SME

Čínske elektromobily budú z Poľska. Stellantis našiel svojské riešenie

Montovať ich majú v meste Tychy.

Leapmotor T03Leapmotor T03 (Zdroj: Leapmotor)

Vstup čínskeho výrobcu elektromobilov do koncernu Stellantis má rýchly priebeh. Agentúra Reuters priniesla informáciu o výrobe v Poľsku, ktorá sa má začať už o niekoľko mesiacov.

Koncom októbra 2023 podpísal Stellantis strategické partnerstvo s čínskym výrobcom elektrických áut Leapmotor.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začiatkom marca čínska Národná komisia pre rozvoj a reformy (NDRC) odobrila Stellantisu kúpu 21-percentného podielu Leapmotor v prepočte za takmer 1,5 miliardy eur.

Súvisiaci článok Motory od Fiatu sú už nepotrebné. Stellantis zatvára tradičnú továreň v Poľsku Čítajte 

Medzitým sa rozbehli rokovania o možnom umiestnení výroby v Európe. Po počiatočných špekuláciách o existujúcom závode Fiatu v talianskom Mirafiori, sa pozornosť upiera na poľské mesto Tychy, kde sa vyrábajú Fiat 600, Jeep Avenger a čoskoro pribudne aj Alfa Romeo Milano.

SkryťVypnúť reklamu

Lacnejší než konkurencia

Vo všetkých prípadoch ide v elektrickej verzii o modely, ktorých základná cena je nad 35-tisíc eur.

Stellantis však v týchto týždňoch spúšťa aj sériovú výrobu cenovo dostupnejšieho elektromobilu zo závodu v Trnave. Ide o Citroen e-C3, pri ktorom sa počíta s cenou okolo 25-tisíc eur, na vybraných trhoch sa v základnej výbave priblíži k sume 23-tisíc eur.

Spolupráca s Leapmotorom však má cenu za malý elektromobil A-segmentu stlačiť pod hranicu 20-tisíc eur. Z poľskej výrobnej linky môže model T03 schádzať už tento rok v lete, pretože pôjde zatiaľ len o kompletizáciu dodaných dielcov z Číny, teda európsku montovňu.

Súvisiaci článok Nová Dacia Spring prináša viacero noviniek, no zostáva najlacnejším elektromobilom v Európe Čítajte 

Stellantisu takéto riešenie pomôže obísť vysoké dovozné clo, ktoré Európska únia zavádza na čínske elektromobily. Tie totiž čelia zo strany EÚ vyšetrovaniu obchodných praktík pre nespravodlivé dotovanie výroby čínskou vládou.

SkryťVypnúť reklamu

Dotácie majú slúžiť na udržanie nízkych maloobchodných cien čínskych elektromobilov v Európe, čím získavajú výhodu pred európskymi elektromobilmi.

Lepší ako Spring

Leapmotor T03 je malý hatchback, ktorého najbližším konkurentom je Dacia Spring. Aj tá sa zatiaľ kompletne vyrába v Číne a do Európy sa dováža. Jej slovenská cena bola pred poslednou modernizáciou od 21 500 eur, v prípade Leapmotoru sa očakáva ešte nižšia.

Predné kolesá modelu T03 poháňa elektromotor s výkonom 80 kW (109 koní) a krútiaci moment je 158 Nm.

V podlahe je 41 kWh LFP batéria s kombinovaným dojazdom 280 kilometrov, pri čisto mestskom jazdení až 417 km. Pri rýchlonabíjaní do výkonu 80 kW sa batéria nabije na 80 percent za 34 minút.

Pod vlastnou značkou

Finančná riaditeľka Stellantisu Natalie Knightová v závere minulého roka informovala, že technológia Leapmotoru sa neobjaví pri ďalších značkách z produkcie francúzsko-talianskeho koncernu. Malo by to tiež znamenať, že malý elektromobil T03 sa nebude predávať pod inou značkou, napríklad s logom Fiatu alebo Citroenu.

SkryťVypnúť reklamu

Pre Stellantis však je dôležité, že predaje Leapmotoru sa mu započítajú do celkového priemeru.

Súvisiaci článok Zápas o dostupný elektromobil sa začína. Ako stlačiť jeho cenu? Čítajte 

Mladá čínska značka chce preraziť najprv na trhoch ako Francúzsko, Španielsko, Taliansko a Nemecko. Na rýchlu expanziu môže navyše využiť existujúcu predajnú sieť Stellantisu.

Nejde však o jedinú čínsku značku, ktorá chce v Európe vyrábať autá. Prvou mal byť pôvodne BYD (Build Your Dreams), ktorý chce popri existujúcej výrobe autobusov postaviť pri maďarskom Segedíne aj novú fabriku na osobné elektromobily. Dokončená bude do troch rokov.

Elektromobily
Odoberať tému

Ilustračné foto

Registrácie nových vozidiel Tesla sa znížili medziročne takmer o 50 percent.


TASR 2
Súvisiace témy: Ekonomika
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Kam smerujú peniaze bohatých?
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 134
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 730
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 130
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 833
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 296
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 575
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 390
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 235
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Keď metla prednáša o gramotnosti
  2. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 2.
  3. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 1.
  4. Milan Srnka: Ficov parlamentný rybník
  5. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť
  6. Ľudmila Križanovská: Charakter človeka sa spozná v náročných životných situáciách. Je to naozaj tak?
  7. Tomas Hlavaty: Ateizmus a viera: Dve pasáže z Levovej homílie, ktoré vyvolávajú pochybnosti
  8. Ján Škerko: Sme vo vesmíre sami? Vesmírna prázdnota vo veľkom ničom
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 258
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 334
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 000
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 929
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 201
  6. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 137
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 055
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 662
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu