SME

Nový Peugeot 3008 štartuje s predajom, jazdiť môže na benzín aj na elektrinu

Elektrická verzia je výrazne drahšia.

Peugeot e-3008Peugeot e-3008 (Zdroj: Peugeot)

Prvý Peugeot na novej podvozkovej platforme Stellantisu prichádza aj na slovenský trh. Tretia generácia modelu 3008 dostala módnu karosériu SUV-kupé a tiež hybridný alebo plne elektrický pohon.

Koľko francúzska novinka stojí a čím chce prilákať zákazníkov?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri premiére minulý rok dostal prednosť elektrický pohon, no dočkajú sa aj tí, ktorí nemajú auto kde nabíjať. Stratégia jednotnej podvozkovej platformy pre rôzne pohony saukazuje pre výrobcov ako najvhodnejšia cesta. Stále totiž nie je jasné, koľko skutočne potrvá prechod zo spaľovacích motorov na elektrické.

SkryťVypnúť reklamu

Menší a štýlovejší

Peugeot 3008 sa má zhostiť úlohy atraktívnejšieho, pričom väčší model 5008 je zase opäť z tých praktickejších, pretože ponúka veľký kufor aj tretí rad sedadiel.

Rozdiel medzi technicky identickými autami je aj v rozmeroch, nový Peugeot 3008 má rázvor medzi nápravami v porovnaní s modelom 5008 kratší o 162 mm a celková dĺžka auta je 4542 mm. Kufor s objemom 520 litrov je v porovnaní s 5008 menší o 228 litrov.

Konkurenti Peugeotu 3008 budú zo sveta áut so spaľovacím motorom, ale budú nimi aj elektromobily. V prípade Renaultu sú to napríklad Austral aj Scenic, pri Volkswagene nielen Tiguan, ale tiež ID.4.

Nová „tritisícosmička“ ťahá za kratší koniec v ponuke spaľovacích motorov s pohonom iba predných kolies. Diesel v ponuke absentuje úplne.

SkryťVypnúť reklamu

S novým základným motorom

Základnou motorizáciou je 1,2-litrový trojvalec PureTech novej generácie. Prináša 48-voltový mild-hybridný pohon, pričom rozvod je už namiesto remeňa riešený reťazou. Výkon motora je 100 kW (136 koní) a krútiaci moment 230 Nm. Vždy je s automatickou 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Vďaka malému elektromotoru v prevodovke, ktorý má výkon 16 kW (21 koní), a tiež 0,89 kWh trakčnému akumulátoru dokáže tento mild-hybrid jazdiť krátke úseky len na elektrinu bez pomoci spaľovacieho motora. Výrobca hovorí o kombinovanej spotrebe 5,7 litra a nižších emisiách CO2 (129 g/km).

Jedinou možnosťou, ako mať Peugeot 3008 s benzínovým 1,6-litrovým štvorvalcom, je len v kombinácii s plug-in hybridnou technológiou. Spolu s 81 kW elektromotorom je systémový výkon 143 kW (195 koní) a krútiaci moment 360 Nm. Plug-in hybrid je so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Nový Peugeot e-5008 má dojazd 660 kilometrov, pohon 4x4 a aj 7-miestnu verziu Čítajte 

Trakčný akumulátor má kapacitu 21 kWh a má vystačiť na elektrický dojazd 85 kilometrov. Palubná nabíjačka má štandardne výkon len 3,7 kW, za príplatok je zosilnená na 7,4 kW.

Poslednou možnosťou je plne elektrická e-3008. Pre začiatok je v ponuke len slabšia verzia a s menšou batériou. Znamená to, že predné kolesá poháňa elektromotor s výkonom 157 kW (214 koní) a s krútiacim momentom 343 Nm.

Batéria s NMC chémiou má využiteľnú kapacitu 73 kWh a vydržať má na 524-kilometrový dojazd. Maximálny nabíjací výkon pri DC rýchlonabíjačkách je 160 kW, trojfázová palubná AC nabíjačka pre nabíjanie doma či v práci zvláda 22 kW výkon.

Ceny medzigeneračne opäť narástli

Cena nového Peugeotu 3008 sa začína na Slovensku od 32 490 eur za benzínový trojvalec s mild-hybridom a v základnej výbave Allure.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V dopredaji sa predošlá generácia 3008 ešte ponúka od 25 990 eur bez mild-hybridu alebo za 29 690 eur už s novým motorom.

Za nový plug-in hybrid záujemca zaplatí minimálne 42 790 eur a najlacnejší elektromobil e-3008 je od 46 790 eur.

Súvisiaci článok Peugeot 3008 nám ukázal, ako sa žije s trojvalcom v SUV (test) Čítajte 

Základná výbava obsahuje automatickú dvojzónovú klimatizáciu, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, vyhrievané sedadlá s ortopedickým AGR certifikátom, panoramatický i-Cockpit s dvoma 10-palcovými obrazovkami, bezdrôtové pripojenie smartfónu, LED svetlá, zadné parkovacie senzory s cúvacou kamerou, vyhrievané a sklopné spätné zrkadlá a 19-palcové hliníkové disky.

Vyššia výbava GT je od 36 490 eur a pridáva adaptívne pixelové LED svetlá s funkciou prepínania diaľkových, navigáciu, vyhrievaný volant, predné parkovacie senzory, adaptívny tempomat s poloautonómnou jazdou v kolóne, 21-palcovú obrazovku i-Cockpitu s možnosťou konfigurácie najpoužívanejších funkcií pomocou digitálnych tlačidiel i-Toggles na samostatnej 9,7-palcovej obrazovke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Popri novom Peugeote 3008 ostáva v predaji aj predošlá generácia.

Peugeot

Peugeot 309 bol prvým modelom značky, ktorý sa dal kúpiť v Tuzexe, biele GTI je však dovezené zo západu.

Bol prvým modelom značky, ktorý sa predával v Tuzexe.


Oliver Varchol 7
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 660
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 879
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 244
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 3 165
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 980
  6. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 961
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 685
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 069
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Vizionárska a reformná impotencia konzervatívcov a klerikálov
  2. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Prvá časť.
  3. Martin Greguš: Diera v hniezde, alebo ako Petržalka prišla o perie...
  4. Martin Fronk: Ako šľachtu nahradili oligarchovia
  5. Tomas Hlavaty: Lev XIV. vidi budúcnost
  6. Milan Srnka: S Matovičom sa vládnuť nedá, no bez neho to zrejme nepôjde
  7. Blažej Pánik: Ľavica či pravica?
  8. Martin Fronk: Tichá symfónia času – Spomienka na fontánu
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 509
  2. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 881
  3. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 653
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 8 631
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 046
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 001
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 352
  8. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 312
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu