SME

Nový Peugeot 3008 štartuje s predajom, jazdiť môže na benzín aj na elektrinu

Elektrická verzia je výrazne drahšia.

Peugeot e-3008Peugeot e-3008 (Zdroj: Peugeot)

Prvý Peugeot na novej podvozkovej platforme Stellantisu prichádza aj na slovenský trh. Tretia generácia modelu 3008 dostala módnu karosériu SUV-kupé a tiež hybridný alebo plne elektrický pohon.

Koľko francúzska novinka stojí a čím chce prilákať zákazníkov?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri premiére minulý rok dostal prednosť elektrický pohon, no dočkajú sa aj tí, ktorí nemajú auto kde nabíjať. Stratégia jednotnej podvozkovej platformy pre rôzne pohony saukazuje pre výrobcov ako najvhodnejšia cesta. Stále totiž nie je jasné, koľko skutočne potrvá prechod zo spaľovacích motorov na elektrické.

SkryťVypnúť reklamu

Menší a štýlovejší

Peugeot 3008 sa má zhostiť úlohy atraktívnejšieho, pričom väčší model 5008 je zase opäť z tých praktickejších, pretože ponúka veľký kufor aj tretí rad sedadiel.

Rozdiel medzi technicky identickými autami je aj v rozmeroch, nový Peugeot 3008 má rázvor medzi nápravami v porovnaní s modelom 5008 kratší o 162 mm a celková dĺžka auta je 4542 mm. Kufor s objemom 520 litrov je v porovnaní s 5008 menší o 228 litrov.

Konkurenti Peugeotu 3008 budú zo sveta áut so spaľovacím motorom, ale budú nimi aj elektromobily. V prípade Renaultu sú to napríklad Austral aj Scenic, pri Volkswagene nielen Tiguan, ale tiež ID.4.

Nová „tritisícosmička“ ťahá za kratší koniec v ponuke spaľovacích motorov s pohonom iba predných kolies. Diesel v ponuke absentuje úplne.

SkryťVypnúť reklamu

S novým základným motorom

Základnou motorizáciou je 1,2-litrový trojvalec PureTech novej generácie. Prináša 48-voltový mild-hybridný pohon, pričom rozvod je už namiesto remeňa riešený reťazou. Výkon motora je 100 kW (136 koní) a krútiaci moment 230 Nm. Vždy je s automatickou 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Vďaka malému elektromotoru v prevodovke, ktorý má výkon 16 kW (21 koní), a tiež 0,89 kWh trakčnému akumulátoru dokáže tento mild-hybrid jazdiť krátke úseky len na elektrinu bez pomoci spaľovacieho motora. Výrobca hovorí o kombinovanej spotrebe 5,7 litra a nižších emisiách CO2 (129 g/km).

Jedinou možnosťou, ako mať Peugeot 3008 s benzínovým 1,6-litrovým štvorvalcom, je len v kombinácii s plug-in hybridnou technológiou. Spolu s 81 kW elektromotorom je systémový výkon 143 kW (195 koní) a krútiaci moment 360 Nm. Plug-in hybrid je so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Nový Peugeot e-5008 má dojazd 660 kilometrov, pohon 4x4 a aj 7-miestnu verziu Čítajte 

Trakčný akumulátor má kapacitu 21 kWh a má vystačiť na elektrický dojazd 85 kilometrov. Palubná nabíjačka má štandardne výkon len 3,7 kW, za príplatok je zosilnená na 7,4 kW.

Poslednou možnosťou je plne elektrická e-3008. Pre začiatok je v ponuke len slabšia verzia a s menšou batériou. Znamená to, že predné kolesá poháňa elektromotor s výkonom 157 kW (214 koní) a s krútiacim momentom 343 Nm.

Batéria s NMC chémiou má využiteľnú kapacitu 73 kWh a vydržať má na 524-kilometrový dojazd. Maximálny nabíjací výkon pri DC rýchlonabíjačkách je 160 kW, trojfázová palubná AC nabíjačka pre nabíjanie doma či v práci zvláda 22 kW výkon.

Ceny medzigeneračne opäť narástli

Cena nového Peugeotu 3008 sa začína na Slovensku od 32 490 eur za benzínový trojvalec s mild-hybridom a v základnej výbave Allure.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V dopredaji sa predošlá generácia 3008 ešte ponúka od 25 990 eur bez mild-hybridu alebo za 29 690 eur už s novým motorom.

Za nový plug-in hybrid záujemca zaplatí minimálne 42 790 eur a najlacnejší elektromobil e-3008 je od 46 790 eur.

Súvisiaci článok Peugeot 3008 nám ukázal, ako sa žije s trojvalcom v SUV (test) Čítajte 

Základná výbava obsahuje automatickú dvojzónovú klimatizáciu, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, vyhrievané sedadlá s ortopedickým AGR certifikátom, panoramatický i-Cockpit s dvoma 10-palcovými obrazovkami, bezdrôtové pripojenie smartfónu, LED svetlá, zadné parkovacie senzory s cúvacou kamerou, vyhrievané a sklopné spätné zrkadlá a 19-palcové hliníkové disky.

Vyššia výbava GT je od 36 490 eur a pridáva adaptívne pixelové LED svetlá s funkciou prepínania diaľkových, navigáciu, vyhrievaný volant, predné parkovacie senzory, adaptívny tempomat s poloautonómnou jazdou v kolóne, 21-palcovú obrazovku i-Cockpitu s možnosťou konfigurácie najpoužívanejších funkcií pomocou digitálnych tlačidiel i-Toggles na samostatnej 9,7-palcovej obrazovke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Popri novom Peugeote 3008 ostáva v predaji aj predošlá generácia.

Peugeot

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  2. Pranie a sušenie, ktoré ladí s vaším domovom
  3. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  4. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  5. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  6. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  7. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  8. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  1. Pranie a sušenie, ktoré ladí s vaším domovom
  2. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  3. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  4. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  5. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  6. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  7. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  8. Ako zistíte, že máte v tele zápal
  1. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 9 461
  2. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 9 213
  3. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 4 135
  4. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 3 368
  5. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 3 300
  6. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 3 062
  7. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 2 882
  8. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt 2 552
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jolana Čuláková: Mužská Nobelova cena za mier, rozvedená katolíčka María a ja
  2. Juraj Sališ: Volám sa Samuel , píšem sa s jedným L
  3. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži!
  4. Ondřej Havelka: Kontroverzní konžský kimbanguismus – černý Ježíš a trojí vtělení Ducha svatého
  5. Viktor Pamula: 1989
  6. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Hubina
  8. Martin Bača: Šachové ťah(olam)y (9), V. Hort vs. W. Lombardy
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 29 899
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 10 183
  3. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..? 9 091
  4. Ján Valchár: Ukrajinská vojna sa presunula na Sibír 8 764
  5. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 7 928
  6. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 5 631
  7. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 5 473
  8. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 5 082
  1. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  2. Post Bellum SK: Samizdat – symbol vzdoru v čase neslobody
  3. Marcel Rebro: Keď vojna vezme manžela a otca, hory pomáhajú nájsť nádej
  4. Anna Brawne: Pán Pellegrini, že vám tá nenávisť voči LGBTI+ Ľuďom nevadila, keď ste podpisovali tú Ústavu..
  5. Věra Tepličková: Šťastný Deň starých rodičov
  6. Radko Mačuha: Ako som prestal byť rusofilom.
  7. Dušan Koniar: V piatok sa Fico opýtal, v nedeľu uplynú tri roky, čo odpoveď pozná
  8. Věra Tepličková: Náhoda je blbec alebo Z čista jasna, nikde nič, a tu zrazu... Hajnovič
SkryťZatvoriť reklamu