SME

Ďalšia novinka z Trnavy: Citroën C3 Aircross ponúka aj tretí rad sedadiel

V ponuke bude benzínová aj elektrická verzia.

Citroën C3 AircrossCitroën C3 Aircross (Zdroj: Citroën)

Komu je mestský Citroën C3 malý, ale hľadá dostupné rodinné auto, pre toho má francúzska značka novú odpoveď: C3 Aircross druhej generácie.

Kategória malých SUV B segmentu je v uplynulých štyroch rokoch v Európe mimoriadne žiadaná a nemá problém dosiahnuť úroveň dvoch miliónov predaných áut ročne. Citroën to pochopil a obľubu pseudorobustných áut ďalej rozvíja.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keďže predošlý C3 Aircross bol náhradou za malé trnavské MPV C3 Picasso, dá sa teraz hovoriť o návrate výroby na Slovensko. Nová generácia bude vznikať popri Citroëne C3 a dvojčaťu Aircrossu, ktorým je nový Opel Frontera.

SkryťVypnúť reklamu

Na benzín aj na elektrinu

Je preto logické, že aj nový C3 Aircross využíva podvozkový základ Smart Car Platform, ktorý okrem benzínového motoru umožňuje aj cenovo dostupnú zástavbu plne elektrického pohonu s označením ë-C3 Aircross.

Jeho parametre sú známe z menšieho Citroënu C3. Elektromotor poháňa predné kolesá a má výkon 83 kW (113 koní). Použitá je nová LFP batéria s kapacitou 44 kWh, ktorá má vystačiť na dojazd okolo 300 kilometrov.

Je pochopiteľné, že dostupnejšia bude benzínová verzia.

Súvisiaci článok Najlacnejší elektromobil bude zo Slovenska, Citroën zverejnil detaily Čítajte 

Čiastočne elektrifikovaná verzia je s novým mild-hybridným motorom. Ide o 1,2-litrový trojvalec s reťazovým rozvodom a 48-voltovou technológiou. Vďaka elektromotoru v 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovke a batérii podobnej full-hybridom, vie auto prejsť určité úseky pri nízkej záťaži aj čisto na elektrinu.

SkryťVypnúť reklamu

Prvé informácie hovoria aj o obyčajnej termickej verzii, čím sa myslí 1,2-litrový trojvalec s výkonom 74 kW (101 koní) a s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou.

Citroën oznámil, že informácie o novinke bude dávkovať postupne, a tak si na ďalšie podrobnosti treba počkať do začiatku leta.

Väčší kufor aj viac sedadiel

V zatiaľ nezverejnenej podobe interiéru môžeme očakávať odlišnú prístrojovú dosku ako pri Frontere. Jedným z mála konkrétnych údajov je zatiaľ dĺžka auta 4390 mm.

Znamená to medzigeneračný nárast o 230 mm, čo má byť dostatočné zväčšenie na to, aby si do kufra mohli sadnúť dve osoby v treťom rade. Pôjde tak zrejme o najmenšie sedemmiestne auto na našom trhu.

Súvisiaci článok Opel Frontera je späť. V Trnave ho vyrobia ako dostupné SUV s veľkým kufrom Čítajte 

Pripomíname, že menší Citroën C3 sa začal predávať vo Francúzsku s benzínovou verziou od 14 990 eur, v elektrickej verzii od 23 300 eur, čo z neho momentálne robí najlacnejší elektromobil B-segmentu.

SkryťVypnúť reklamu

Zákazníci si však naň ešte chvíľu počkajú. Trnavský závod dokončuje objednávky na predošlú generáciu C3, ktorá sa u nás na sklonku kariéry ponúka od 13 490 eur.

Rodinné autá

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 241
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 249
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 574
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 511
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 201
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 709
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 326
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 031
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Otto von Habsburg a Slovensko: Tieň koruny, svetlo Európy
  2. Jakub Cipko: Môžeš sa tváriť ako sociálny demokrat, ale komunistu zo seba nedostaneš..
  3. Miroslav Galovič: Ešteže máme toho Rybára (a ďalších) z KHL, čo by sme si bez nich počali...
  4. Rado Surovka: Zastavme ich bratia
  5. Štefan Šturdzík: Ďakujeme KUCO !!!
  6. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  7. Peter Franek: Pán Šaško a HLAS - ďakujeme.
  8. Ivan Čáni: Starosta Petržalky Ján Hrčka odstupuje.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 22 327
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 629
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 981
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 695
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 551
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 202
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 345
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 492
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu