BRATISLAVA 8. augusta (SITA) - Na Slovensku sa podľa policajnej štatistiky vykázanej v súlade s európskymi štandardmi za sedem mesiacov tohto roka zaregistrovalo celkovo 40 517 nových osobných a malých úžitkových vozidiel. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to predstavuje nárast o 8,31 %. Ako ďalej informovala Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP), za samotný mesiac júl sa v SR zaregistrovalo 6 481 nových osobných a malých úžitkových áut, čo je v porovnaní s júlom minulého roka 27,15-percentný nárast.
Za sedem mesiacov mala na slovenskom automobilovom trhu najväčší podiel značka Škoda, ktorá si registráciou 11 518 vozidiel do 3,5 tony nadobudnutých z oficiálneho dovozu, teda od hromadných dovozcov, udržuje vedúcu pozíciu s trhovým podielom 28,43 %. Druhú priečku najpredávanejších áut v SR obsadili vozidlá značky Peugeot so 7,36-percentným podielom na trhu. Treťou najžiadanejšou značkou bol Renault s trhovým podielom 6,81 %. "Ďalej nasledovali automobily Citroën s 6,51-percentným podielom a Volkswagen s podielom 6,22 %. Opel dosiahol podiel 4,96 %, Suzuki 4,4 %, Ford 4,06 % a Fiat 3,82 %. Desiatku najžiadanejších značiek uzatvára Seat s 3,13-percentným podielom na trhu," dodala Nováková.
Od januára po koniec júla tohto roka sa v SR zaregistrovalo 415 nákladných automobilov hmotnosti od 3,5 tony do 12 ton, čo je v medziročnom porovnaní o 18,31 % menej. Celkovo najvyšší odbyt z nich dosiahla značka Iveco s trhovým podielom 43,13 %. Za ňou nasledoval Renault s 20 % a Mercedes-Benz s 21,2-percentným podielom.
Vývoj v registráciách kategórie nákladných automobilov hmotnosti nad 12 ton zaznamenal ku koncu júla tohto roku o takmer 22,31 % vyšší nárast ako v rovnakom období minulého roku. V absolútnych číslach sa tak zaregistrovalo 1 321 týchto nákladných áut. "Najpredávanejšími značkami sú Mercedes-Benz s 21,73-percentným podielom na trhu, Volvo s 18,62 % a Scania s 17,34-percentným podielom," komentovala Nováková.
Za sedem mesiacov sa na Slovensku zaregistrovalo 122 nových autobusov, čo znamená medziročne 22,29-percentný pokles na trhu. V odbyte vedie značka Karosa s podielom na trhu 22,13 %, druhá je Mercedes-Benz s 15,57 % a tretí SOR dosiahol 14,75-percentný podiel na trhu.