SME

Hyundai i30 s modernizáciou pridáva asistentov, ale znižuje výkon motorov

Do ponuky pribudlo sedem nových farieb.

Hyundai i30 N Line.Hyundai i30 N Line. (Zdroj: Hyundai)

S modernizovanými autami sa roztrhlo vrece. V minulosti by sa načasovanie dalo pripisovať automobilovej jari. Išlo o obdobie, keď sa konali autosalóny a ľudia vo väčšej miere zvažovali kúpu nového auta. Teraz je však hlavný dôvod iný.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tento rok prináša pre automobilky v Európe dve dôležité zmeny - obe súvisia so začiatkom platnosti nových bezpečnostných a emisných noriem. Hyundai i30, ktorý aktuálne dostal druhý nenápadný facelift, je dobrým príkladom týchto zmien.

Prvá zmena začína platiť v júli - medzi výrobcami áut je známa pod skratkou GSR, teda General Safety Regulation - sa týka zvýšených nárokov na bezpečnosť nových áut.

SkryťVypnúť reklamu

Upozornenie na prekročenú rýchlosť

Tak ako napríklad pri Škode Octavia či Dacii Sandero aj v Hyundai i30 pribudlo inteligentné prispôsobenie rýchlosti (ISLA). Nejde už len o rozpoznávanie dopravných značiek s vizuálnym, ale aj s akustickým upozornením pri prekročení rýchlosti.

Systém sa aktivuje automaticky po každom prvom štarte auta, jeho vypnutie musí vodič hľadať v menu alebo si naň nastaviť skratku prostredníctvom tlačidla s hviezdičkou na volante.

Hyundai zaviedol systém ISLA Hyundai minulý rok pri uvedení druhej generácie modelu Kona.

Lenže i30 je v tretej generácii na trhu od roku 2017, ale tiež musí držať krok s dobou. Štandardom sa preto stala aj digitálna prístrojová doska so 4,2-palcovým displejom, online aktualizácia mapových podkladov navigácie či tri porty typu USB-C.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Najžiadanejšie auto na Slovensku? S manuálom a atmosférickým motorom Čítajte 

Zvonku sú tentoraz zmeny minimálne, nová je mriežka v prednom nárazníku, Samozrejmosťou sú LED svetlá, nové sú plastové kryty okolo hmloviek či lišta v zadnom nárazníku.

Pribudlo tiež sedem nových farieb karosérie a menšie vizuálne zmeny sa udiali aj v interiéri na prístrojovej doske.

Hyundai i30 ostáva naďalej v troch karosárskych verziách ako hatchback, kombi a fastback.

Menej výkonu pre emisie

Pre milovníkov hot hatchov je smutnou správou koniec ostrého i30N.

Uberanie výkonu sa však týka aj klasických verzií, čo súvisí s emisnou normou Euro 6e, ktorá bude platiť od septembra.

Kórejská značka zatiaľ zmenu výkonu nekomunikuje, len ubezpečuje, že v ponuke ostáva aj 1,5-litrový atmosférický štvorvalec. Ten mal doposiaľ výkon 81 kW (110 koní), po novom má mať 71 kW (97 koní), no túto informáciu Hyundai zatiaľ nepotvrdil, motor ostáva pre verzie hatchback a kombi.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Hyundai i30 Fastback: Štýl s minimom kompromisov (test) Čítajte 

Ostatné motorizácie sú však zhodné so sesterskou Kiou Ceed, kde už k znižovaniu výkonu došlo v uplynulých mesiacoch.

Trojvalcové turbo 1,0 T-GDi malo 88 kW (120 koní), s modernizáciou klesá na 74 kW (100 koní). Tak isto pri 1,5-litrovom štvorvalcovom turbe už nebude výkon 118 kW (160 koní) ale len 103 kW (140 koní).

Maximálny krútiaci moment motorov ostáva nezmenený. Naftové motory CRDi v ponuke i30 aj Ceedu skončili už dávnejšie.

Výroba modernizovaného Hyundaiu i30 sa začína v českých Nošoviciach už v apríli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 582
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 947
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 441
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 403
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 127
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 110
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 919
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 593
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Prvý apríl ? Ibažeby nie
  2. Ján Škerko: Fico a Trump: Ako sa z náruče stalo clo
  3. Martin Pilnik: Naozaj obhajujete právo zločincov na najvyššiu politickú a morálnu funkciu v štáte? Naozaj?
  4. Jolana Čuláková: Zlyháva štát, médiá, politici aj odborníci. Tragické udalosti tak smerujú viac k zlu a nenávisti ako k dobru a spolupráci
  5. Ondřej Havelka: Rastafariánství v plné nahotě
  6. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené
  7. Lucia Mihalíková: Londýn: Nezabudnuteľná cesta
  8. Vladimír Bojničan: Kritické a analytické myslenie: Základy logickej diskusie a časté chyby v argumentácii
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 183
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 068
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 956
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 14 573
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 663
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 300
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 854
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 747
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu