Prvý Peugeot na novej podvozkovej platforme Stellantisu prichádza aj na slovenský trh. Tretia generácia modelu 3008 dostala módnu karosériu SUV-kupé a tiež hybridný alebo plne elektrický pohon.
Koľko francúzska novinka stojí a čím chce prilákať zákazníkov?
Pri premiére minulý rok dostal prednosť elektrický pohon, no dočkajú sa aj tí, ktorí nemajú auto kde nabíjať. Stratégia jednotnej podvozkovej platformy pre rôzne pohony saukazuje pre výrobcov ako najvhodnejšia cesta. Stále totiž nie je jasné, koľko skutočne potrvá prechod zo spaľovacích motorov na elektrické.
Menší a štýlovejší
Peugeot 3008 sa má zhostiť úlohy atraktívnejšieho, pričom väčší model 5008 je zase opäť z tých praktickejších, pretože ponúka veľký kufor aj tretí rad sedadiel.
Rozmery Peugeot 3008:
- Rázvor: 2 739 mm
- Dĺžka: 4 542 mm
- Šírka: 1 895 mm
- Výška: 1 641 mm
- Objem kufra: 520 l
Rozdiel medzi technicky identickými autami je aj v rozmeroch, nový Peugeot 3008 má rázvor medzi nápravami v porovnaní s modelom 5008 kratší o 162 mm a celková dĺžka auta je 4542 mm. Kufor s objemom 520 litrov je v porovnaní s 5008 menší o 228 litrov.
Konkurenti Peugeotu 3008 budú zo sveta áut so spaľovacím motorom, ale budú nimi aj elektromobily. V prípade Renaultu sú to napríklad Austral aj Scenic, pri Volkswagene nielen Tiguan, ale tiež ID.4.
Nová „tritisícosmička“ ťahá za kratší koniec v ponuke spaľovacích motorov s pohonom iba predných kolies. Diesel v ponuke absentuje úplne.
S novým základným motorom
Základnou motorizáciou je 1,2-litrový trojvalec PureTech novej generácie. Prináša 48-voltový mild-hybridný pohon, pričom rozvod je už namiesto remeňa riešený reťazou. Výkon motora je 100 kW (136 koní) a krútiaci moment 230 Nm. Vždy je s automatickou 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
Vďaka malému elektromotoru v prevodovke, ktorý má výkon 16 kW (21 koní), a tiež 0,89 kWh trakčnému akumulátoru dokáže tento mild-hybrid jazdiť krátke úseky len na elektrinu bez pomoci spaľovacieho motora. Výrobca hovorí o kombinovanej spotrebe 5,7 litra a nižších emisiách CO2 (129 g/km).
Jedinou možnosťou, ako mať Peugeot 3008 s benzínovým 1,6-litrovým štvorvalcom, je len v kombinácii s plug-in hybridnou technológiou. Spolu s 81 kW elektromotorom je systémový výkon 143 kW (195 koní) a krútiaci moment 360 Nm. Plug-in hybrid je so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom.

Trakčný akumulátor má kapacitu 21 kWh a má vystačiť na elektrický dojazd 85 kilometrov. Palubná nabíjačka má štandardne výkon len 3,7 kW, za príplatok je zosilnená na 7,4 kW.
Poslednou možnosťou je plne elektrická e-3008. Pre začiatok je v ponuke len slabšia verzia a s menšou batériou. Znamená to, že predné kolesá poháňa elektromotor s výkonom 157 kW (214 koní) a s krútiacim momentom 343 Nm.
Batéria s NMC chémiou má využiteľnú kapacitu 73 kWh a vydržať má na 524-kilometrový dojazd. Maximálny nabíjací výkon pri DC rýchlonabíjačkách je 160 kW, trojfázová palubná AC nabíjačka pre nabíjanie doma či v práci zvláda 22 kW výkon.
Ceny medzigeneračne opäť narástli
Cena nového Peugeotu 3008 sa začína na Slovensku od 32 490 eur za benzínový trojvalec s mild-hybridom a v základnej výbave Allure.
V dopredaji sa predošlá generácia 3008 ešte ponúka od 25 990 eur bez mild-hybridu alebo za 29 690 eur už s novým motorom.
Za nový plug-in hybrid záujemca zaplatí minimálne 42 790 eur a najlacnejší elektromobil e-3008 je od 46 790 eur.

Základná výbava obsahuje automatickú dvojzónovú klimatizáciu, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, vyhrievané sedadlá s ortopedickým AGR certifikátom, panoramatický i-Cockpit s dvoma 10-palcovými obrazovkami, bezdrôtové pripojenie smartfónu, LED svetlá, zadné parkovacie senzory s cúvacou kamerou, vyhrievané a sklopné spätné zrkadlá a 19-palcové hliníkové disky.
Vyššia výbava GT je od 36 490 eur a pridáva adaptívne pixelové LED svetlá s funkciou prepínania diaľkových, navigáciu, vyhrievaný volant, predné parkovacie senzory, adaptívny tempomat s poloautonómnou jazdou v kolóne, 21-palcovú obrazovku i-Cockpitu s možnosťou konfigurácie najpoužívanejších funkcií pomocou digitálnych tlačidiel i-Toggles na samostatnej 9,7-palcovej obrazovke.
Popri novom Peugeote 3008 ostáva v predaji aj predošlá generácia.