Renault Clio E-Tech Esprit Alpine | |
Cena od / verzia od (eur) | 14 950 / 24 600 / 26 420 |
Spotreba výrobca / test (l) | 4,3 / 5 |
Objem batožinového priestoru (l) | 299 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2583; 4053; 1798; 1440 |
Pri reklame na najnovšie Clio muselo poskočiť od radosti srdce nejednému fanúšikovi malých Renaultov.
Vynovená piata generácia v televíznom spote stretáva svojich legendárnych predchodcov - modré Clio Williams so zlatými diskami, šialené Clio V6 s motorom uprostred a žlté športové Clio RS.
Zároveň si však ten istý fanúšik uvedomí, že dnes už žiadne špeciálne Clio neexistuje, dokonca ani ako malé praktické kombi. Na druhej strane, testovaná verzia E-Tech je zaujímavá špecifickým hybridným pohonom.
Číslo päť je tentoraz akosi podozrivo symbolické. Clio piatej generácie sme prvýkrát testovali už pred piatimi rokmi a jeho novou elektrickou alternatívou sa stáva Renault 5. Lenže ak ešte na elektromobil nie ste pripravení a páči sa vám myšlienka aspoň čiastočne elektrického jazdenia s dobrou spotrebou, je v ponuke práve hybridné Clio.
V B-segmente malých áut sme svedkami toho, že väčšie a výkonnejšie motory miznú z ponuky. Nie že by si litrové trojvalce dnes neporadili aj s väčšími autami, ale najmä pri vyšších a drahších výbavách pôsobia tak trochu nemiestne.
Zmena v motoroch aj v postavení
Za päť rokov sa toho pri vrcholnej motorizácii Clia veľa zmenilo, ale Renault našiel spôsob, ako stále ponúkať aj väčší motor. Áno, kedysi by sme si pod pojmom väčší motor predstavili aspoň šesťvalec, no tieto časy sú už naozaj preč.
Clio po minuloročnom facelifte už nekúpite s 1,3-litrovým turbo štvorvalcom TCe, ktorý mal 96 kW (130 koní). Namiesto neho už musíte aspoň trochu myslieť ekologicky a siahnuť po 1,6-litrovom atmosférickom štvorvalci ako súčasti full-hybridného pohonu.

Ten vás neotravuje potrebou nabíjania batérie zo zásuvky, systém sa o všetko postará sám, podobne ako pri hybridoch od Toyoty alebo Hondy.
V tomto smere facelift žiadnu zmenu nepriniesol, hybrid E-Tech má Clio už tri roky. Lenže za ten čas potichu zmizol o triedu väčší hatchback Megane, v súčasnej generácii je z neho už plne elektrický crossover. Na Clio sa tak dá vďaka bohatej výbave pozerať ako na 'čiastočnú náhradu'.

Najmä vizuálne zmeny
Facelift býva najmä o vizuálnych zmenách a platí to aj pri Cliu. So zrušením divízie Renault Sport skončila aj výbava R.S. Line. No ľahko športové zameranie neodchádza, pretože ju vystriedal Esprit Alpine. Celkom výstižné pomenovanie, lebo ide ozaj len o ducha značky športových áut. Niečo, ako keď v obednom menu nájdete, že pokrm je "s dotykom hľuzovky".
V každom prípade treba uznať, že Francúzi to na efekt vždy vedeli hrať a platí to stále. Zmeny sa dotkli najmä prednej masky Clia. Mriežka okolo znaku sa rozšírila, svetlá sa zbavili klov, ktoré zasahovali do nárazníka. Nahradilo ich ešte výraznejšie denné LED svietenie v podobe vodorovných pásov.
Zozadu je už vynovené Clio ťažšie rozpoznať, ale prezrádzajú ho najmä číre plastové kryty svetiel.

Interiér malého Renaultu sme si obľúbili už dávnejšie, pretože tu značka ozaj zabrala v spracovaní. Oproti konkurentom pôsobí priam až luxusne.
Časť prístrojovej dosky má čalúnenie, ale tvorcovia sa pohrali aj detailmi, napríklad sa na viacerých miestach pripomína motív francúzskej trikolóry, a to vrátane prešívania na volante.