SME

Nový Peugeot 3008 štartuje s predajom, jazdiť môže na benzín aj na elektrinu

Elektrická verzia je výrazne drahšia.

Peugeot e-3008Peugeot e-3008 (Zdroj: Peugeot)

Prvý Peugeot na novej podvozkovej platforme Stellantisu prichádza aj na slovenský trh. Tretia generácia modelu 3008 dostala módnu karosériu SUV-kupé a tiež hybridný alebo plne elektrický pohon.

Koľko francúzska novinka stojí a čím chce prilákať zákazníkov?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri premiére minulý rok dostal prednosť elektrický pohon, no dočkajú sa aj tí, ktorí nemajú auto kde nabíjať. Stratégia jednotnej podvozkovej platformy pre rôzne pohony saukazuje pre výrobcov ako najvhodnejšia cesta. Stále totiž nie je jasné, koľko skutočne potrvá prechod zo spaľovacích motorov na elektrické.

SkryťVypnúť reklamu

Menší a štýlovejší

Peugeot 3008 sa má zhostiť úlohy atraktívnejšieho, pričom väčší model 5008 je zase opäť z tých praktickejších, pretože ponúka veľký kufor aj tretí rad sedadiel.

Rozdiel medzi technicky identickými autami je aj v rozmeroch, nový Peugeot 3008 má rázvor medzi nápravami v porovnaní s modelom 5008 kratší o 162 mm a celková dĺžka auta je 4542 mm. Kufor s objemom 520 litrov je v porovnaní s 5008 menší o 228 litrov.

Konkurenti Peugeotu 3008 budú zo sveta áut so spaľovacím motorom, ale budú nimi aj elektromobily. V prípade Renaultu sú to napríklad Austral aj Scenic, pri Volkswagene nielen Tiguan, ale tiež ID.4.

Nová „tritisícosmička“ ťahá za kratší koniec v ponuke spaľovacích motorov s pohonom iba predných kolies. Diesel v ponuke absentuje úplne.

SkryťVypnúť reklamu

S novým základným motorom

Základnou motorizáciou je 1,2-litrový trojvalec PureTech novej generácie. Prináša 48-voltový mild-hybridný pohon, pričom rozvod je už namiesto remeňa riešený reťazou. Výkon motora je 100 kW (136 koní) a krútiaci moment 230 Nm. Vždy je s automatickou 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Vďaka malému elektromotoru v prevodovke, ktorý má výkon 16 kW (21 koní), a tiež 0,89 kWh trakčnému akumulátoru dokáže tento mild-hybrid jazdiť krátke úseky len na elektrinu bez pomoci spaľovacieho motora. Výrobca hovorí o kombinovanej spotrebe 5,7 litra a nižších emisiách CO2 (129 g/km).

Jedinou možnosťou, ako mať Peugeot 3008 s benzínovým 1,6-litrovým štvorvalcom, je len v kombinácii s plug-in hybridnou technológiou. Spolu s 81 kW elektromotorom je systémový výkon 143 kW (195 koní) a krútiaci moment 360 Nm. Plug-in hybrid je so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Nový Peugeot e-5008 má dojazd 660 kilometrov, pohon 4x4 a aj 7-miestnu verziu Čítajte 

Trakčný akumulátor má kapacitu 21 kWh a má vystačiť na elektrický dojazd 85 kilometrov. Palubná nabíjačka má štandardne výkon len 3,7 kW, za príplatok je zosilnená na 7,4 kW.

Poslednou možnosťou je plne elektrická e-3008. Pre začiatok je v ponuke len slabšia verzia a s menšou batériou. Znamená to, že predné kolesá poháňa elektromotor s výkonom 157 kW (214 koní) a s krútiacim momentom 343 Nm.

Batéria s NMC chémiou má využiteľnú kapacitu 73 kWh a vydržať má na 524-kilometrový dojazd. Maximálny nabíjací výkon pri DC rýchlonabíjačkách je 160 kW, trojfázová palubná AC nabíjačka pre nabíjanie doma či v práci zvláda 22 kW výkon.

Ceny medzigeneračne opäť narástli

Cena nového Peugeotu 3008 sa začína na Slovensku od 32 490 eur za benzínový trojvalec s mild-hybridom a v základnej výbave Allure.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V dopredaji sa predošlá generácia 3008 ešte ponúka od 25 990 eur bez mild-hybridu alebo za 29 690 eur už s novým motorom.

Za nový plug-in hybrid záujemca zaplatí minimálne 42 790 eur a najlacnejší elektromobil e-3008 je od 46 790 eur.

Súvisiaci článok Peugeot 3008 nám ukázal, ako sa žije s trojvalcom v SUV (test) Čítajte 

Základná výbava obsahuje automatickú dvojzónovú klimatizáciu, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, vyhrievané sedadlá s ortopedickým AGR certifikátom, panoramatický i-Cockpit s dvoma 10-palcovými obrazovkami, bezdrôtové pripojenie smartfónu, LED svetlá, zadné parkovacie senzory s cúvacou kamerou, vyhrievané a sklopné spätné zrkadlá a 19-palcové hliníkové disky.

Vyššia výbava GT je od 36 490 eur a pridáva adaptívne pixelové LED svetlá s funkciou prepínania diaľkových, navigáciu, vyhrievaný volant, predné parkovacie senzory, adaptívny tempomat s poloautonómnou jazdou v kolóne, 21-palcovú obrazovku i-Cockpitu s možnosťou konfigurácie najpoužívanejších funkcií pomocou digitálnych tlačidiel i-Toggles na samostatnej 9,7-palcovej obrazovke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Popri novom Peugeote 3008 ostáva v predaji aj predošlá generácia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 550
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 947
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 441
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 402
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 119
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 109
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 732
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 593
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Škerko: Fico a Trump: Ako sa z náruče stalo clo
  2. Martin Pilnik: Naozaj obhajujete právo zločincov na najvyššiu politickú a morálnu funkciu v štáte? Naozaj?
  3. Jolana Čuláková: Zlyháva štát, médiá, politici aj odborníci. Tragické udalosti tak smerujú viac k zlu a nenávisti ako k dobru a spolupráci
  4. Ondřej Havelka: Rastafariánství v plné nahotě
  5. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené
  6. Lucia Mihalíková: Londýn: Nezabudnuteľná cesta
  7. Vladimír Bojničan: Kritické a analytické myslenie: Základy logickej diskusie a časté chyby v argumentácii
  8. Jozef Černek: Transakčná daň - plaťme ju s radosťou
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 176
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 068
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 955
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 14 369
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 650
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 297
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 888
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 746
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu