Wolfsburg 8. februára (TASR) - Volkswagen (VW), najväčšia európska automobilka, vo svojom podnikaní v Ázii nepociťuje nijaké prejavy krízy vyvolané oslabením konjunktúry a pripravuje sa na ďalšiu expanziu. Po minuloročnom predaji 461 000 vozidiel v tejto časti sveta chce VW v tomto roku prekročiť hranicu 500 000 predaných osobných automobilov. Medziročný rast odbytu by mal dosiahnuť 8 %. V roku 1991 koncern predal na ázijskom kontinente 92 000 svojich vozidiel.
Podľa predstaviteľa VW v Singapure Rogera Büchelhofera nemecký koncern svoje rastové možnosti ešte nevyčerpal, lebo na trhu, kde sa ročne umiestni 4,2 milióna vozidiel, je jeho podiel len 9 %. VW sa neobáva ani konkurencie japonských automobiliek, ani lacného jenu. Japonci vlani predali v zahraničí 255 000 vozidiel. VW chce zvýšiť svoj predaj aj v samotnom Japonsku, kde vlani umiestnil 69 000 automobilov a teraz sa usiluje dosiahnuť cieľ 100 000 predaných vozidiel ročne. Na uvedenie nových modelov na trh a s tým spojené investície treba v krajine vychádzajúceho slnka vynaložiť 100 miliónov eúr.
VW sa vzdal myšlienky vyrábať pre svetový trh malé vozidlo. Pre čínsky trh sa pripravuje lacnejší model automobilu, ktorý vznikne z modelu Polo. Volkswagen sa usiluje o preniknutie do Indie, ale zatiaľ sa nádej neobjavuje. Indický trh je síce veľký, ale bariéry, ktoré ho oddeľujú od sveta, zostávajú ešte privysoké.
VW plánuje do roku 2006 preinvestovať v ázijských krajinách 2,5 miliardy eúr a tri miliardy v minulosti už vložil do svojich ázijských podnikateľských aktivít. Automobilka vybuduje v Šanghaji vlastnú motoráreň. VW pripravuje uvedenie nových modelov na ázijský trh aj preto, lebo zo 60 % ho kryje v týchto krajinách len jedným modelom.
Informoval nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung.
(1 EUR = 42,509 SKK)
* jns zll