SME

Opel Frontera je späť. V Trnave ho vyrobia ako dostupné SUV s veľkým kufrom

V ponuke nahradí model Crossland.

Opel FronteraOpel Frontera (Zdroj: Opel )

Opel oprášil názov, ktorý v 90. rokoch používal pri off-roade vyrábanom v spolupráci s Isuzu. Teraz sa Frontera domestifikovala a bude schádzať z linky Stellantisu v Trnave.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Opel uvádza, že nová Frontera má byť ideálnym autom do mestskej aj prímestskej premávky.

Rozmerovo sa zaradí medzi modely Mokka a Grandland, ide tak o nástupcu Crosslandu, ktorý bol populárny vďaka relatívne nízkej cene. Vznikal v spolupráci s Peugeotom a Citroënom už v čase, keď Opel nebol vo francúzskych rukách.

Dostane aj súrodencov

V skupine neostane sám, pribudnú mu príbuzní s rovnakými technickými riešeniami, len s odlišným dizajnom. Pôjde o druhú generáciu Citroënu C3 Aircross a tiež o nový model od Fiatu, ktorý sa má volať Multipla. Príde však neskôr.

SkryťVypnúť reklamu

Všetky tieto autá spája fakt, že využívajú novú podvozkovú platformu nazvanú Smart Car Platform. Stellantis ju vyvíjal spolu s indickou Tatou s cieľom znížiť výrobné náklady.

Súvisiaci článok Najlacnejší elektromobil bude zo Slovenska, Citroën zverejnil detaily Čítajte 

Je totiž primárne pre autá B segmentu, ktoré budú aj s elektrickým pohonom. Prvýkrát sa koncepcia predstavila minulý rok pri premiére nového Citroënu C3. Kým podobne veľký elektrický Peugeot e-208 stojí 33-tisíc eur, Citroën e-C3 štartuje vo Francúzsku s cenou ľahko nad 23-tisíc eur.

Elektromobil alebo mild-hybrid

Dôvod, prečo spomíname Citroën C3 je jednoduchý, Opel Frontera dostane rovnaký pohon. Môže sa tak stať, že bude paradoxne lacnejšia ako menšia Mokka na drahšej CMP platforme.

Výrobca zatiaľ nezverejnil technické detaily, no môžeme očakávať, že v prípade elektrickej verzie bude elektromotor poháňať predné kolesá s výkonom 83 kW (113 koní) a že LFP batéria bude mať kapacitu 44 kWh, čo má vystačiť na dojazd okolo 300 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Opel zatiaľ potvrdil, že ešte dostupnejšia bude Frontera so 48-voltovým mild-hybridom, ktorý Stellantis predstavil vlani. Ide o 1,2-litrový benzínový trojvalec s turbom, ktorý má presne 100 kW (136 koní) a kombinuje sa s dvojspojkovým 6-stupňovým automatom.

Pohon všetkých kolies, ktorý kedysi Frontera ponúkala, je minulosťou.

Lákadlom je veľký kufor

Hlavným lákadlom má byť dobrý pomer ceny a priestoru. Auto ponúkne 460-litrový kufor, ktorý po sklopení sedadiel narastie až na 1600 litrov.

Interiér pokračuje v hranatom dizajne a sú v ňom dve obrazovky kokpitu Pure Panel, no zároveň výrobca hovorí o detoxe od dotykového ovládania. Nájdeme tu teda klasický panel klimatizácie s tlačidlami.

Nový je tiež volant aj ovládanie tlačidiel na ňom, iný dizajn dostali aj páčky pod ním. Na stredovom tuneli zaujme držiak na nápoje, ktorý má po stranách elastickú gumu, takže sa tam dajú prichytiť aj väčšie predmety.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok V trnavskom Stellantise končia s výrobou dôležitého modelu. Čo ho nahradí? Čítajte 

Okrem rámov obrazoviek už tiež badať odklon od použitia lesklých plastov s takzvaným klavírovým lakom, ktorý je náchylný na odtlačky prstov aj poškriabanie. Namiesto neho dostala Frontera strieborný matný plast, ale aj recyklované čalúnenie.

Cena zatiaľ nie je známa, menší predchodca Crossland sa na konci svojej kariéry ponúka od 15 990 eur.

Predsériová výroba v trnavskej fabrike už beží, v najbližších týždňoch spoznáme aj brata Frontery – Citroën C3 Aircross.

Opel

Súvisiace témy: Život v meste
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  3. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  4. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  5. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  6. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  7. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  3. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  4. Invázne rastliny ako superpotraviny
  5. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  6. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  7. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  8. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 7 851
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 4 902
  3. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 4 173
  4. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 950
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 2 361
  6. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 1 690
  7. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 1 631
  8. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 1 509
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Drahovský: Poslanec národnej rady Ľubomír Vážny navrhuje definovať rýchlosť chôdze na 6 km/h.
  2. Radoslav Záhumenský: Nenáročná túra v Nízkych Tatrách! Štefánička vás dostane výhľadmi, históriou aj horským pokojom
  3. Eva Gallova: Neviem, či sa mi to iba zdalo, ale Putin sa do kamery spiklenecky smial
  4. Adam Ustupsky : Cirkevné podujatia a ich podobnosti s Est
  5. Jozef Huljak: Čile na rázcestí: Voľby nerozhodnú len o prezidentovi, ale aj o vplyve Číny
  6. Mário Brosch: Musím priznať svoje meno?!! To neprežijem!!
  7. Alexander Hričko: ZNÍŽENIE POČTU KRAJOV ÁNO ČI NIE ?
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Bytčica
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 64 952
  2. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 13 050
  3. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 9 677
  4. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 8 641
  5. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 8 309
  6. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 7 684
  7. Ján Valchár: Nie až taký stres okolo Pokrovsku 5 375
  8. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 4 722
  1. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
  2. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná.
  3. Marcel Rebro: Rusofili nás posielajú na ukrajinský front. Ideme. Už zajtra. A radi
  4. Marcel Rebro: Summit na Aljaške: Trumpova show, Putinova propaganda, Ukrajina bokom
  5. Roman Kebísek: Slovák Pilárik vybudoval r. 1679 v Nemecku kostol pre exulantov. Stojí dosiaľ
  6. Věra Tepličková: Gruzínci sú už z obliga, za všetko teraz môžu Plaváková a Šimečka
  7. Igor Pogány: Týždenný prehľad noviniek zo sveta AI
  8. Igor Pogány: Tento prompt pre AI 10-násobne zlepší vaše schopnosti učenia
SkryťZatvoriť reklamu