S modernizovanými autami sa roztrhlo vrece. V minulosti by sa načasovanie dalo pripisovať automobilovej jari. Išlo o obdobie, keď sa konali autosalóny a ľudia vo väčšej miere zvažovali kúpu nového auta. Teraz je však hlavný dôvod iný.
Tento rok prináša pre automobilky v Európe dve dôležité zmeny - obe súvisia so začiatkom platnosti nových bezpečnostných a emisných noriem. Hyundai i30, ktorý aktuálne dostal druhý nenápadný facelift, je dobrým príkladom týchto zmien.
Prvá zmena začína platiť v júli - medzi výrobcami áut je známa pod skratkou GSR, teda General Safety Regulation - sa týka zvýšených nárokov na bezpečnosť nových áut.
Upozornenie na prekročenú rýchlosť
Tak ako napríklad pri Škode Octavia či Dacii Sandero aj v Hyundai i30 pribudlo inteligentné prispôsobenie rýchlosti (ISLA). Nejde už len o rozpoznávanie dopravných značiek s vizuálnym, ale aj s akustickým upozornením pri prekročení rýchlosti.
Systém sa aktivuje automaticky po každom prvom štarte auta, jeho vypnutie musí vodič hľadať v menu alebo si naň nastaviť skratku prostredníctvom tlačidla s hviezdičkou na volante.
Hyundai zaviedol systém ISLA Hyundai minulý rok pri uvedení druhej generácie modelu Kona.
Lenže i30 je v tretej generácii na trhu od roku 2017, ale tiež musí držať krok s dobou. Štandardom sa preto stala aj digitálna prístrojová doska so 4,2-palcovým displejom, online aktualizácia mapových podkladov navigácie či tri porty typu USB-C.

Zvonku sú tentoraz zmeny minimálne, nová je mriežka v prednom nárazníku, Samozrejmosťou sú LED svetlá, nové sú plastové kryty okolo hmloviek či lišta v zadnom nárazníku.
Pribudlo tiež sedem nových farieb karosérie a menšie vizuálne zmeny sa udiali aj v interiéri na prístrojovej doske.
Hyundai i30 ostáva naďalej v troch karosárskych verziách ako hatchback, kombi a fastback.
Menej výkonu pre emisie
Pre milovníkov hot hatchov je smutnou správou koniec ostrého i30N.
Uberanie výkonu sa však týka aj klasických verzií, čo súvisí s emisnou normou Euro 6e, ktorá bude platiť od septembra.
Kórejská značka zatiaľ zmenu výkonu nekomunikuje, len ubezpečuje, že v ponuke ostáva aj 1,5-litrový atmosférický štvorvalec. Ten mal doposiaľ výkon 81 kW (110 koní), po novom má mať 71 kW (97 koní), no túto informáciu Hyundai zatiaľ nepotvrdil, motor ostáva pre verzie hatchback a kombi.

Ostatné motorizácie sú však zhodné so sesterskou Kiou Ceed, kde už k znižovaniu výkonu došlo v uplynulých mesiacoch.
Trojvalcové turbo 1,0 T-GDi malo 88 kW (120 koní), s modernizáciou klesá na 74 kW (100 koní). Tak isto pri 1,5-litrovom štvorvalcovom turbe už nebude výkon 118 kW (160 koní) ale len 103 kW (140 koní).
Maximálny krútiaci moment motorov ostáva nezmenený. Naftové motory CRDi v ponuke i30 aj Ceedu skončili už dávnejšie.
Výroba modernizovaného Hyundaiu i30 sa začína v českých Nošoviciach už v apríli.