SME

Cesty ovládli kríženci medzi hatchbackom a SUV. Aké kompaktné crossovery ponúka trh?

Lákajú vyšším posedom a štýlovejšou karosériou.

Mazda CX-30Mazda CX-30 (Zdroj: Mazda GB)

Radia ich do kategórie SUV, pritom sa snažia pôsobiť ako bežné hatchbacky, len so zvýšeným podvozkom. V C-segmente automobilov sa v uplynulých rokoch vytvorila skupina čoraz obľúbenejších crossoverov.

Pozreli sme sa, ako vyzerá ich aktuálna ponuka na trhu, ktoré sú najlacnejšie a čo od nich po technickej stránke očakávať.

Crossover je akýmsi kompromisom medzi hatchbackom a SUV. Pre nižšiu stavbu karosérie má lepšie jazdné vlastnosti, ale zároveň poskytuje vyšší posed za volantom. Zároveň nemusí byť taký vzpriamený, keďže crossover sa nesnaží mať vysokú kapotu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Presah tejto kategórie do SUV menšieho B- alebo väčšieho C-segmentu je však často diskutabilný, pretože jednotlivé kategórie nie sú jasne ohraničené.

Pri výbere sme sa preto riadili buď rozmermi, výškou kapoty, alebo technickým základom v kompaktnom C-segmente. Vďaka nemu môžu mať viaceré crossovery aj pohon všetkých kolies, plug-in hybridnú verziu alebo aj vyšší výkon. Nechýbajú ani plne elektrické verzie.

Citroën C4

Citroën si predajný potenciál crossoverov všimol už dávnejšie a prakticky mu prispôsobil celú ponuku. Jedným z najlepších v rámci značky a pritom cenovo zaujímavých modelov je tretia generácia Citroënu C4.

Aj keď s dĺžkou 4360 mm ide o zástupcu C-segmentu, technicky vychádza z menšieho B-segmentu, podobne ako Renault Arkana. Znamená to napríklad, že k dispozícii je len pohon predných kolies a vzadu nie je viacprvková náprava. Citroën však zabezpečil komfort posádky progresívnymi hydraulickými dorazmi tlmičov.

SkryťVypnúť reklamu

Pri benzínových motoroch sa spolieha na trojvalce, nedávno pribudla aj mild-hybridná verzia, no naďalej v ponuke ostáva štvorvalcový diesel.

Netreba zabudnúť ani na plne elektrickú alternatívu ë-C4 s výkonom 136 alebo 156 koní. Od roku 2023 je v ponuke aj verzia sedan pod názvom C4 X.

Rozmery: (v mm dĺžka, šírka, výška): 4360/1834/1525

Objem batožinového priestoru: 380 litrov

Motory: benzínové 1,2 PureTech (102 alebo 131 koní), 1,2 Hybrid mHEV (136 koní), naftový 1,5 HDi (131 koní) a elektrické ë-C4 (136 alebo 156 koní)

Pohon: predné kolesá

Cena od: 18 990 eur

Súvisiaci článok Nenápadný Citroen C4 sa vracia ako imidžové kupé-SUV (test) Čítajte 

Volkswagen T-Roc

Už niekoľko rokov najpredávanejší crossover v Európe je dobrým príkladom toho, ako zákazníci Volkswagenu presadajú z Golfu do vyššieho T-Rocu. S dĺžkou len 4244 mm sa zvykne radiť aj medzi malé SUV, no kvôli technickému základu v predošlej generácii Golfu a širokej ponuke pohonov ho radíme o triedu vyššie.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CARP5 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Kia

Súvisiace témy: Renault, Kompaktné autá, Mazda
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 371
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 8 513
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 893
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 153
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 3 615
  6. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 837
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 523
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 356
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Ako sa kedysi mrazničky stavali z kameňov, alebo...
  2. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  3. Štefan Šturdzík: Kréta je krásny kvet stredomoria.
  4. Martin Pollák: Hra o záchranu
  5. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  6. Tomas Hlavaty: Aj ty Brutus?
  7. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Chrám sv. Vladimíra v Sevastopole
  8. Ondřej Havelka: Magické amulety a tradiční léčitelství v černém islámu
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 34 500
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 114
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 525
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 818
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 911
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 949
  7. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 732
  8. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 5 441
  1. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  4. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  5. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  6. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  7. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
SkryťZatvoriť reklamu