SME

Nová Dacia Duster má slovenské ceny. Koľko stojí v základe či s hybridným pohonom?

Automat má len hybrid.

Dacia DusterDacia Duster (Zdroj: Dacia)

Slovenské zastúpenie Dacie zverejnilo ceny nového Dusteru. Tretia generácia prináša množstvo inovácií nielen v dizajne, ale aj v technológii pohonu a vo výbave.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rumunské kompaktné SUV si najmä vo svojej predošlej generácii získalo veľkú popularitu. Zaujalo totiž pomerom ceny a ponúknutej hodnoty, počas životného cyklu sa zlepšovala aj výbava, keď pribúdali najmä komfortné prvky.

V tomto trende pokračuje aj nástupca, ktorý dostal štýlovejší dizajn.

Viac vnútorného priestoru

Duster sa zmenil od základu, využíva podvozkovú platformu CMF-B, ktorú poznáme napríklad z Renaultu Arkana či Nissanu Juke.

SkryťVypnúť reklamu

Na dĺžku sa auto natiahlo len o zanedbateľné dva milimetre, takže má celkovo 4343 mm a kratší rázvor kolies 2657 mm.

Napriek tomu sa vraj podarilo konštruktérom vyčarovať viac vnútorného priestoru. Zadným pasažierom pribudlo pred kolenami 30 milimetrov, kufor verzie s predným pohonom má až 517 litrov, čo je o 50 litrov viac ako v minulom Dusteri.

Súvisiaci článok Kedy sa oplatí Dacia Duster, ktorej chutí benzín aj LPG? (test) Čítajte 

Na plyn alebo na elektrinu

Naďalej ostáva v ponuke verzia, ktorá jazdí na benzín alebo LPG, má označenie Eco-G 100. Za názvom sa skrýva litrový preplňovaný trojvalec s nepriamym vstrekovaním, s výkonom 74 kW (100 koní) a krútiacim momentom 170 Nm pri jazde na LPG. Štandardom je 6-stupňová manuálna prevodovka.

Kto sa chce plynovej verzii vyhnúť alebo potrebuje aj pohon všetkých kolies, preňho bude nový motor TCe 130.

SkryťVypnúť reklamu

Ide o 1,2 -litrový preplňovaný trojvalec s priamym vstrekovaním, ktorý má výkon 96 kW (130 koní) a krútiaci moment 230 Nm. Vždy je so 6-stupňovým manuálom, a to aj v prípade pohonu všetkých kolies.

Prvýkrát s hybridom od Renaultu

Ďalšou novinkou a technologickým vrcholom Dusteru je full-hybridný motor, ktorý nájdeme aj v Renaultoch Clio, Captur či Arkana, kde má označenie E-Tech.

V prípade Dusteru je jeho názov Hybrid 140, čím odkazuje na systémový výkon 104 kW (140 koní).

V takejto forme sa pod kapotu Dusteru vracia 1,6-litrový atmosférický štvorvalec s nepriamym vstrekovaním, ale už spoločne s elektromotorom, vysokonapäťovým štartér-generátorom a malou trakčnou batériou.

Hybridný Duster je nateraz jedinou možnosťou, ako ho získať s automatickou multimódovou prevodovkou. Tá má dva stupne pre elektromotor a štyri pre spaľovací motor.

SkryťVypnúť reklamu

S naftovými motormi sa už v Dusteri nepočíta.

Súvisiaci článok Dacia Duster je stále jedným z najdostupnejších spôsobov, ako si dopriať komfortné SUV (test) Čítajte 

Zaujať majú najmä vyššie výbavy

Predošlý Duster sa ku koncu kariéry predával od 15 790 eur, nový je od 17 490 eur. Znamená to, že najdostupnejšia verzia je o 1700 eur drahšia, no pri zohľadnení porovnateľnej motorizácie je medzigeneračne cena vyššia len o 1100 eur.

