SME

Názov Alfa Romeo Milano vydržal len päť dní, šéf značky sa hnevá na politikov

Jedno percento trhu je jedna veľká továreň.

Alfa Romeo MilanoAlfa Romeo Milano (Zdroj: Alfa Romeo)

Nové Alfa Romeo Milano existovalo len päť dní. Názov modelu vydržal najkratšie v histórii tradičnej značky. Bizarný prípad vysvetlila talianska vláda aj šéf Alfy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Príchod najmenšieho modelu talianskej automobilky avizovali médiá už pred dvoma rokmi, no dlho nebolo jasné, ako sa bude volať.

Prvé informácie hovorili, že to bude Brennero, podľa Brennerského horského priesmyku na taliansko-rakúskej hranici. Išlo by o rovnakú logiku pomenovania, akú Alfa použila aj na SUV Stelvio, čo je pre zmenu názov horského priesmyku na švajčiarsko-talianskych hraniciach.

SkryťVypnúť reklamu

Niekoľko mesiacov pred premiérou však padlo rozhodnutie, že nová Alfa bude niesť názov po meste, odkiaľ automobilka pochádza. Model preto nazvali Milano.

Nespokojnosť s názvom

Lenže krátko po premiére prišla kritika nielen od niektorých diskutérov na verejných fórach, ale aj od talianskeho ministra priemyslu Adolfa Ursu.

Argumentoval tým, že geografický názov miesta sa môže v Taliansku na označenie používať iba v prípade, že sa tam produkt aj vyrába, v opačnom prípade ide o zavádzanie spotrebiteľa. Preto sa napríklad môže volať parmezán iba syr, ktorý sa vyrába v talianskej Parme a regióne Regio Emilia (Parmigiano Reggiano).

Nová Alfa Romeo sa však vyrába v poľskom meste Tychy.

Súvisiaci článok Alfa Romeo má prvý elektromobil. Na výber však bude aj spaľovací motor Čítajte 

Už päť dní po premiére Milana vydala automobilka tlačovú správu, v ktorej oznámila, že nový model premenuje na Junior. V 60. rokoch nieslo tento názov aj malé kupé tejto značky.

SkryťVypnúť reklamu

Zaujímavé je, že predošlé vedenie značky sa podobnému problému vždy na poslednú chvíľu vyhlo. Napríklad, malý model MiTo vyrábaný v rokoch 2008 až 2018 odkazoval názvom na skutočnosť, že auto navrhli v Miláne a vyrábalo sa v Turíne.

Milano mal byť pôvodne názov o triedu väčšieho modelu z rokov 2010 až 2020, napokon dostal meno Giulietta.

Aj pri Ferrari existuje model Roma, ktorý sa nevyrába v Ríme, ale v 400 kilometrov vzdialenom Maranelle. Iné značky, napríklad španielske Seat a Cupra, vôbec nemusia riešiť, či názvy ich modelov korešpondujú so skutočným miestom výroby.

Treba riešiť iné problémy ako názov auta

Francúzsky šéf talianskej automobilky Jean-Philippe Imparato sa pre britský Autocar vyjadril, že ich nový model sa rozhodli premenovať napriek tomu, že podľa ich právnikov názvom Milano neporušili nijaký zákon, ale nestoja o politický spor.

SkryťVypnúť reklamu

"Keď mi oznámili, že je to zakazuje zákon, hoci nezakazuje, povedal som si: Upokoj sa, nie si tu preto, aby si to hral na politiku, ale aby si prišiel s Alfou Romeo, ktorá bude udržateľná do budúcnosti,“ citoval Autocaru Imparatora s tým, že ani vo sne by mu nenapadlo, aké reakcie môže vyvolať pomenovanie jedného auta.

Značka pritom názov oznámila už vlani v decembri, keď bolo aj známe, kde sa bude vyrábať.

Na margo nespokojnosti Talianov, že sa bude Junior vyrábať v Poľsku, poznamenal, že štyri z piatich chystaných noviniek Alfy budú z Talianska. Model s väčším objemom výroby však museli umiestniť tam, kde zoženú zamestnancov, čo sa im na domácej pôde nepodarilo.

Súvisiaci článok Čínske elektromobily budú z Poľska. Stellantis našiel svojské riešenie Čítajte 

Hrozbou sú ceny čínskych elektromobilov

Šéf Alfy tiež politikom odporúča, aby sa pri európskom automobilovom priemysle zaoberali oveľa dôležitejšími problémami. Ukazuje najmä na dovoz čínskych elektromobilov s podozrivo veľkými zľavami, ktorým európska výroba batériových áut nedokáže konkurovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Okrem značky MG, ktorá napríklad v Španielsku ponúka kompaktný elektromobil MG 4 za 17 500 eur, spomína aj nemeckú konkurenciu, ktorá si "v Číne necháva vyrábať elektromobily so 40-percentnou zľavou, len aby si v Európe zachránila zadky".

Podľa Imparatovho odhadu pracuje v európskom automobilovom priemysle dvanásť miliónov ľudí a jedno percento podielu na trhu predstavuje pre automobilku 150-tisíc vyrobených áut v jednej továrni.

„Vždy, keď konkurencia získa jedno percento podielu na trhu, nad jednou továrňou áut sa objaví otáznik. Desaťpercentný podiel na trhu, to je desať tovární,“ varuje šéf Alfy.

Malé autá

Súvisiace témy: Taliansko, Talianske autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 341
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 227
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 403
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 281
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 715
  6. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 538
  7. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 2 526
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 665
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  2. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  3. Vladimír Krátky: Fico sa stal prvýkrát predsedom vlády 4. júla 2006
  4. Vladimír Bojničan: “Ponížené a ukrivdené” Slovensko? Ale kdeže! Ponižujeme sa a blížime si opakovane sami sebe – a ešte sa s tým aj hrdíme.
  5. Štefan Šturdzík: Sociálna demokracia - koncept , ktorý Smer vôbec nepochopil.
  6. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  7. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  8. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 25 936
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 938
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 032
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 6 389
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 193
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 722
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 4 579
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 375
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu