SME

Renault Clio v meste čaruje so spotrebou ako máloktoré auto (test)

Od zaujímavej technológie odrádza len cena.

Renault Clio E-Tech Esprit AlpineRenault Clio E-Tech Esprit Alpine (Zdroj: Marek Čepa)
Renault Clio E-Tech Esprit Alpine
Cena od / verzia od (eur)14 950 / 24 600 / 26 420
Spotreba výrobca / test (l)4,3 / 5
Objem batožinového priestoru (l)299
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2583; 4053; 1798; 1440

Pri reklame na najnovšie Clio muselo poskočiť od radosti srdce nejednému fanúšikovi malých Renaultov.

Vynovená piata generácia v televíznom spote stretáva svojich legendárnych predchodcov - modré Clio Williams so zlatými diskami, šialené Clio V6 s motorom uprostred a žlté športové Clio RS.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zároveň si však ten istý fanúšik uvedomí, že dnes už žiadne špeciálne Clio neexistuje, dokonca ani ako malé praktické kombi. Na druhej strane, testovaná verzia E-Tech je zaujímavá špecifickým hybridným pohonom.

Číslo päť je tentoraz akosi podozrivo symbolické. Clio piatej generácie sme prvýkrát testovali už pred piatimi rokmi a jeho novou elektrickou alternatívou sa stáva Renault 5. Lenže ak ešte na elektromobil nie ste pripravení a páči sa vám myšlienka aspoň čiastočne elektrického jazdenia s dobrou spotrebou, je v ponuke práve hybridné Clio.

SkryťVypnúť reklamu

V B-segmente malých áut sme svedkami toho, že väčšie a výkonnejšie motory miznú z ponuky. Nie že by si litrové trojvalce dnes neporadili aj s väčšími autami, ale najmä pri vyšších a drahších výbavách pôsobia tak trochu nemiestne.

Zmena v motoroch aj v postavení

Za päť rokov sa toho pri vrcholnej motorizácii Clia veľa zmenilo, ale Renault našiel spôsob, ako stále ponúkať aj väčší motor. Áno, kedysi by sme si pod pojmom väčší motor predstavili aspoň šesťvalec, no tieto časy sú už naozaj preč.

Clio po minuloročnom facelifte už nekúpite s 1,3-litrovým turbo štvorvalcom TCe, ktorý mal 96 kW (130 koní). Namiesto neho už musíte aspoň trochu myslieť ekologicky a siahnuť po 1,6-litrovom atmosférickom štvorvalci ako súčasti full-hybridného pohonu.

Ten vás neotravuje potrebou nabíjania batérie zo zásuvky, systém sa o všetko postará sám, podobne ako pri hybridoch od Toyoty alebo Hondy.

SkryťVypnúť reklamu

V tomto smere facelift žiadnu zmenu nepriniesol, hybrid E-Tech má Clio už tri roky. Lenže za ten čas potichu zmizol o triedu väčší hatchback Megane, v súčasnej generácii je z neho už plne elektrický crossover. Na Clio sa tak dá vďaka bohatej výbave pozerať ako na 'čiastočnú náhradu'.

Súvisiaci článok Akú spotrebu majú malé hybridy v meste? Vyskúšali sme Yaris, Jazz aj Clio (test) Čítajte 

Najmä vizuálne zmeny

Facelift býva najmä o vizuálnych zmenách a platí to aj pri Cliu. So zrušením divízie Renault Sport skončila aj výbava R.S. Line. No ľahko športové zameranie neodchádza, pretože ju vystriedal Esprit Alpine. Celkom výstižné pomenovanie, lebo ide ozaj len o ducha značky športových áut. Niečo, ako keď v obednom menu nájdete, že pokrm je "s dotykom hľuzovky".

V každom prípade treba uznať, že Francúzi to na efekt vždy vedeli hrať a platí to stále. Zmeny sa dotkli najmä prednej masky Clia. Mriežka okolo znaku sa rozšírila, svetlá sa zbavili klov, ktoré zasahovali do nárazníka. Nahradilo ich ešte výraznejšie denné LED svietenie v podobe vodorovných pásov.

SkryťVypnúť reklamu

Zozadu je už vynovené Clio ťažšie rozpoznať, ale prezrádzajú ho najmä číre plastové kryty svetiel.

Interiér malého Renaultu sme si obľúbili už dávnejšie, pretože tu značka ozaj zabrala v spracovaní. Oproti konkurentom pôsobí priam až luxusne.

Časť prístrojovej dosky má čalúnenie, ale tvorcovia sa pohrali aj detailmi, napríklad sa na viacerých miestach pripomína motív francúzskej trikolóry, a to vrátane prešívania na volante.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CATUN na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Renault

Súvisiace témy: Malé autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  2. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  2. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  3. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 843
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 798
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 603
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 422
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 3 104
  6. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 100
  7. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 2 149
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 1 957
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Tragédia človeka: Maďarský Faust, ktorý vznikol na Slovensku a my o ňom takmer nič nevieme
  2. Martin Turčan: O čom svedčí aféra Hacienda. O neutralite a zbrojení
  3. Erik Kriššák: Michael McDowell – Blackwater, kniha první
  4. Branislav Hláčik: Superpozícia 6
  5. Lukáš Jankovič: 5 grafov o Slovensku v roku 2025
  6. Jozef Huljak: V tieni rastúceho napätia: Prečo je Han Kuang dôležitejší než kedykoľvek predtým
  7. Tomáš Kiebel: Platba cez kľúčenku? Vitaj vo svete Bitcoinu a bleskových platieb!
  8. Štefan Šturdzík: S každej strany zlé správy do čerta !! Alebo zle počujem ??
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 18 226
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 15 310
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 12 772
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 8 423
  5. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 6 143
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 394
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 105
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 008
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
SkryťZatvoriť reklamu