Ford Tourneo Custom 2,0 TDCi 170k A8 AWD Titanium - prehľad základných parametrov | |
---|---|
Cena od / verzia od (eur) | 49 990 / 59 988 |
Spotreba kombinovaná - výrobca / test (l) | 7,4 - 11,1 / 9,6 |
Batožinový priestor (l) | 787 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 3500; 5450; 2032; 1978 |
Ponuka osobných automobilov Fordu sa v ostatných rokoch výrazne zmenila. Značka stavila takmer všetko na crossovery a SUV, pre populárne klasiky ako Fiesta či Mondeo už nezostalo miesto, prežívajú len Focus s Mustangom.
Zmizli aj praktické MPV ako C-Max, S-Max či Galaxy. Aspoň čiastočnú náhradu za ne dnes ponúkajú osobné verzie úžitkových modelov. Tie síce konštrukčne vychádzajú z nákladných dodávok, oproti nim však ponúkajú pohodlie a bohatú výbavu, ktoré ich majú posunúť bližšie k osobným autám.
Od súrodencov s pracovným zameraním sa snažia odlíšiť aj názvom modelového radu Tourneo, zatiaľ čo nákladné verzie si zachovali známe označenie Transit. V oboch prípadoch sa predávajú tri rôzne veľké modely, Courier, Connect a Custom.
My sme sa bližšie zoznámili s najväčším z tria, ktorým je Tourneo Custom. Vzhľadom sa najviac približuje klasickým dodávkam, no komfortom aj výbavou dokáže prekvapiť.
Novú generáciu spoľahlivo spoznáte podľa prednej masky s rozmernou mriežkou, po ktorej stranách nájdeme modernejšie pôsobiace zamračené svetlomety. LED svetlá sú štandardom, ku koncu roka by sa mala ponuka rozšíriť aj o svetlá s Matrix LED technológiou.
To nie je prípad zadných svetiel, ktoré používali, v prípade testovacieho auta, klasické žiarovky. Efektnejšie LED svetlá sú vyhradené pre vyššie výbavy, v konfigurátore slovenského zastúpenia značky však zatiaľ nájdeme iba testovaný model Titanium či akciovú výbavu Family.
Priestor nebude chýbať nikomu
Nové Tourneo Custom vyrábajú v kratšej verzii s rázvorom náprav 3,1 metra alebo v predĺženej verzii s rázvorom 3,5 metra. K nám sa dostala dlhšia verzia a už z pohľadu na fotky je jasné, že s týmto takmer 5,5 metra dlhým "autobusom" len tak kdekoľvek nezaparkujete.