SME

Názov Alfa Romeo Milano vydržal len päť dní, šéf značky sa hnevá na politikov

Jedno percento trhu je jedna veľká továreň.

Alfa Romeo MilanoAlfa Romeo Milano (Zdroj: Alfa Romeo)

Nové Alfa Romeo Milano existovalo len päť dní. Názov modelu vydržal najkratšie v histórii tradičnej značky. Bizarný prípad vysvetlila talianska vláda aj šéf Alfy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Príchod najmenšieho modelu talianskej automobilky avizovali médiá už pred dvoma rokmi, no dlho nebolo jasné, ako sa bude volať.

Prvé informácie hovorili, že to bude Brennero, podľa Brennerského horského priesmyku na taliansko-rakúskej hranici. Išlo by o rovnakú logiku pomenovania, akú Alfa použila aj na SUV Stelvio, čo je pre zmenu názov horského priesmyku na švajčiarsko-talianskych hraniciach.

SkryťVypnúť reklamu

Niekoľko mesiacov pred premiérou však padlo rozhodnutie, že nová Alfa bude niesť názov po meste, odkiaľ automobilka pochádza. Model preto nazvali Milano.

Nespokojnosť s názvom

Lenže krátko po premiére prišla kritika nielen od niektorých diskutérov na verejných fórach, ale aj od talianskeho ministra priemyslu Adolfa Ursu.

Argumentoval tým, že geografický názov miesta sa môže v Taliansku na označenie používať iba v prípade, že sa tam produkt aj vyrába, v opačnom prípade ide o zavádzanie spotrebiteľa. Preto sa napríklad môže volať parmezán iba syr, ktorý sa vyrába v talianskej Parme a regióne Regio Emilia (Parmigiano Reggiano).

Nová Alfa Romeo sa však vyrába v poľskom meste Tychy.

Súvisiaci článok Alfa Romeo má prvý elektromobil. Na výber však bude aj spaľovací motor Čítajte 

Už päť dní po premiére Milana vydala automobilka tlačovú správu, v ktorej oznámila, že nový model premenuje na Junior. V 60. rokoch nieslo tento názov aj malé kupé tejto značky.

SkryťVypnúť reklamu

Zaujímavé je, že predošlé vedenie značky sa podobnému problému vždy na poslednú chvíľu vyhlo. Napríklad, malý model MiTo vyrábaný v rokoch 2008 až 2018 odkazoval názvom na skutočnosť, že auto navrhli v Miláne a vyrábalo sa v Turíne.

Milano mal byť pôvodne názov o triedu väčšieho modelu z rokov 2010 až 2020, napokon dostal meno Giulietta.

Aj pri Ferrari existuje model Roma, ktorý sa nevyrába v Ríme, ale v 400 kilometrov vzdialenom Maranelle. Iné značky, napríklad španielske Seat a Cupra, vôbec nemusia riešiť, či názvy ich modelov korešpondujú so skutočným miestom výroby.

Treba riešiť iné problémy ako názov auta

Francúzsky šéf talianskej automobilky Jean-Philippe Imparato sa pre britský Autocar vyjadril, že ich nový model sa rozhodli premenovať napriek tomu, že podľa ich právnikov názvom Milano neporušili nijaký zákon, ale nestoja o politický spor.

SkryťVypnúť reklamu

"Keď mi oznámili, že je to zakazuje zákon, hoci nezakazuje, povedal som si: Upokoj sa, nie si tu preto, aby si to hral na politiku, ale aby si prišiel s Alfou Romeo, ktorá bude udržateľná do budúcnosti,“ citoval Autocaru Imparatora s tým, že ani vo sne by mu nenapadlo, aké reakcie môže vyvolať pomenovanie jedného auta.

Značka pritom názov oznámila už vlani v decembri, keď bolo aj známe, kde sa bude vyrábať.

Na margo nespokojnosti Talianov, že sa bude Junior vyrábať v Poľsku, poznamenal, že štyri z piatich chystaných noviniek Alfy budú z Talianska. Model s väčším objemom výroby však museli umiestniť tam, kde zoženú zamestnancov, čo sa im na domácej pôde nepodarilo.

Súvisiaci článok Čínske elektromobily budú z Poľska. Stellantis našiel svojské riešenie Čítajte 

Hrozbou sú ceny čínskych elektromobilov

Šéf Alfy tiež politikom odporúča, aby sa pri európskom automobilovom priemysle zaoberali oveľa dôležitejšími problémami. Ukazuje najmä na dovoz čínskych elektromobilov s podozrivo veľkými zľavami, ktorým európska výroba batériových áut nedokáže konkurovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Okrem značky MG, ktorá napríklad v Španielsku ponúka kompaktný elektromobil MG 4 za 17 500 eur, spomína aj nemeckú konkurenciu, ktorá si "v Číne necháva vyrábať elektromobily so 40-percentnou zľavou, len aby si v Európe zachránila zadky".

Podľa Imparatovho odhadu pracuje v európskom automobilovom priemysle dvanásť miliónov ľudí a jedno percento podielu na trhu predstavuje pre automobilku 150-tisíc vyrobených áut v jednej továrni.

„Vždy, keď konkurencia získa jedno percento podielu na trhu, nad jednou továrňou áut sa objaví otáznik. Desaťpercentný podiel na trhu, to je desať tovární,“ varuje šéf Alfy.

Malé autá

Súvisiace témy: Taliansko
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 245
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 246
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 582
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 518
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 202
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 709
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 326
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 033
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Otto von Habsburg a Slovensko: Tieň koruny, svetlo Európy
  2. Jakub Cipko: Môžeš sa tváriť ako sociálny demokrat, ale komunistu zo seba nedostaneš..
  3. Miroslav Galovič: Ešteže máme toho Rybára (a ďalších) z KHL, čo by sme si bez nich počali...
  4. Rado Surovka: Zastavme ich bratia
  5. Štefan Šturdzík: Ďakujeme KUCO !!!
  6. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  7. Peter Franek: Pán Šaško a HLAS - ďakujeme.
  8. Ivan Čáni: Starosta Petržalky Ján Hrčka odstupuje.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 22 345
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 629
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 981
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 695
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 560
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 202
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 345
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 488
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu