnejšej verzii, ktorá má 315 kW (428 koní) a pohon všetkých kolies.
Nejde o prvý elektromobil značky, tým bol model XC40 Recharge, ale ide o prvé Volvo s podvozkovou platformou SEA, ktorá bola od začiatku navrhovaná už len pre elektromobily. Materská automobilka Geely ju už ponúka aj pri modeloch Smart #1 či Zeekr X, ktoré sa na Slovensku nepredávajú, ale s EX30 ich spája výroba v Číne.
Máme tu teda Volvo s dĺžkou len 4233 milimetrov, rázvorom kolies 2650 mm a svetlou výškou 165 mm. Je to jednoducho ideálny adept do mestskej premávky a na každodenné využitie, hoci na rodinné účely už celkom nestačí.