Cenník Dacia Duster III1,0 Eco-G 100
6MT
1,2 TCe 130
6MT
1,2 TCe 130
6MT 4 x 4
1,6 Hybrid 140
6AT
Essential17 490 €
Expression18 990 €
Journey20 390 €21 890 €24 290 €25 290 €
Extreme20 390 €21 890 €24 290 €25 290 €

Základná výbava Essential obsahuje manuálnu klimatizáciu, LED svetlá, nastaviteľný volant potiahnutý umelou kožou, cúvacie senzory, tempomat, elektricky ovládané a vyhrievané zrkadlá, multimediálny systém Media Control, kde si vodič vytvorí obrazovku infotainmentu pomocou svojho smartfónu, teda podobne ako pri základnom Sandere. Stačiť musia aj 16-palcové plechové disky s puklicami.

Vyšší stupeň Expression od 18 990 eur pridáva 17-palcové hliníkové disky, 10-palcovú obrazovku multimediálneho systému, 7-palcovú obrazovku pred vodičom, cúvaciu kameru, elektrické ovládanie zadných okien, kľúč s diaľkovým ovládaním a štyri reproduktory.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dve rovnocenné výbavy

Až od výbavy Journey sa otvára cesta k ostatným motorizáciám, nielen plynovej. S ňou je cena od 20 390 eur.

Duster Journey má automatickú klimatizáciu, elektrickú parkovaciu brzdu, navigáciu, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, bezdrôtové nabíjanie smartfónu, hmlové svetlá, 18-palcové hliníkové disky, elektricky sklápateľné zrkadlá a šesť reproduktorov.

Súvisiaci článok Dacia Duster s automatom už zaváňa luxusom. Oplatí sa? (test) Čítajte 

Za rovnakú cenu môže byť Duster aj v outdoorovo orientovanej výbave Extreme, no oproti stupňu Journey toho veľa nepridáva. Iné sú sedadlá, ktoré dostali špeciálny odolný poťah, v interiéri sú tri klipsy na upevnenie príslušenstva a strešné lyžiny majú integrovaný priečny nosič.

Opäť nechýbajú príplatkové balíky výbav, za 300 eur pridáva balík winter vyhrievané sedadlá a volant, ďalší balík Parkovanie za 500 eur obsahuje sledovanie mŕtvych uhlov, predné a bočné senzory či 360-stupňový kamerový systém. Nakoniec balík Technológie za 550 eur obsahuje pri výbave Extreme online navigáciu, indukčné nabíjanie smartfónu a elektronickú parkovaciu brzdu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prvé z nových Dusterov by sa mali na našich cestách objaviť už začiatkom leta.

Dacia

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  2. Drobné čiary na stene? Niekedy je to začiatok veľkého problému
  3. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  5. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  6. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  7. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  8. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  1. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  2. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  3. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  4. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  5. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  6. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  7. Prvý mobil je tu: tipy, ako ho využiť zodpovedne
  8. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 10 456
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 051
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 5 048
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 786
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 764
  6. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 419
  7. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 298
  8. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 3 528
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Kuvik: Najväčší Slovák v nás
  2. Martin Fronk: František Jozef I. vtedy a dnes
  3. Michal Fiabane: Fukuyama sa mýlil. Dejiny nekončia - začínajú byť opäť desivé.
  4. Dávid Polák: Izrael, Západný breh a medzinárodné párvo. Časť 1.
  5. Jozef Černek: Na vrchole, kde končia deti a začínajú otcovia
  6. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou
  7. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  8. Jaroslav Liptak: Fico a politika na štyri svetové strany…
  1. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 9 863
  2. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 8 568
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 388
  4. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 7 961
  5. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 501
  6. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 749
  7. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 3 889
  8. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília? 3 694
  1. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  2. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  3. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  4. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  5. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  6. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  7. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  8. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
SkryťZatvoriť reklamu