SME

Renault Clio v meste čaruje so spotrebou ako máloktoré auto (test)

Od zaujímavej technológie odrádza len cena.

Renault Clio E-Tech Esprit AlpineRenault Clio E-Tech Esprit Alpine (Zdroj: Marek Čepa)
Renault Clio E-Tech Esprit Alpine
Cena od / verzia od (eur)14 950 / 24 600 / 26 420
Spotreba výrobca / test (l)4,3 / 5
Objem batožinového priestoru (l)299
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2583; 4053; 1798; 1440

Pri reklame na najnovšie Clio muselo poskočiť od radosti srdce nejednému fanúšikovi malých Renaultov.

Vynovená piata generácia v televíznom spote stretáva svojich legendárnych predchodcov - modré Clio Williams so zlatými diskami, šialené Clio V6 s motorom uprostred a žlté športové Clio RS.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zároveň si však ten istý fanúšik uvedomí, že dnes už žiadne špeciálne Clio neexistuje, dokonca ani ako malé praktické kombi. Na druhej strane, testovaná verzia E-Tech je zaujímavá špecifickým hybridným pohonom.

Číslo päť je tentoraz akosi podozrivo symbolické. Clio piatej generácie sme prvýkrát testovali už pred piatimi rokmi a jeho novou elektrickou alternatívou sa stáva Renault 5. Lenže ak ešte na elektromobil nie ste pripravení a páči sa vám myšlienka aspoň čiastočne elektrického jazdenia s dobrou spotrebou, je v ponuke práve hybridné Clio.

SkryťVypnúť reklamu

V B-segmente malých áut sme svedkami toho, že väčšie a výkonnejšie motory miznú z ponuky. Nie že by si litrové trojvalce dnes neporadili aj s väčšími autami, ale najmä pri vyšších a drahších výbavách pôsobia tak trochu nemiestne.

Zmena v motoroch aj v postavení

Za päť rokov sa toho pri vrcholnej motorizácii Clia veľa zmenilo, ale Renault našiel spôsob, ako stále ponúkať aj väčší motor. Áno, kedysi by sme si pod pojmom väčší motor predstavili aspoň šesťvalec, no tieto časy sú už naozaj preč.

Clio po minuloročnom facelifte už nekúpite s 1,3-litrovým turbo štvorvalcom TCe, ktorý mal 96 kW (130 koní). Namiesto neho už musíte aspoň trochu myslieť ekologicky a siahnuť po 1,6-litrovom atmosférickom štvorvalci ako súčasti full-hybridného pohonu.

Ten vás neotravuje potrebou nabíjania batérie zo zásuvky, systém sa o všetko postará sám, podobne ako pri hybridoch od Toyoty alebo Hondy.

SkryťVypnúť reklamu

V tomto smere facelift žiadnu zmenu nepriniesol, hybrid E-Tech má Clio už tri roky. Lenže za ten čas potichu zmizol o triedu väčší hatchback Megane, v súčasnej generácii je z neho už plne elektrický crossover. Na Clio sa tak dá vďaka bohatej výbave pozerať ako na 'čiastočnú náhradu'.

Súvisiaci článok Akú spotrebu majú malé hybridy v meste? Vyskúšali sme Yaris, Jazz aj Clio (test) Čítajte 

Najmä vizuálne zmeny

Facelift býva najmä o vizuálnych zmenách a platí to aj pri Cliu. So zrušením divízie Renault Sport skončila aj výbava R.S. Line. No ľahko športové zameranie neodchádza, pretože ju vystriedal Esprit Alpine. Celkom výstižné pomenovanie, lebo ide ozaj len o ducha značky športových áut. Niečo, ako keď v obednom menu nájdete, že pokrm je "s dotykom hľuzovky".

V každom prípade treba uznať, že Francúzi to na efekt vždy vedeli hrať a platí to stále. Zmeny sa dotkli najmä prednej masky Clia. Mriežka okolo znaku sa rozšírila, svetlá sa zbavili klov, ktoré zasahovali do nárazníka. Nahradilo ich ešte výraznejšie denné LED svietenie v podobe vodorovných pásov.

SkryťVypnúť reklamu

Zozadu je už vynovené Clio ťažšie rozpoznať, ale prezrádzajú ho najmä číre plastové kryty svetiel.

Interiér malého Renaultu sme si obľúbili už dávnejšie, pretože tu značka ozaj zabrala v spracovaní. Oproti konkurentom pôsobí priam až luxusne.

Časť prístrojovej dosky má čalúnenie, ale tvorcovia sa pohrali aj detailmi, napríklad sa na viacerých miestach pripomína motív francúzskej trikolóry, a to vrátane prešívania na volante.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CATUN na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Renault

Renault Rafale

Plug-in hybrid by si zaslúžil rýchlejšie nabíjanie.


21
Ilustračné foto.

Tento krok má pomôcť k oživeniu Nissanu.


TASR
Súvisiace témy: Malé autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 442
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 080
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 695
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 622
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 048
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 1 877
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 714
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 581
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  2. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  3. Zdravotní Klauni: Smiech, ktorý si dáva načas
  4. Jozef Pivarník: Národný kŕdeľ v tieni extrémizmu: Daniel Bombic alias Danny Kollár a jeho vládna ochrana
  5. Pavol Burda: Whataboutizmus po slovensky
  6. Branko Štefanatný: Ste výsledkom svojho tréningu
  7. Tupou Ceruzou: Smerákov
  8. Ivan Mlynár: Čurillovci sú zlo, Vagovičove knihy sú zbytočné a Kubina je úmrtným listom právnemu štátu. Tak pravil muscle man Šutaj Eštok
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 344
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 550
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 21 706
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 530
  5. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 9 660
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 513
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 843
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 596
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu