SME

Opel Frontera je späť. V Trnave ho vyrobia ako dostupné SUV s veľkým kufrom

V ponuke nahradí model Crossland.

Opel FronteraOpel Frontera (Zdroj: Opel )

Opel oprášil názov, ktorý v 90. rokoch používal pri off-roade vyrábanom v spolupráci s Isuzu. Teraz sa Frontera domestifikovala a bude schádzať z linky Stellantisu v Trnave.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Opel uvádza, že nová Frontera má byť ideálnym autom do mestskej aj prímestskej premávky.

Rozmerovo sa zaradí medzi modely Mokka a Grandland, ide tak o nástupcu Crosslandu, ktorý bol populárny vďaka relatívne nízkej cene. Vznikal v spolupráci s Peugeotom a Citroënom už v čase, keď Opel nebol vo francúzskych rukách.

Dostane aj súrodencov

V skupine neostane sám, pribudnú mu príbuzní s rovnakými technickými riešeniami, len s odlišným dizajnom. Pôjde o druhú generáciu Citroënu C3 Aircross a tiež o nový model od Fiatu, ktorý sa má volať Multipla. Príde však neskôr.

SkryťVypnúť reklamu

Všetky tieto autá spája fakt, že využívajú novú podvozkovú platformu nazvanú Smart Car Platform. Stellantis ju vyvíjal spolu s indickou Tatou s cieľom znížiť výrobné náklady.

Súvisiaci článok Najlacnejší elektromobil bude zo Slovenska, Citroën zverejnil detaily Čítajte 

Je totiž primárne pre autá B segmentu, ktoré budú aj s elektrickým pohonom. Prvýkrát sa koncepcia predstavila minulý rok pri premiére nového Citroënu C3. Kým podobne veľký elektrický Peugeot e-208 stojí 33-tisíc eur, Citroën e-C3 štartuje vo Francúzsku s cenou ľahko nad 23-tisíc eur.

Elektromobil alebo mild-hybrid

Dôvod, prečo spomíname Citroën C3 je jednoduchý, Opel Frontera dostane rovnaký pohon. Môže sa tak stať, že bude paradoxne lacnejšia ako menšia Mokka na drahšej CMP platforme.

Výrobca zatiaľ nezverejnil technické detaily, no môžeme očakávať, že v prípade elektrickej verzie bude elektromotor poháňať predné kolesá s výkonom 83 kW (113 koní) a že LFP batéria bude mať kapacitu 44 kWh, čo má vystačiť na dojazd okolo 300 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Opel zatiaľ potvrdil, že ešte dostupnejšia bude Frontera so 48-voltovým mild-hybridom, ktorý Stellantis predstavil vlani. Ide o 1,2-litrový benzínový trojvalec s turbom, ktorý má presne 100 kW (136 koní) a kombinuje sa s dvojspojkovým 6-stupňovým automatom.

Pohon všetkých kolies, ktorý kedysi Frontera ponúkala, je minulosťou.

Lákadlom je veľký kufor

Hlavným lákadlom má byť dobrý pomer ceny a priestoru. Auto ponúkne 460-litrový kufor, ktorý po sklopení sedadiel narastie až na 1600 litrov.

Interiér pokračuje v hranatom dizajne a sú v ňom dve obrazovky kokpitu Pure Panel, no zároveň výrobca hovorí o detoxe od dotykového ovládania. Nájdeme tu teda klasický panel klimatizácie s tlačidlami.

Nový je tiež volant aj ovládanie tlačidiel na ňom, iný dizajn dostali aj páčky pod ním. Na stredovom tuneli zaujme držiak na nápoje, ktorý má po stranách elastickú gumu, takže sa tam dajú prichytiť aj väčšie predmety.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok V trnavskom Stellantise končia s výrobou dôležitého modelu. Čo ho nahradí? Čítajte 

Okrem rámov obrazoviek už tiež badať odklon od použitia lesklých plastov s takzvaným klavírovým lakom, ktorý je náchylný na odtlačky prstov aj poškriabanie. Namiesto neho dostala Frontera strieborný matný plast, ale aj recyklované čalúnenie.

Cena zatiaľ nie je známa, menší predchodca Crossland sa na konci svojej kariéry ponúka od 15 990 eur.

Predsériová výroba v trnavskej fabrike už beží, v najbližších týždňoch spoznáme aj brata Frontery – Citroën C3 Aircross.

Samospráva

Súvisiace témy: Opel, Život v meste
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 244
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 247
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 578
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 515
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 202
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 709
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 326
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 032
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Otto von Habsburg a Slovensko: Tieň koruny, svetlo Európy
  2. Jakub Cipko: Môžeš sa tváriť ako sociálny demokrat, ale komunistu zo seba nedostaneš..
  3. Miroslav Galovič: Ešteže máme toho Rybára (a ďalších) z KHL, čo by sme si bez nich počali...
  4. Rado Surovka: Zastavme ich bratia
  5. Štefan Šturdzík: Ďakujeme KUCO !!!
  6. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  7. Peter Franek: Pán Šaško a HLAS - ďakujeme.
  8. Ivan Čáni: Starosta Petržalky Ján Hrčka odstupuje.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 22 327
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 629
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 981
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 695
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 551
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 202
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 345
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 492
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu